۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۱۶

زنگ آغاز اجراهای شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی نواخته شد

زنگ آغاز اجراهای شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی نواخته شد

تبریز-همزمان با ایام دهه کرامت زنگ آغاز اجراهای شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی در تبریز نواخته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری کوروش زارعی بعدازظهر امروز دوشنبه اول خردادماه طی مراسمی در تئاتر شهر تبریز افتتاح شد.

آئین افتتاحیه این جشنواره با حضور کوروش زارعی، دبیر جشنواره، علی محرمی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، هیأت داوران، گروههای شرکت کننده در جشنواره، عوامل اجرایی، پیشکسوتان عرصه هنرهای نمایشی و علاقمندان به هنر تئاتر برگزار شده و زنگ آغاز اجراهای این جشنواره پس از قرائت قرآن کریم و صلوات خاصه امام رضا (ع)، توسط پیشکسوتان عرصه هنر استان نواخته شد.

شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به میزبانی تبریز از ۱ تا ۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ با اجرای ۱۴ نمایش صحنه‌ای از ۸ استان کشور از جمله آذربایجان شرقی، مازندران، همدان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اردبیل، یزد و استان تهران برگزار می‌شود.

در نخستین روز اجراهای جشنواره تئاتر رضوی در شانزدهمین دور خود با دو اجرا پی‌گیری می‌شود که نمایش «ننه باهار» به نویسندگی یعقوب صدیق جمالی و کارگردانی عباس زارع سرشت از تبریز به عنوان اولین اجرای این رویداد در سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز از ساعت ۱۷ به روی صحنه می‌رود.

همچنین تئاتر شهر تبریز در نخستین روز از جشنواره تئاتر رضوی از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن استاد قبه زرین با نمایش «گم شده در میان ابرها» به نویسندگی و کارگردانی جهانگیر چالاکی میزبان علاقمندان و هنرمندان تئاتر خواهد بود.

گفتنی است شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری کوروش زارعی و به میزبانی تبریز از ۱ تا ۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ با اجرای ۱۴ نمایش صحنه‌ای از ۸ استان کشور از جمله آذربایجان شرقی، مازندران، همدان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اردبیل، یزد و استان تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 5787762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha