۳ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۵۳

آمریکا مدعی شد:

پوتین به دنبال احیای امپراتوری روسیه است

 پوتین  به دنبال احیای امپراتوری روسیه است

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که سخنان پوتین به معنای این است که وی به دنبال احیای مجدد امپراتوری روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نماینده آمریکا در سازمان ملل ادعا کرد که به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک اولین گام در برنامه‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای احیای مجدد امپراتوری سابق روسیه است.

توماس گرینفیلد، نماینده این کشور در یک نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد بحران اوکراین، تاکید کرد که امضای توافقنامه برای به رسمیت شناختن رسمی استقلال جمهوری‌های شرق اوکراین نقض آشکار حاکمیت اوکراین توسط روسیه است. وی افزود: این اقدام یک رویداد مستقل نخواهد بود.

این دیپلمات آمریکایی با اشاره به تصمیم روسیه برای پایان دادن به توافق تاریخی با اوکراین که موافقت کرد مسکو به حضور خود در دونباس پایان دهد، گفت: ما به صراحت گفته‌ایم که معتقد نیستیم او به این موضوع بسنده کند.

توماس گرینفیلد اعلام کرد تصمیم روز دوشنبه برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌ها به منزله «نقض آشکار قوانین بین المللی و حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین» است.

توماس-گرینفیلد گفت: سخنان پوتین به معنای این است که وی به دنبال احیای مجدد امپراتوری روسیه است.

نماینده آمریکا مدعی شد که تمایل رئیس جمهور روسیه برای بازسازی امپراتوری روسیه، فرصت‌های پیشرفت بین المللی و دیپلماسی سازمان ملل را به خطر می‌اندازد، سازمانی که بر اساس «اصل استعمارزدایی، نه استعمار مجدد» بنا شده است.

کد خبر 5431290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha