۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶

رئیس سازمان بازرسی کشور:

سازمان بازرسی با دانه درشت‌ها و یقه‌سفیدها برخورد قاطع می‌کند

سازمان بازرسی با دانه درشت‌ها و یقه‌سفیدها برخورد قاطع می‌کند

کرج- رئیس سازمان بازرسی کشور گفت: بدون جوسازی و فضای تبلیغاتی سعی می‌شود با دانه درشت‌ها و یقه سفیدها برخورد قاطع به عمل آید.

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح‌الله خدائیان ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی استان البرز اظهار کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی در این دوره به جد دنبال می‌شود و با مفسدان برخورد قاطع صورت می‌گیرد، بنابراین در این موضوع مهم اطاله دادرسی کمتری داریم و شعب ویژه‌ای نیز تشکیل شده است.

وی بیان کرد: یکی از دستورکارهای قوه قضائیه احیای حقوق عامه بوده که در این استان اقدامات خوبی با همکاری دستگاه قضائیه صورت گرفته است.

رئیس سازمان بازرسی کشور با اشاره به برخورد قاطع قوه قضائیه کشور با دانه درشت‌ها و یقه سفیدها تصریح کرد: بدون جوسازی و فضای تبلیغاتی سعی می‌شود با دانه درشت‌ها و یقه سفیدها به اصطلاح امروز برخورد قاطع به عمل آید.

وی ادامه داد: یکی از وظایف قوه قضائیه در این دوره توجه جدی در اجرای صحیح قانون است و برای این وظیفه بر اساس قانون اساسی سازمان بازرسی تشکیل شده است که بر حسن اجرای قانون در تلاش است.

خدائیان با تاکید بر اینکه پرونده‌های سازمان بازرسی باید خارج از نوبت رسیدگی شود، اضافه کرد: این سازمان به دلیل نظارت بر حسن اجرای قانون باید هرچه سریع‌تر به پرونده‌های آن رسیدگی شود تا دچار اطاله دادرسی نشود.

وی گفت: اگر سازمان بازرسی مصوبه‌ای را خلاف قانون تشخیص بدهد می‌تواند ابطال آن را از دیوان عدالت اداری بخواهد، در سال جاری ده‌ها مورد در این زمینه ابطال مقررات و مصوبه را داشتیم.

رئیس سازمان بازرسی کشور با تاکید بر پیشگیری از جرایم اظهار کرد: سازمان بازرسی چشم بینای نظام است و نظارت به روز در اجرای قانون دارد بنابراین اگر جایی قانون به خوبی اجرا نشد به موقع تذکر می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند از طریق معیشت به مردم فشار بیاورند، خاطرنشان شد: دشمنان پس از تحریم‌ها، جنگ نرم، جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی به طوری که امروز جنگ ترکیبی را شاهد هستیم به دنبال فشار به مردم از طریق معیشت هستند.

خدائیان افزود: آنان تلاش می‌کنند بین مردم و مسؤولان فاصله بیندازند و دیدیم مردم در ۲۲ بهمن امسال با حماسه حضور خود توطئه دشمنان را نقش برآب کردند.

وی تاکید کرد: مردم در این ۴۴ سال پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و به برکت خون شهدا بوده و به تکالیف خود عمل می‌کنند اما مسئولان نیز باید به وظایف خود عمل کنند چراکه مردم همیشه در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات و راهپیمایی‌ها برای حمایت از نظام اسلامی هستند.

خدائیان در ادامه گفت: جوانان ما به اشتغال و کار نیاز دارند و اشتغال مانع از بسیاری از جرایم و مفاسد می‌شود.

وی اضافه کرد: باید از بخش خصوصی حمایت کرد و امروز ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه در این راستا تشکیل شده تا از تولید و دانش بنیان‌ها حمایت کند.

خدائیان یادآور شد: در همین زمینه ۸۵ جلسه در حوزه دانش بنیان داشته ایم و صدها کارخانه و بنگاه اقتصادی با حمایت از ستاد اقتصاد مقاومتی فعال شده است.

وی متذکر شد: آمادگی داریم در استان‌ها و مراکز استان‌ها هر سرمایه گذاری که نیاز به حمایت داشته باشد را مورد همراهی قرار دهیم.

از مدیران پاکدست و پرتلاش حمایت می‌شود

رئیس بازرسی کل کشور با تاکید بر برخورد با مدیران کم کار در ارائه خدمت گفت: از مدیران پاکدست و پرتلاش نیز حمایت می‌شود، چراکه ما فقط نباید به دنبال کشف جرم باشیم.

وی در ادامه گفت: از مدیران پرتلاش، جهادی و ریسک پذیر باید حمایت شود و قوانین کامل برای حمایت از این مدیران را در دست داریم.

خدائیان در ادامه گفت: یک مدیر باید؛ اول قانون را رعایت کند و پس از آن انتظار رعایت قانون از دیگران را داشته باشد.

رسانه‌ها و مردم ما را یاری کنند

رئیس بازرسی کل کشور گفت: رسانه و مردم ناظر بر عملکرد مدیران باشند، چراکه اگر مدیری ناظری مثل مردم و رسانه را داشته باشد نقض قانون نخواهد کرد.

خدائیان با بیان اینکه حقوق عامه در بخش‌های مختلف از جمله هوای پاک از وظایف سازمان بازرسی کل کشور است، اشاره کرد: قانون هوای پاک به تصویب رسیده که برخی از دستگاه‌ها در این زمینه در انجام تکالیف کوتاهی داشتند و با مشکل آلودگی هوا در کلانشهرها مواجه شدیم.

وی اضافه کرد: برخی از دستگاه‌های کم‌کار در حوزه آلودگی هوا به دلیل ترک فعل به مراجع قضائی معرفی شدند.

خدائیان ادامه داد: تکالیف دستگاه‌ها در این زمینه احصا شده و عملکرد آنها در بحث آلودگی هوا مورد راستی آزمایی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: منابع ملی و اراضی دولتی متعلق به مردم هستند و افرادی که اقدام به تغییر کاربری و تجاوز به حریم رودخانه‌ها می‌کنند مورد پیگیری قانونی قرار می‌گیرند.

دستگاه‌های اجرایی در حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت نیز تکالیفی دارند

خدائیان به بحث قانون خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: این مهم از سال‌های قبل توسط رهبر معظم انقلاب هشدار داده شده و قانون آن به تصویب رسیده است که تکالیفی نیز در این زمینه برعهده دستگاه‌های اجرایی گذاشته شد.

وی اضافه کرد: قوه قضائیه و سازمان بازرسی با جدیت این مهم را دنبال می‌کند و در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

خدائیان یادآور شد: برخی از دستگاه‌های در بحث قانون خانواده و جوانی جمعیت خوب عمل نکردند و اعتبارات را مورد بهانه قرار دادند در حالی که نیاز به اعتبار چندانی هم نداشتند و با مدیریت جهادی و دلسوزی می‌توانستند اقدامات مؤثری داشته باشند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور مدیرکل جدید را مدیری توانمند، دارای مسئولیت‌های بازرسی در استان‌های گلستان و سمنان خواند و از خدمات احمد علی‌آبادی‌فرهانی مدیرکل سابق اداره بازرسی استان البرز که ۶ سال سکان دارد این مسئولیت در استان البرز بودند، قدردانی کرد.

کد خبر 5731188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha