۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۵:۴۵

تاس:

اوکراین صادرات ذغال سنگ و گاز طبیعی را ممنوع کرد

اوکراین صادرات ذغال سنگ و گاز طبیعی را ممنوع کرد

دولت اوکراین دستورالعمل جدیدی برای ممنوعیت صادرات برخی کالاها از جمله ذغال سنگ اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دولت اوکراین با صدور دستورالعملی جدید صادرات زغال سنگ، نفت کوره و گاز طبیعی را ممنوع کرد. بر اساس این دستورالعمل که در وب سایت کابینه وزیران منتشر شده است، صادرات زغال سنگ، نفت کوره سنگین و گاز تولید داخلی ممنوع خواهد بود.

هفته گذشته، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، گفته بود که این کشور صادرات زغال سنگ و گاز را به دلیل شرایط آب و هوایی پیش بینی شده در زمستان که به گفته او «سخت ترین زمستان در تمام سال‌های استقلال» خواهد بود، متوقف خواهد کرد. به گفته وی، تمام تولیدات داخلی برای نیازهای داخلی کشور استفاده می‌شود.

پیش از این و از حدود سه ماه پیش به این سو نیز کشور اوکراین صادرات انواع غلات، شکر، نمک و گوشت را متوقف کرده است.

از سوی دیگر بخشی از غلات اوکراین بدلیل شرایط جنگ و محاصره برخی بنادر جنوبی این کشور قابلیت صادرات ندارند و همین محدودیت به کمبود غلات و افزایش نرخ جهانی گندم و آرد منجر شده است.

پیش بینی می‌شود که ممنوعیت اعلام شده در اوکراین بر صادرات و فروش زغال سنگ و گاز طبیعی در خارج از این کشور بازار سوخت جهانی را نیز تحت تأثیر قرار دهد و احتمال دارد که این موضوع بر قیمت جهانی دیگر سوخت‌ها و انرژی‌ها نیز تأثیرگذار باشد.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5513781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سید IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      1 0
      جنگ اکراین نشان داد که باید درغلات خود کفا شد هزاران کیلومتر بلوط دارم ان هارا دریابیم تولید نان بیسکویت ماکارونی بلوط را درتولید قرار دهید افای محسنرضایی بختیاری است از نزدیک می داند چه می گویم