۲۷ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۰۴

با حضور اهالی فرهنگ و هنر؛

کتاب مقدس اردبیلی رونمایی شد/ارجعیت مطالعه بر سایر مستحبات

کتاب مقدس اردبیلی رونمایی شد/ارجعیت مطالعه بر سایر مستحبات

اردبیل- با حضور مسئولان فرهنگی و هنری استان اردبیل، کتاب مقدس اردبیلی بزرگمردی از اردبیل رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که عصر دوشنبه در سالن فرهنگی نیار برگزار شد، نویسنده این کتاب با اشاره به تدوین این اثر برای گروه سنی نوجوانان اظهار کرد: این کتاب برای گروه سنی نوجوانان تدوین شده تا با مطالعه این اثر فاخر بتوانند بیشتر با زوایای شخصیتی و زندگی مقدس اردبیلی آشنایی پیدا کنند.

حبیب یزدانی تصریح کرد: در تدوین این کتاب حجت‌الله عینی به عنوان تصویرگر و زهرا دلاورقوام به عنوان منابع تحقیقی یاریگر ما بودند که موفق شدیم این کتاب را آماده چاپ و ارائه کنیم که در ۲ هزار جلد در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی با قدردانی از حمایت‌های حوزه هنری استان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: امیدواریم نسل نوجوان و جوان با مطالعه چنین آثار ارزشمند با زوایای شخصیتی مقدس و محقق اردبیلی آشنایی پیدا کرده و بتوانند چنین شخصیتی را الگو و معیار رفتاری و زندگی خود قرار دهند.

نویسنده این کتاب دلیل نام‌گذاری مقدس اردبیلی برای این شخصیت را پاکدامنی و زیست پاک این شخصیت توصیف کرد و افزود: از آنجایی که این چهره تابناک در عالم تشیع همچنان مطالعه و تحقیق می‌کرد، به این لقب محقق اردبیلی دادند به گونه‌ای که در سفرهای زیارتی نیز همواره سعی می‌کرد تا مطالعه را به عنوان یک امر واجب اولی‌تر از زیارت به عنوان یک امر مستحبی قلمداد کند.

یزدانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از این شخصیت وارسته جهان تشیع و فقه اسلامی کتاب حقیقت‌الشیعه به زبان ترکی به یادگار مانده که منبع ارزشمندی برای عالم تشیع، محققان و پژوهشگران است.

قرار است به زودی تندیس مقدس اردبیلی نیز با مصوبه شورای شهر در میدان نیار اردبیل نصب شود تا اهالی این منطقه به وجود چنین شخصیت وارسته افتخار کنند.

کد خبر 5402195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha