۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۵۲

طی یک سال؛ افزایش چشمگیر شمار نیازمندان به مواد غذایی در انگلیس!

طی یک سال؛ افزایش چشمگیر شمار نیازمندان به مواد غذایی در انگلیس!

یک سازمان خیریه که در زمینه کمک به نیازمندان در انگلیس فعالیت می‌کند، از جهش بی‌سابقه تعداد مراجعان نیازمند به بانک‌های غذا طی پنج سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری «گلوب اکو» گزارش داد که تعداد نیازمندان به یک وعده غذایی گرم در سال جاری در بریتانیا با جهش بی‌سابقه رکورد زد.

خبرگزاری اسپوتنیک امروز پنجشنبه به نقل از صندوق خیریه «راسل تراست» گزارش داد که بزرگ‌ترین شبکه تأمین مواد غذایی برای نیازمندان را در سرتاسر انگلستان سرپرستی می‌کند با انتشار آماری از جهش بی‌سابقه ۳۷ درصدی شمار نیازمندان به مواد غذایی تا پایان ماه مارس جاری (اسفند) در پی افزایش هزینه بالای معیشت در این کشور خبر داد.

به گزارش گلوب اکو، با افزایش تورم و هزینه‌های بالای زندگی در انگلیس، صندوق خیریه راسل تراست در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که این سازمان خیریه که هم‌اکنون ۱۳۰۰ مرکز تحت پوشش در سرتاسر انگلستان در حمایت از فقرا و نیازمندان دارد نسبت به سال گذشته بیش از یک میلیون بسته غذایی به نیازمندان و به ویژه کودکان ارسال کرده است.

در این گزارش آمده است که تا پایان ماه مارس ۲۰۲۳ تعداد بسته‌های معیشتی نیازمندان نسبت به برنامه سالیانه حمایتی ثابتی که صندوق خیریه تأمین می‌کرد در مقایسه با پنج سال گذشته، با افزایش چشمگیر نیازمندان اینک به سه میلیون بسته غذایی رسیده است.

این گزارش می‌افزاید که برای نخستین بار طی یک سال گذشته، ۷۶۰ هزار نفر به این صندوق خیریه مراجعه کرده‌اند که این رقم بیانگر افزایش ۳۷ درصدی مراجعه کنندگان در طول یکسال است که این درصد به معنای افزایش بی‌سابقه تعداد مراجعه کنندگان دارای کار نیز شامل می‌شود که سرانه مالی آنان با افزایش هزینه‌ها در انگلستان متناسب نیست.

براساس این گزارش، طبق آمارهای رسمی منتشرشده در هفته گذشته، در ماه مارس / اسفند گذشته، تورم کالاهای مصرفی در انگلستان ۱۰.۱ درصد کاهش داشته، اما با وجود این، بهای کالاهای مصرفی از جمله غذا و نوشیدنی‌های غیرالکلی در مقایسه با سال گذشته، ۱۹.۱ درصد افزایش داشته است که یک رکورد تاریخی از سال آگوست / شهریور ۱۹۷۷ در انگلستان به شمار می‌رود.

آمارهای اخیر رسمی منتشر شده در انگلستان حاکیست طی ماه آوریل / فروردین جاری نرخ خوراکی‌ها در سوپرمارکت‌ها ۱۷.۳ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 5765288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      0 0
      دزدی عنگلستان از کشورهای دیگه کم شده، حالا با مشکلات دستو پا می زنند . انشا الله نحص این کشور دزد از سر سایر کشورها کم میشه .