در وقوع زلزله شدید انجام شد؛

تماس تلفنی السیسی با بشار اسد و ابراز همدردی با سوریه

تماس تلفنی السیسی با بشار اسد و ابراز همدردی با سوریه

دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی در تماس تلفنی با همتای سوری خود، با ملت و دولت سوریه ابراز همدردی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، احمد فهمی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر گفت که عبدالفتاح السیسی در تماس تلفنی با بشار اسد همتای سوری خود، جان باختن شماری از شهروندان سوریه در زلزله ویرانگر روز گذشته را تسلیت گفت و برای مصدومان و مجروحان این حادثه درخواست شفای عاجل کرد.

رئیس جمهوری مصر همچنین، با ملت دوست و برادر سوریه اعلام همبستگی و همدردی کرد و گفت: قاهره آماده ارائه کمک و امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله روز گذشته است.

از سوی دیگر، بشار اسد نیز از این اقدام رئیس جمهوری مصر قدردانی و تاکید کرد که دمشق به روابط تاریخی و برادرانه میان دو کشور افتخار می کند.

گفتنی است، زمین لرزه ای مهیب به بزرگی ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه بخش های وسیعی از جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند، این زمین لرزه تاکنون براساس آمار نهادهای رسمی دو کشور، در مجموع ۴۵۰۴ کشته برجای گذاشته است و امدادرسانی و خارج کردن زلزله زدگان از زیر آوار همچنان ادامه دارد.

زلزله دیروز شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه به حدی شدید بود که مردم اکثر استان های سوریه به ویژه دمشق (پایتخت) با فاصله حدود ۴۰۰ کیلومتری آن را احساس کردند.

استان های حلب، حماه، لاذقیه، طرطوس و ادلب پنج استان درگیر در زلزله دیروز بودند و دچار خسارت های زیادی شده اند.

نهادهای بین المللی و کشورهای جهان ارایه کمک ها به ترکیه و سوریه را آغاز کرده اند. تیم‌های نجات و جستجو همچنان در حال آوار برداری و نجات افرادی هستند که در زیر آوار گرفتار شده‌اند.

کد خبر 5703260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha