۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲

رئیس پلیس فتای البرز خبر داد؛

برنده شدن در مسابقه ترفند کلاهبرداری تلفنی در البرز

برنده شدن در مسابقه ترفند کلاهبرداری تلفنی در البرز

کرج- رئیس پلیس فتای البرز به کاربران هشدار داد که مراقب کلاهبرداران از طریق تلفن یا پیامک با شیوه‌های مختلف مانند «شما برنده شدید» باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: مجرمان سایبری به بهانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان از طریق شبکه‌های اجتماعی خود را با نشان برخی نهادها معرفی و اعلام می‌کنند که شما از طریق قرعه کشی برنده شده اید.

وی افزود: کلاهبرداران سایبری با استفاده از تماس تلفنی و ارائه اطلاعات شخصی افراد بدون ذکر منبع، با اظهار اینکه شما در قرعه کشی برنده شده اید سعی در جلب اعتماد کاربران دارند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این افراد پس از دریافت اطلاعات حساب و کارت بانکی، اقدام به دریافت رمز دوم و تخلیه حساب‌های آنها می‌کنند.

سرهنگ جلیلیان افزود: مردم هرگز به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی با عنوان شما برنده قرعه کشی ما شده اید توجه نکرده و اطلاعات بانکی خود را ارائه ندهند.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: کلاهبرداران برای رسیدن به اهداف خود از طریق تماس تلفنی برای واریز مبلغ جایزه با اغفال شهروندان درخواست ارسال مشخصات کارت اعتباری با تمام مشخصات را می‌کنند که باید در این زمینه هوشیاری لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: مجرمان سایبری اقدام به ارسال پیامک و یا پیام در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر جایزه‌های اپراتورهای تلفن همراه، سایت‌ها و سازمان‌ها می‌کنند.

رئیس پلیس فتای البرز تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

این مقام انتظامی به فعالیت ویژه مرکز فوریت‌های سایبری به صورت شبانه روزی اشاره کرد و گفت: چنانچه کاربران با مشکلاتی در خصوص فضای مجازی روبرو شوند، کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستند.

سرهنگ جلیلیان تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

کد خبر 5743716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha