۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۹

استاندار چهارمحال و بختیاری:

یکی از مشکلات جدی حوزه مسکن کوهستانی بودن چهارمحال و بختیاری است

یکی از مشکلات جدی حوزه مسکن کوهستانی بودن چهارمحال و بختیاری است

شهرکرد_ استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۵ درصد از مساحت استان کوه است و بدین سبب با کمبود شدید زمین مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری ظهر پنجشنبه در نشست با نخبگان دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به افزایش بهره‌وری که از اهم موضوعات است اشاره و اظهار کرد: باید بررسی کرد که سهم استان در تولید ناخالصی کشور کجا است و چه راهکارهایی برای افزایش آن و افزایش سرمایه گذاری خارجی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به سهم چهارمحال و بختیاری در صادرات، افزود: باید نقش شرکت‌های دانش بنیان مشخص شود، انتظار می‌رود در بحث اقتصادی که اولویت اول است، تمرکز جدی صورت بگیرد، کاهش نرخ بیکاری تاکنون صورت گرفته است که باز هم کافی نیست و با کار علمی و دقیق و پیوند دانشگاه با صنعت و کشاورزی کار صورت خواهد گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری یکی از مشکلات جدی در حوزه مسکن را کوهستانی بودن استان دانست و ادامه داد: ۸۵ درصد از مساحت استان کوه است و بدین سبب با کمبود شدید زمین مواجه هستیم با این حال طبق آمار، این استان در رتبه ۹ تأمین زمین و ساخت مسکن قرار دارد.

حیدری عنوان کرد: در حوزه ساخت مسکن تلاش‌های خوبی صورت گرفته است، حوزه مسکن می‌تواند ۱۰۰ صنعت را اعم از جوشکاری، برق، مصالح و دیگر صنایع را فعال کند، لیکن علی‌رغم کمبود شدید زمین، نزدیک به ۷۵ درصد زمین تهیه شده و ساخت و ساز در حال انجام می‌باشد.

وی با اشاره به پدید آمدن تغییر ذائقه جدی در گردشگری، در پایان خاطرنشان کرد: مردم از زندگی شهری خسته هستند و زندگی سنتی و ساده را به زندگی مدن و شهری ترجیح می‌دهند، این تغییر ذائقه، یک فرصت خوب در استان برای توسعه گردشگری است، توسعه با نگاه آمایشی در بحث کشاورزی، دامداری، گردشگری و صنایع تبدیلی و تهیه طرح جامع نیز باید انجام بشود.

کد خبر 5858418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha