سید عمار حکیم:

تصویب قانون اعدام اسرای فلسطینی، نقض آشکار موازین بین المللی است

تصویب قانون اعدام اسرای فلسطینی، نقض آشکار موازین بین المللی است

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت که رأی کنست رژیم صهیونیستی به قانون اعدام اسرای فلسطینی، نقض فاحش همه عرف‌ها و میثاق‌های بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع رسانی رئیس جریان حکمت ملی عراق، «سید عمار حکیم» در پیامی رأی دادن کنست رژیم صهیونیستی به قانون اعدام اسرای فلسطینی را نقض فاحش همه عرف‌ها و میثاق‌های بین‌المللی و از همه مهم‌تر نقض توافق‌نامه ژنو درباره این مسئله انسانی دانست.

بر اساس این گزارش، سید عمار حکیم عنوان کرد که تأکید رژیم صهیونیستی بر تصویب و اجرای چنین قوانین ظالمانه‌ای صرفاً به چالش کشیدن غیر قابل قبول وجدان انسانی و مشروعیت بخشیدن به روش‌های ظالمانه و انتقام‌جویانه و نژادپرستانه است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: در برابر این نقض ارزشی حقوق بشر، از نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط می‌خواهیم که فوراً برای جلوگیری از اجرای این مصوبه و محدود کردن پیامدهای آن اقدام کنند.

گفتنی است که در پیش نویس این قانون که یک عضو کنست رژیم صهیونیستی از حزب «عوتسما یهودیت» ارائه داده، آمده است که دادگاه باید کسانی را که اقدام به عملیات علیه شهرک نشینان می‌کنند، به اعدام محکوم کند.

کد خبر 5723490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha