۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۱۳

رئیس جمهور کوبا:

ما هم به تلاش پوتین برای متوقف کردن گسترش ناتو به شرق می‌ پیوندیم

ما هم به تلاش پوتین برای متوقف کردن گسترش ناتو به شرق می‌ پیوندیم

رئیس جمهور کوبا در سخنانی اعلام کرد: ما هم به تلاش ولادیمیر پوتین در راستای متوقف کردن گسترش ناتو به سوی مرزهای روسیه می‌ پیوندیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، «میگوئل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا اعلام کرد که از تلاش روسیه برای مقابله با گسترس ناتو به شرق استقبال می‌ کند.

رئیس جمهور کوبا در این خصوص گفت: ما هم به تلاش ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در راستای متوقف کردن گسترش ناتو به مرزهای روسیه می‌ پیوندیم.

«میگوئل دیاز کانل» در ادامه اضافه کرد که کشورش تحت فشارهای واشنگتن قرار دارد که «به شکلی بی‌ پروا در حال سوء استفاده از شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا» است و این کشور را تحت محاصره اقتصادی و تجاری قرار داده است.

پیشتر و در همین رابطه نیز، ولادیمیر پوتین در نشستی خبری اعلام کرده بود: ساختار ناتو نسبت به ما غیردوستانه است. آنها و روسیه را دشمن خود اعلام کرده‌اند. در این خصوص هیچ چیز خوبی وجود ندارد. ما به‌دنبال هیچ گونه تقابل با هیچ طرفی نیستیم. ناتو در حال اجرای یک سیاست تقابلی علیه روسیه است. گسترش ناتو به شرق، یکی از مهمترین مسائل امنیتی پیش روی مسکو به شمار می‌رود.

رسانه‌های غربی اخیراً با انتشار برخی تصاویر ماهواره‌ای مدعی شدند که روسیه به دنبال حمله به اوکراین در ماه ژانویه است.

مسکو بارها گزارش رسانه‌های غربی در مورد تجمع گسترده و آماده باش نیروهای نظامی خود در مرز با اوکراین را رد و تاکید کرده که روسیه نیروهای خود را در داخل خاک خود جابجا می‌کند و هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند.

کرملین همچنین اتهامات مربوط به طرح‌های تهاجمی روسیه را بهانه‌ای برای اعزام بیشتر نیروهای ناتو به مرزهای روسیه عنوان کرده است.

کد خبر 5373127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha