۴ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۳۶

با اعلام محیط زیست هرمزگان؛

وضعیت خطرناک در بندرعباس/فعلا تعطیلی نداریم

وضعیت خطرناک در بندرعباس/فعلا تعطیلی نداریم

بندرعباس - محیط زیست هرمزگان به دلیل افزایش گرد و خاک و ریزگردها وضعیت خطرناک اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محیط زیست هرمزگان در اطلاعیه صبح چهارشنبه در خصوص شاخص کیفیت هوای لحظه ای اعلام کرد: پارامتر PM۱۰l میانگین هشت ساعته مورخ ۴ خرداد ۱۴۰۱ با توجه به داده های ایستگاه بندرعباس این شاخص عدد ۳۲۵ و وضعیت خطرناک را نمایش می دهد. همچنین این شاخص در جاسک نیز عدد ۳۱۰ و وضعیت خطرناک جهت بندر خمیر عدد ۳۳۷ و وضعیت خطرناک است.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم با صدور اطلاعیه ای توصیه کرد: کودکان، سالمندان، زنان باردار و بیماران زمینه ای قلبی، تنفسی و آسم از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنند و فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

از سوی دیگر رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در کشور اعلام کرد: امروز ۱۰ استان شدت بالای گرد و خاک را دارند. منشأ گرد و غبارها خارجی و از کشورهای ترکیه و عراق است.

وی افزود: استان‌های تهران، البرز، قم، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، خوزستان، بوشهر و هرمزگان غلظت بالایی از آلودگی هوا را تجربه خواهند کرد ولی در تهران و البرز میزان گرد و غبار نسبتا کاهش خواهد یافت.

علیرغم اعلام وضعیت خطرناک گرد و خاک و ذرات معلق در هوا، استانداری هرمزگان همچنان در صدور اطلاعیه و اعلام وضعیت تعطیلی ادارات واکنشی نشان نداده است !

این در حالی است که امروز برای هشتمین روز متوالی وضعیت آب و هوای بندرعباس، بندرخمیر و جاسک ناسالم و خطرناک اعلام می شود که برخلاف دیگر استان ها از جمله تهران خبری از تعطیلی نبوده و همین امر موجی از نگرانی را برای شهروندان به دنبال داشته است.

همچنین روز سه شنبه دیدار فوتبال شهرداری بندرعباس و آبی پوشان تهران از لیگ دسته دوم کشور نیز به دلیل آلودگی هوا لغو و به امروز موکول شد که برگزاری این بازی در این شرایط آب و هوایی نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

کد خبر 5498912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha