گردان های قدس:

عملیات نابلس در چند سال گذشته بی سابقه بود/ جنین به نابلس ملحق شد

عملیات نابلس در چند سال گذشته بی سابقه بود/ جنین به نابلس ملحق شد

گردان های قدس با بیان اینکه عملیات سحرگاه امروز در نابلس در چند سال گذشته بی سابقه بوده است، از مشارکت گردان های شهدای الاقصی و شماری از رزمندگان اردوگاه جنین در این عملیات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «گردان‌های قدس- شاخه نابلس» با صدور بیانیه‌ای درباره عملیات سحرگاه امروز یکشنبه در بخش قدیمی نابلس اعلام کرد که رزمندگان این گردان‌ها با همراهی گردان‌های شهدای الاقصی (شاخه نظامی جنبش فتح) به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاستند.

بر اساس این بیانیه، نظامیان صهیونیست ساعت دو بامداد امروز به وقت محلی به بخش قدیمی قدس در شهر نابلس یورش برده و منزل مسکونی شماری از مردم فلسطین و رزمندگان مقاومت را محاصره کردند و درگیری‌های مسلحانه بین دو طرف شکل گرفت که در چند سال گذشته بی سابقه بوده است.

گردان‌های قدس ضمن تسلیت شهادت دو جوان فلسطینی در جریان درگیری با نظامیان صهیونیست تأکید کرد: رزمندگان گردان‌های قدس شب گذشته دژی مستحکم و نفوذناپذیر در محافظت از مردم نابلس بودند و در نبردهای آتی در کنار همه رزمندگان قهرمان مقاومت خواهند ایستاد و به وظیفه مقاومتی خود به هر بهایی عمل خواهند کرد.

بیانیه گردان‌های قدس می‌افزاید: تعدادی از رزمندگان ما از شهر دلاور جنین موفق شدند شب گذشته خود را به میدان تقابل در نابلس برسانند و به برادران خود در میدان که نیروهای اشغالگر را گلوله باران می‌کردند، پیوستند. همه بخش‌های مقاومت دلاور ما در نابلس ثابت کردند که شکست ناپذیرند و برای مقابله با هر گونه تهاجم رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین آمادگی دارند.

گردان‌های قدس در پایان بیانیه خود ضمن تسلیت به خانواده شهدای نابلس و آرزوی شفای عاجل برای زخمی‌های این عملیات، تأکید کرد ما عهد خود را فراموش نخواهیم کرد و به مسیر جهاد و مقاومت ادامه خواهیم داد.

برهوم: اشغالگران در شهرهای کرانه باختری ناتوان شده اند

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد: اشغالگران در برابر رشادت و جانفشانی مقاومت در نابلس و جنین و دیگر شهرهای کرانه باختری ناتوان شده است.

وی افزود: نابلس عرصه جانفشانی و رشادت است و درگیری و رویارویی با اشغالگران، رشادت و جانفشانی فلسطینی‌ها را نشان می‌دهد که از وطن خود دفاع می‌کنند.

سخنگوی حماس در ادامه تاکید کرد: همه عرصه‌ها باید در کرانه باختری شعله ور شود تا اشغالگران بروند و اقدامات خود را علیه ملت ما متوقف سازند.

وی تصریح کرد: ما خواستار ادامه اقدامات جهادی در همه شهرهای کرانه باختری هستیم تا امنیت برای صهیونیست‌ها وجود نداشته باشد. شهرهای کرانه باختری برای اشغالگران همانند آنچه در غزه با اقدام مقاومت فلسطین و مبارزان رخ داد باید ممنوع شود.

فوزی برهوم در ادامه گفت: اشغالگران در برابر وحدت فلسطینی‌ها هنگامی که دست به انتفاضه بزنند و اوضاع را شعله ور سازند و در همه میادین در راستای دفاع از ملت و سرزمین و مقدسات گام بردارند، عاجز خواهند بود.

وی اظهار داشت: اشغالگران اسرائیلی در بحران امنیتی و سیاسی به سر می‌برند و توان کنترل اوضاع و مهار مقاومتی که روز به روز گسترده‌تر می‌شود را ندارند.

سخنگوی حماس از ناکامی صهیونیست‌ها در به دست آوردن آبروی از دست رفته خود در نابلس پس از شکست‌های قبلی خبر داد.

جهاد اسلامی: شعله مقاومت همچنان امنیت رژیم اشغالگر را متزلزل ساخته است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای شهادت دو جوان فلسطینی در جریان درگیری‌های سحرگاه امروز یکشنبه با نظامیان رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی شهر نابلس در کرانه باختری اشغالی را به ملت فلسطین و امت اسلامی تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است که «محمد بشار عزیزی» ۲۵ ساله و «عبد الرحمن جمال صبح» ۲۹ ساله وارد نبردی قهرمانانه و پرافتخار علیه نظامیان صهیونیست شدند و آنها را به شدت هدف حملات خود قرار دادند. شعله مقاومت همچنان امنیت رژیم اشغالگر را متزلزل ساخته و با تمام قدرت و به شدت با نظامیان تروریستی آن مقابله خواهد کرد.

جنبش جهاد اسلامی از دلاوری گردان نابلس و همه رزمندگان مقاومت در منطقه «جبل النار» که به معنای واقعی کلمه قهرمانی آفریدند، تمجید و تأکید کرد فعالیت گردان‌های رزمی مقاومت در همه شهرهای کرانه باختری به کابوسی برای نظامیان رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. ما معتقدیم ملت بزرگوار فلسطین از خون شهدا محافظت کرده و به این مسیر ادامه خواهد داد.

این جنبش از توده‌های مردم قهرمان فلسطین خواست تا حول رزمندگان مقاومت که با تمام وجود از خاک و آبروی فلسطین دفاع می‌کنند، گرد آیند و همه ابزارهای حمایتی، حفاظتی و استقامتی را با استناد به وظیفه جهادی خود علیه اشغالگران فراهم کنند.

جنبش جهاد اسلامی در پایان بیانیه خود ضمن تسلیت دوباره به خانواده شهدای نابلس، ابراز امیدواری کرد که خون این شهدا به ابزار قدرت و عامل پیروزی برای ملت فلسطین علیه دشمن صهیونیستی تبدیل شود.

تشییع باشکوه شهیدان فلسطینی

ده‌ها فلسطینی پیکر دو شهید فلسطینی را که سحرگاه امروز در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در بخش قدیمی نابلس به شهادت رسیدند، تشییع کردند.

بر اساس این گزارش، در تشییع پیکر شهیدان «محمد بشار عزیزی» و «عبد الرحمن جمال صبح» شماری از اعضای گروه‌های مردمی و مقاومتی در کنار صدها فلسطینی ساکن نابلس حضور داشتند.

پیشتر دو جنبش جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی فلسطین شهادت این دو جوان فلسطینی را تسلیت گفته و بر ادامه راه جهاد و مبارزه تا آزادی کامل فلسطین تأکید کرده بودند.

گفتنی است در عملیات سحرگاه امروز در بخش قدیمی نابلس که سه ساعت به طول انجامید و طی چند سال گذشته بی سابقه بوده است، دو جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند و چندین نفر نیز زخمی شدند.

کد خبر 5545942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha