۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۳

رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس بوشهر:

اشتغال دانش‌بنیان در استان بوشهر افزایش می‌یابد

اشتغال دانش‌بنیان در استان بوشهر افزایش می‌یابد

بوشهر- رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته اشتغال دانش‌بنیان در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن رزمی نیا ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استان در عرصه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فن آورانه، دریاست.

وی تصریح کرد: این مزیت استان بوشهر در بخش تولیدات مانند ساخت کشتی و قایق و در بخش زیست فن‌آوری مانند شیلات و آبزیان حائز اهمیت است.

رزمی نیا بابیان اینکه طی ۸ ماه گذشته، با ایجاد ۵۰۰ شغل در حوزه دانش‌بنیان، موفق به کسب رتبه نخست ایجاد اشتغال در استان شده‌ایم گفت: ۴ شرکت در صنایع فنی دریایی و ۵ شرکت در صنایع زیست فن آورانه دریایی فعال هستند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس استان بوشهر افزود: ۱۵ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان و فن آورانه بوشهر در حوزه دریا فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: باوجود اینکه پارک علم و فناوری خلیج‌فارس متعهد به ایجاد ۴۸۶ شغل در سال جاری‌شده است، اما بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که طی ۸ ماه گذشته، ۵۰۰ شغل در این پارک ایجادشده است.

اشتغال دانش‌بنیان در استان بوشهر افزایش می‌یابد


رزمی نیا افزود: پارک علم و فناوری خلیج‌فارس بوشهر از این حیث و بر اساس میزان ثبت اشتغال ایجادشده در سامانه رصد اشتغال وزارت کار، در رتبه نخست ایجاد اشتغال در استان بوشهر قرار دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس استان بوشهر تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۵۳ شرکت فن آورانه، ۴۸ شرکت دانش‌بنیان و ۷ شرکت صنایع خلاق در استان بوشهر، فعال هستند.

رزمی نیا عنوان کرد: با توجه به یکی از وظایف پارک‌های علم و فناوری در زمینه ایجاد فضای مناسب برای حضور شرکت‌های زیرمجموعه در بازار، امسال تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه خلیج‌فارس و سازمان فنی و حرفه‌ای استان بوشهر منعقد کرده‌ایم تا بتوانیم در قالب کارآموزی، بخشی از دانشجویان فاقد مهارت‌های تخصصی را به سمت کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای جهت مهارت اندوزی و همچنین آموزش و مشاوره برای ورود به عرصه فعالیت‌های دانش‌بنیان راهنمایی کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس استان بوشهر گفت: ارتقای تعداد ۴۸ شرکت دانش‌بنیان کنونی به ۵۵ شرکت و ۲۶ شرکت رشد به ۳۵ شرکت تا پایان امسال، بخشی از استراتژی کوتاه‌مدت پارک محسوب می‌شود.

کد خبر 5651283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      0 0
      حرف از اختلاس بزنین اینا رو بزارین کنار