۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷

غلامرضا در گفتگو با مهر:

امروز انتخابات تناسبی تعیین تکلیف می‌شود

امروز انتخابات تناسبی تعیین تکلیف می‌شود

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در جلسه امروز هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، تکلیف اصلاح قانون انتخابات و نیز انتخابات تناسبی که ذیل آن است، مشخص می‌شود.

محمدرضا غلامرضا رئیس انتخابات کشور در گفتگو با مهر و در خصوص آخرین وضعیت برگزاری طرح انتخابات تناسبی، گفت: امروز در جلسه هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام تکلیف طرح اصلاح قانون انتخابات مشخص خواهد شد که طبعاً نحوه اجرای قانون تناسبی هم به عنوان بخشی از این قانون نهایی می‌شود.

وی افزود: طرح اصلاح قانون انتخابات ۶۰ ماده دارد و چون هیئت عالی نظارت بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی، اعلام مغایرت کرده بود، کمیسیون امروز باید مجدد نظرش را اظهار کند تا تکلیف این طرح روشن شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به طرح قانون تناسبی، اظهار داشت: در ابتدا قرار بود طرح انتخابات تناسبی در همه حوزه‌های انتخابی که دارای چند کرسی است، برگزار شود اما بعداً چه در کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس و چه در کارگروه، قرار شد این طرح در تهران به اجرا در آید.

غلامرضا ادامه داد: این در حالی است که هنوز تکلیفی برای اجرای این قانون در انتخابات بعدی در حوزه‌های دارای چند کرسی مشخص نشده است که باید تعیین تکلیف شود.

کد خبر 5819347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha