۲۷ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۴۳

رئیس اداره نظارت معاونت غذا و داروی اردبیل:

میزان مصرف خودسرانه دارو در اردبیل بالا است

میزان مصرف خودسرانه دارو در اردبیل بالا است

اردبیل- رئیس اداره پایش و نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مصرف دارو به شکل خودسرانه در استان اردبیل بالا است و امیدواریم مسئولان تدبیری مناسب در این حوزه بیندیشند.

جلال کرامت در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هر چند پزشکان سعی می‌کنند با نسخه‌نویسی الکترونیکی مصرف دارو را کنترل و تعدیل کنند اما همچنان برخی داروخانه‌ها اقدام به فروش خودسرانه و خارج از رویه نسخه‌نویسی دارو می‌کنند که این خود دامنه مشکلات را افزایش داده است.

وی تصریح کرد: ۴۰ درصد بودجه بهداشتی کشور صرف خرید دارو می‌شود که باید در مصرف آن درست و منطقی عمل کرده و از خرید و انبار دارو در منازل و عدم دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز جلوگیری کنیم.

رئیس اداره پایش و نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با نسخه‌نویسی پزشکان ارائه دارو در داروخانه‌های استان اردبیل در بهترین شرایط انجام می‌شود و امیدواریم هم صاحبان داروخانه‌ها و هم مراجعین از درخواست خرید و مصرف داروی خودسرانه و بی‌رویه پرهیز کرده و زمینه ساماندهی مناسب را در این حوزه فراهم کنند.

کرامت افزود: هر چند بررسی‌ها نشان می‌دهد عده‌ای از هموطنان به دلیل بالا بودن هزینه ویزیت پزشکان اقدام به خرید خودسرانه دارو می‌کنند اما در قالب نظام سلامت و ارجاع درست، در این زمینه می‌توانیم اصلاح رویه‌ها را شاهد باشیم تا بیش از این صدمه و لطمه‌ای به فرآیند نظام بهداشتی، درمانی و دارویی وارد نشود.

رئیس اداره پایش و نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خاطرنشان کرد: باید به شکل درست و منطقی داروی تجویز شده از سوی پزشک مورد استفاده قرار گیرد و ما بتوانیم جلوی فروش داروهای زیان‌آور به ویژه مسکن‌ها و برخی داروهای پرمصرف را به صورت خودسرانه بگیریم.

کد خبر 5685399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      0 0
      آقایی مامورشماماهی15الی14میلیون حقوق وازبیمه استفاده میکنی برای شما مشکل نیست خودم که سرما خورد به ددمانگاه رفتم نزدیک 300هزارتومان پول دکترم شد اربه مطب مراجعه میکردم 500هزارتومان تماممبشدبرویدکارتان رابکنیدبامردم فقیروبی پول کاری نداشته باشی