۲ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۱۷

توسط نشر خزه؛

راهنمای رسیدن به خواسته‌ها با استفاده از داده‌ها منتشر شد

راهنمای رسیدن به خواسته‌ها با استفاده از داده‌ها منتشر شد

کتاب «به ندای درونت اعتماد نکن؛ راهنمای رسیدن به خواسته‌ها با استفاده از داده‌ها» نوشته ست استیونز دیوید ویتس با ترجمه رضا اسکندری آذر توسط نشر خزه منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «به ندای درونت اعتماد نکن؛ راهنمای رسیدن به خواسته‌ها با استفاده از داده‌ها» نوشته ست استیونز دیوید ویتس به‌تازگی با ترجمه رضا اسکندری آذر توسط نشر خزه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نویسنده این‌کتاب پیش‌تر با کتاب «همه دروغ می‌گویند» به مخاطبان ایرانی معرفی شده و این‌کتابش هم مثل اثر پیشین، درباره استفاده از داده‌ها برای پرده‌برداری از رازهای زندگی مدرن است. اما کتاب جدید ست استیونز که سال ۲۰۲۲ چاپ شده، کاربردی‌تر است و تمرکزش به‌جای کشف جنبه‌های تصادفی زندگی مدرن، بر مساله خودسازی معطوف است.

نکته محوری مولف کتاب «به ندای درونت اعتماد نکن» این است که به‌جای تکیه بر غریزه و ندای درون، باید با استفاده از داده‌های علمی به خواسته‌های خود رسید.

کتاب پیش‌رو به‌جز مقدمه‌اش با عنوان «خودیاری برای خوره‌های اطلاعات» و «نتیجه‌گیری‌»اش، ۹ فصل دارد که عناوین‌شان به این‌ترتیب است:

«ازدواج با کمک هوش مصنوعی»، «موقعیت. موقعیت. موقعیت. راز بزرگ فرزندداری»، «محتمل‌ترین مسیر به موفقیت در ورزش_اگر هیچ استعدادی ندارید»، «ثروتمندان پنهان آمریکا چه‌کسانی هستند؟»، «مسیر طولانی و کُند موفقیت»، «بهره‌گیری از شانس به نفع خودتان»، «بازسازی ظاهر: نسخه مختص خوره‌های اطلاعات»‌، «جادوی متحول‌کننده بلندشدن از روی مبل» و «تله‌های بدبختی‌زای زندگی مدرن».

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

کالینز و هانسن به نکته خیلی مهمی رسیدند. تقریبا همه ما می‌توانیم در طول عمرمان انتظار فرصت‌های عالی را داشته باشیم. کسی را تصور کنید که هیچ‌وقت فرد یاری‌دهنده، با استعداد و کسی که به مهارت‌هایش نیاز داشته باشد را ملاقات نمی‌کند. این‌شخص را می‌توان به حق، بدشانس‌ترین فرد تاریخ لقب داد. شانس در زندگی شامل اتفاقات مساعد زیادی می‌شود. افراد و سازمان‌های موفق این فرصت‌ها را تشخیص داده و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

برگردیم سراغ Airbnb داستانی که اهمیت شانس در کسب‌وکار را نشان می‌دهد. بله، Airbnb فرصت‌های پرثمری را تجربه کرد. اما موسسانش به خوبی روی شانس سرمایه‌گذاری کردند. چه تعداد شرکت ناموفق وقتی رو به ورشکستگی می‌رفتند به فروش کورن‌فلکس رو آوردند؟ چه تعداد شرکت ناموفق مثل موسسان Airbnb ارتباط‌سازی کردند تا شرکتشان را از نابودی نجات دهند؟ چه تعداد شرکت ناموفق وقتی فهمیدند به یک هل جدی نیاز دارند، به شرکت‌هایی مثل وای کامبینیتور مراجعه کردند؟ چه تعداد ناموفق وقتی فهمیدند ایده فعلی نتیجه‌بخش نیست، آن را تغییر دادند؟

این‌کتاب با ۲۷۶ صفحه مصور، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5787585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha