۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۲

نماینده ولی فقیه در امور حج و مرکز مدیرحوزه‌های علمیه امضا کردند؛

تفاهم نامه ای برای هم فکری، هم افزایی و همکاری دو نهاد

تفاهم نامه ای برای هم فکری، هم افزایی و همکاری دو نهاد

تفاهم نامه همکاری مشترک میان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با حضور آیت الله اعرافی و حجت الاسلام والمسلمین نواب به امضاء رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب و آیت الله علیرضا اعرافی، پنجشنبه (۴ آذر ماه) در راستای ارتقای سطح همکاری‌ها و بهره‌گیری بهینه از امکانات، توانمندی و ظرفیت‌های موجود در راستای اهداف مشترک در عرصه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی، رسانه‌ای و بین‌المللی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

هماهنگی و همکاری در جهت شناسایی شیوه‌های مؤثر و نوین برقراری ارتباط علمی، فکری، فرهنگی و تبلیغی در داخل و خارج کشور و نیز پاسخگویی به نیازهای طرفین با حضور مؤثر و کارآمد حوزویان و کادر فرهنگی – تبلیغی بعثه، در حوزه‌های فعالیتی مشترک از اهداف این تفاهم نامه به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب و آیت الله اعرافی با امضای این تفاهم نامه بر هم فکری، هم افزایی و همکاری دو نهاد در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی، مذهبی، رسانه‌ای و بین المللی به ویژه همگرایی، تعاون و اتخاذ موضع واحد برای تحقق اهداف و مصالح عالیه امت اسلامی براساس مأموریت‌های طرفین تأکید کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت صبح امروز با حضور در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه و در سخنانی با آیت الله اعرافی این تفاهم نامه را مثبت و ارزشمند خواند و بر اهمیت شایسته سالاری در جهت استفاده از حوزویان در امور حج و زیارت تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به تعطیلی اعزام زائران به مکه مکرمه و کربلای معلا به سبب شیوع ویروس منحوس کرونا، گفت که در این مدت ارتباط بعثه مقام معظم رهبری با زائران در انتظار سفر و یا سال های قبل قطع نشده است.

آیت الله اعرافی نیز در این دیدار به تبیین اهمیت تفاهم و همکاری بین حوزه و بعثه مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: لازم و ضروری است که ظرفیت فکری و معرفتی حج و زیارت و روحانیون این مرکز را با تعامل و هم افزایی با حوزه، ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های صورت گرفته در مدیریت حوزه و توجه ویژه در این برنامه‌ریزی‌های کلان به مباحث حج و زیارت، از طراحی، اجرا و ابلاغ درختواره رشته‌های حوزوی با بیش از ۴۰۰ رشته و گرایش خبر داد که برخی به موضوعات مرتبط با حج و زیارت اختصاص دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه یکی از منفذهای توجه به بعد بین المللی حوزه که همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده، حج و زیارت است، افزود: مناسب است که در عرصه بعثه مقام معظم رهبری و مباحث حج و زیارت کارگروهی تعریف، فرد خاصی از طرفین مشخص و ضمن تعریف یک برنامه ۵ ساله مفاد تفاهم نامه کاملاً اجرایی شود.
همکاران محترم. با سلام و صبح بخیر. برای استفاده

کد خبر 5360965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha