۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲

برای نمایش عکس‌ها و نامه‌های آزادگان؛

نمایشگاه «روایت رهایی» در حوزه هنری افتتاح شد

نمایشگاه «روایت رهایی» در حوزه هنری افتتاح شد

نمایشگاه «روایت رهایی» برای نمایش عکس‌ها و نامه‌های آزادگان در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه «روایت رهایی» نخستین نمایشگاه عکس‌ها و نامه‌های دیده نشده اسرای جنگ تحمیلی با حضور امیرخلبان محمد صدیق قادری، ناخدا هوشنگ صمدی و سید یاسر ابوترابی فرزند حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی توسط دفتر هنر و ادبیات اسارت حوزه هنری در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

در این نمایشگاه برای نخستین بار ۲۹ عکس دیده نشده از دوران اسارت و بازگشت آزادگان و ۱۶ نامه از نامه‌های رد و بدل شده میان اسرا و خانواده‌هایشان به نمایش گذاشته شده است.

ساسان ناطق مدیر دفتر هنر و ادبیات اسارت حوزه هنری در حاشیه این نمایشگاه گفت: نامه‌ها و عکس‌های زیادی داریم که بین اسرا و خانواده‌هایشان رد و بدل شده است. اما بانک اطلاعات ما هنوز کامل نشده است. چون به بسیاری از آزادگان دسترسی نداریم و تعدادی از این بزرگواران هم از دنیا رفته‌اند به همین دلیل از بین عکس‌ها و نامه‌هایی که داشتیم تعدادی برای نمایشگاه انتخاب شده است.

وی افزود: این نمایشگاه یک روایت تصویری و راهی برای مبارزه با فراموشی است تا مردم بدانند آزادگان چه دوران سختی را گذراندند تا به جمع خانواده‌ها برگردند. این عکس‌ها و نامه‌ها به لحاظ روانشناختی هم قابل بررسی است چون مباحث بسیار زیبایی در دلشان نهفته است، بخش مغفول مانده جنگ تحمیلی، همین اسارت است.

نمایشگاه «روایت رهایی» از ۲۹ مرداد تا ۵ شهریور در محل گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری دایر است. در حاشیه این نمایشگاه، ساعت ۱۵ روزهای ۲۹، ۳۰، ۳۱ مرداد و یکم شهریور، یکی از آزادگان به روایت خاطرات خود از دوران اسارت خواهد پرداخت.

«روایت رهایی» نخستین نمایشگاه عکس‌ها و نامه‌های دیده نشده آزادگان جنگ تحمیلی در شبکه RT روسیه نیز بازتاب داشته است.

کد خبر 5867762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha