۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲

پایتخت اوکراین در آستانه خاموشی کامل/ کل شهر تخلیه می‌شود؟

پایتخت اوکراین در آستانه خاموشی کامل/ کل شهر تخلیه می‌شود؟

مقامات اوکراین می‌گویند در پی آسیب جدی به زیرساخت‌های انرژی این کشور، احتمال خاموشی کامل پایتخت و تخلیه ۳ میلیون ساکن این شهر وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا در گزارشی نوشت مقامات اوکراین به سختی در تلاشند که شبکه برق این کشور را حفظ کنند که در پی حملات موشکی اخیر روسیه به شدت آسیب دیده است، اما مقامات در کی‌یف، پایتخت اوکراین می‌گویند در حال برنامه‌ریزی برای رویارویی با یک احتمال دیگر هم هستند: خاموشی کامل شهر که مستلزم تخلیه نزدیک به ۳ میلیون نفر است.

به نوشته نیویورک‌تایمز، پس از اینکه ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین آسیب دیده، وضعیت در شهر کی‌یف چنان وخیم است که کارگران شهرداری در حال ایجاد هزار پناهگاه گرمایشی هستند که می‌توان به عنوان پناهنگاه هم استفاده شوند، در حالی که مهندسان تلاش می‌کنند نیروگاه‌های بمبارن‌شده را بدون تجهیزات کافی تعمیر کنند.

حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلزنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

در حملات ۱۹ مهر شهرهای «کی‌یف»، «اودسا»، «وینیتسا»، «ترنوپل»، «خملنیتسکی»، «دنپروپتروفسک» و «ژیتومیر» هدف حملات موشکی قرار گرفتند. بنا بر گزارش رسانه‌های اوکراینی بیش از ۱۰ موشک از دریای خزر به سمت شهرهای اوکراین شلیک شده بود. در روزهای اخیر نیز برخی شهرهای اوکراین هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفتند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

کد خبر 5625753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      0 0
      زنسکی سرسپرده و در پازل و میدان فروش، تست و آزمایش سلاح های امریکاست تا در موازنه قدرت، جنگ ادامه دار شود تا به اهداف خود از جمله تامین مالی ناشی از فروش سلاح و ترمیم کسر بودجه و تست قدرت رقیب خود دست پیدا کند.
    • رضا IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      0 1
      درود بر مردم قهرمان اکراین