۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۵۸

مجوز مجلس به صمت برای واردات خودروهای دست دوم در سال آینده

مجوز مجلس به صمت برای واردات خودروهای دست دوم در سال آینده

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اعضای کمیسیون صنایع و معادن در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره بودجه ۱۴۰۲ با واردات خودروهای دست دوم با عمر کمتر از ۵ سال موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، روح الله عباسپور به یکی از پیشنهادات تصویب شده در در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره بودجه ۱۴۰۲ در نشست دیروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس اشاره و اظهار کرد: در یکی از این پیشنهادات به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده شد برای توسعه حمل و نقل، تنظیم بازار و کاهش مصرف سوخت، خودروی دست دوم با عمر کمتر از ۵ سال وارد کشور شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از آنجا که این خودروها از پیش تولید شده، فرآیند واردات آن نسبت به خودروهای نو کوتاه‌تر است. از سوی دیگر قیمت این خودروها نسبت به خودروی نو کمتر است بنابراین تعداد خودروهای وارداتی افزایش می‌یابد.

کد خبر 5697283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      0 0
      اگر به این وزارت مجوز واردات خودرو دست پنجم هم بدهید خودرو ارزان نمیشود چون خودروساز ووزارتی های صمت شریک دزدند ورفیق قافله اگر مجلس می خواهد خودرو به قیمت واقعی شود اولا سهم دولت واگذار شود وخودرو ساز به بخش خصوصی واگذار شود واین مافیا سایپا وایران خودرو جمع شود چندین خودرو ساز با هم تولید کنند