۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۵۴

علامتی مطرح کرد؛

افزایش سه میلیون جلدی کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری

افزایش سه میلیون جلدی کتاب در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به افزایش سه میلیون جلدی کتاب به کتابخانه‌های کانون گفت: این خون جدیدی است که در رگ‌های این کتابخانه‌ها تزریق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد علامتی در نشست «دوشنبه های دیدار» با حضور جمعی از شعرا و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به افزایش سه میلیون جلدی کتاب به کتابخانه‌های کانون گفت: این خون جدیدی است که در رگ‌های این کتابخانه‌ها تزریق می‌شود.

وی افزود: شما شاعران، خوب است از منظر شعر و شاعری هم به مناجات شعبانیه نگاه کنید. در این ایام مناجات شعبانیه را ملاحظه کنید و ببینید امامان معصوم ما چه‌طور با خداوند نجوا می‌کنند. دعا نهایت عجز و ناتوانی در مقابل خداوند است و فلسفه آن این است که مقوله‌ای است که در مقابل خداوند می‌گوئیم که من هیچِ هیچم! در جایی که قدرت داریم ولی هر کاری که می‌کنیم نمی‌شود دعا کار خود را انجام می‌دهد و مناجات شعبانیه یکی از ظهور و بروزهای دعاست که از سوی حضرت علی (ع) برای ما آورده شده است و تمام امامان بر اهمیت آن تاکید داشته‌اند و امام خمینی (ره) هم بر آن تاکید بسیاری کرده‌اند.

علامتی گفت: بیشتر دعاها در ابتدا با حمد و ثنای خداوند آغاز می‌شود و به ترتیب صفات خدا، برشماری گناهان و در نهایت خواسته را بیان می‌کنند. دعا به ما یاد می‌دهد که با خدا چه‌طور صحبت کنیم و این، چه‌قدر خوب است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: شما که شاعر هستید فرازهایی از آن را به شعر در بیاورید در مناجات شعبانیه آمده که خدایا من تو را صدا می‌کنم و تو هم صدای مرا بشنو! بخشی از رسالت شما شاید این باشد که این‌ها را به قلم بکشید چنان‌که هر کسی که مطلب شما را می‌خواند شما نیز در معنویتی که برای او ایجاد می‌شود سهیم شوید.

کد خبر 5734378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha