لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز سوم؛

حملات موشکی مقاومت به غرب قدس اشغالی/ ۹ صهیونیست زخمی شدند

حملات موشکی مقاومت به غرب قدس اشغالی/ ۹ صهیونیست زخمی شدند

منابع فلسطینی اعلام کردند که در نتیجه موشک‌باران قدس اشغالی و عسقلان از سوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس، صدای آژیر هشدار در این مناطق اشغالی به صدا درآمد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: عملیات طوفان الاقصی برای سومین روز متوالی ادامه دارد و رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سهمگینی را به صهیونیست‌ها وارد می‌کنند. این درحالی است که نظامیان صهیونیست تنها یک استراتژی را در دستور کار خود قرار داده اند و آن کشتار بی رحمانه غیرنظامیان است.

شهادت دومین رزمنده حزب‌الله لبنان بر اثر حملات رژیم صهیونیستی

منابع خبری از شهادت دومین نیروی حزب‌الله لبنان در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی این کشور خبر می‌دهند.

مخالفت اسپانیا با تصمیم کمیسیون اروپا برای تعلیق کمک به فلسطینیان

وزیر خارجه اسپانیا در تماس با کمیسر اروپا از مخالفت کشورش با تعلیق کمک به فلسطینیان به بهانه عملیات غرورآفرین «طوفان الاقصی» خبر داد.

سخنگوی گردان‌های القسام: بمباران هر خانه فلسطین برابر است با اعدام یک اسیر اسرائیلی

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام اعلام کرد: در مقابل بمباران بدون هشدار قبلی هر خانه فلسطینی، یکی از اسرای اسرائیلی را اعدام خواهیم کرد. مسئولیت این تصمیم را در مقابل جهانیان متوجه دشمن می‎دانیم. توپ اکنون در زمین دشمن است.

تل آویو: حملات به غزه با قیمت آسیب دیدن اسیران اسرائیلی ادامه خواهد یافت

تل آویو صراحتا از بی‌ارزش‌بودن جان نظامیان صهیونیست برای مقامات رژیم صهیونیستی سخن گفت. در همین راستا تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حملات به غزه حتی در صورت آسیب‌رسیدن به اسرای اسرائیلی ادامه خواهد یافت، مگر آن که اطلاعات دقیقی از محل حضور آنان به دست بیاید.

از سوی دیگر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اذعان کرد که بیش از ۱۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست توسط مبارزان حماس به اسارت درآمدند.

ادامه حملات موشکی مقاومت

در نتیجه موشک‌باران قدس اشغالی و عسقلان از سوی گردان‌های قسام صدای آژیر هشدار در این مناطق اشغالی به صدا درآمد.

رسانه‌های عبری اذعان کردند که بر اثر این موشک‌باران ۹ شهرک‌نشین صهیونیست در قدس اشغالی زخمی شدند که حال ۳ نفر از آنها وخیم گزارش شده است. برخی منابع فلسطینی نیز اعلام کردند که این ۳ شهرک‌نشین صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند.

زخمی شدن چند صهیونیست در غرب قدس اشغالی

رسانه‌های عبری اذعان کردند که بر اثر این موشک‌باران ۹ شهرک‌نشین صهیونیست در قدس اشغالی زخمی شدند که حال ۳ نفر از آنها وخیم گزارش شده است. برخی منابع فلسطینی نیز اعلام کردند که این ۳ شهرک‌نشین صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند.

منابع پزشکی صهیونیستی اعلام کردند که ۴ شهرک‌نشین صهیونیست نیز در نتیجه اصابت موشک‌های مقاومت به شهرک صهیونیستی «بیتارعیلیت» واقع در جنوب غرب قدس زخمی شدند. همچنین چندین خودرو متعلق به شهرک‌نشینان صهیونیست بر اثر این حملات منهدم شد.

در اسدود هم یک شهرک‌نشین صهیونیست بر اثر آخرین موج از حملات موشکی مقاومت فلسطین به این شهرک صهیونیستی زخمی شد.

موشکباران بئر السبع از سوی مقاومت فلسطین

مقاومت فلسطین همچنین بئرالسبع را هم موشکباران کرد.

هدف قرار گرفتن جنگنده اف ۱۶ رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر گردان‌های قسام از هدف‌قراردادن جنگنده‌های «اف- ۱۶ آی» ارتش رژیم صهیونیستی در فاصله ۳۵ کیلومتری از ساحل غزه بر فراز دریای غزه با موشک‌های زمین به هوای «متبر ۳» خبر داد.

رخنه نیروهای مقاومت از دریا به زیکیم

تلویزیون ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که مبارزان مقاومت از طریق دریا به شهرک صهیونیستی «زیکیم» نفوذ کرده‌اند و با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی درگیری شده‌اند.

برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه عرب

حسام زکی معاون دبیرکل اتحادیه عرب امروز دوشنبه در سومین روز از عملیات غرورآفرین نیروهای مقاومت فلسطین علیه اشغالگران قدس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عربی روز چهارشنبه هفته جاری در مقر اتحادیه عرب در قاهره دیدار می‌ کنند.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در این خصوص گفت: در این نشست فوق‌ العاده به ریاست مراکش رؤسای دستگاه دیپلماسی (کشورهای عضو) درباره ابزار اقدام سیاسی در سطح عربی و بین‌ المللی به منظور توقف تجاوزات اسرائیل به نوار غزه گفتگو خواهند کرد.

چند مبارز لبنانی وارد اراضی اشغالی شدند/درگیری در نقاط مرزی

امروز دوشنبه در ادامه ناآرامی ها در اراضی اشغالی، چند مبارز لبنانی به این اراضی نفوذ کرده و با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی درگیر شدند.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که چند فرد مسلح از لبنان وارد اراضی اشغالی شده‌اند و تعداد زیادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سوی این منطقه شتافته‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی از ترس نفوذ افراد مسلح از شهرک‌نشینان صهیونیست در منطقه الجلیل واقع در نزدیکی مرز میان اراضی اشغالی و لبنان خواست که در محل اقامت خود بمانند.

ویدیویی از این درگیری‌ها در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که از بمباران توپخانه و تیراندازی در نزدیکی شهرک الضهیره واقع در بخش غربی مرزهای جنوب لبنان حکایت دارد.

افزایش شمار شهیدان حملات تل آویو به غزه به ۵۶۰ نفر

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه همچنان ادامه دارد و شمار شهیدان هم افزایش یافته است.

منابع فلسطینی آمار جدیدی از شمار شهیدان حملات رژیم صهیونیستی به غزه ارائه دادند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: شمار شهیدان به ۵۶۰ و زخمی ها به ۲۹۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

این در حالی است که حملات رژیم صهیونیستی به غزه همچنان ادامه دارد.

نشست اضطراری اتحادیه اروپا برای بررسی وضعیت اراضی اشغالی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که فردا سه‌شنبه نشست اضطراری کشورهای عضو این اتحادیه برای بررسی وضعیت اراضی اشغالی پس از عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین برگزار می‌شود.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در شکبه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که فردا نشست اضطراری اتحادیه اروپا برای بررسی وضعیت اراضی اشغالی برگزار می‌شود.

وی دراین‌باره نوشت: من فردا (سه‌شنبه) نشست وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا برای بررسی وضعیت اسرائیل و منطقه مدیریت خواهم کرد.

مقامات اروپایی در واکنش به عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» مبارزان فلسطینی در موضع‌گیری تکراری و قابل‌پیش‌بینی عملیات واکنشی گروه‌های مقاومت و مردم فلسطین را محکوم و حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

استفاده وحشتناک صهیونیست‌ها از بمب و موشک/ پرتاب ۴۴۰۰ موشک از غزه

منابع عبری اذعان کردند که از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون، ۴۴۰۰ فروند موشک و راکت از نوار غزه به سوی اراضی اشغالی پرتاب شده است.

حملات موشکی مقاومت به غرب قدس اشغالی/ ۹ صهیونیست زخمی شدند

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از ارتش این رژیم اعلام کرد که از ابتدای جنگ تا این لحظه ۴۴۰۰ موشک و راکت از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

حملات موشکی مقاومت به غرب قدس اشغالی/ ۹ صهیونیست زخمی شدند

در عین حال کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که مقادیر بمب و مواد منفجره‌ای که بر سر محله الشجاعیه غزه در ساعات گذشته فرو ریخته شد، ۴ برابر بیشتر از بمب‌هایی است که در سال ۲۰۰۶ در مجموع علیه ضاحیه جنوبی بیروت طی ۳۳ روز استفاده شد.

فراخوان ۳۰۰ هزار نظامی برای جنگ

رژیم صهیونیستی که با گذشت سه روز از طوفان الاقصی راه به جایی نبرده است، شمار زیادی از نظامیان احتیاط خود را به خدمت فراخوانده است.

ارتش رژیم صهیونیستی که از مقابله با طوفان الاقصی عاجز شده است، دست به تحرکاتی زده و نیروهای احتیاط بسیاری را فراخوانده است.

بر اساس این گزارش، منابع عبری گزارش دادند: ۳۰۰ هزار نظامی به خدمت احتیاط فراخوانده شدند که بیشترین تعداد فراخوانی نیرو در تاریخ اسرائیل است.

مقتدی صدر: به میدان تحریر بیایید و در دل آمریکای شرور وحشت اندازید

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق، خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی در بغداد در روز جمعه و آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی شد.

بر اساس این گزارش، رهبر جریان صدر عراق امروز دوشنبه از عراقی‌ها خواست که در تظاهرات میلیونی یکپارچه در روز جمعه شرکت کنند و پرچم‌های فلسطین را به حرکت درآورند و پرچم رژیم صهیونیستی را بسوزانند.

مقتدی صدر بیان کرد: وظیفه ما به عنوان عراقی‌های مبارز و مقاوم علیه اشغالگران آمریکایی و همه دوستداران آرمان فلسطین، شرکت در تظاهرات میلیونی مسالمت آمیز یکپارچه در میدان التحریر است تا ندای جهاد از بغداد پایتخت عراق به کل جهان برسد. ما پرچم‌های اسرائیلی را آتش می زنیم و پرچم‌های فلسطین را به اهتزار درمی آوریم.

هلاکت ۸۰۰ صهیونیست در عملیات طوفان الاقصی

منابع عبری از افزایش آمار کشته های اسرائیلی در نبرد طوفان الاقصی خبر دادند. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه ۸۰۰ صهیونیست کشته شدند.

به اذعان منابع عبری در جریان عملیات مقاومت فلسطین تحت عنوان طوفان الاقصی، دستکم ۲۴۰۰ اسرائیلی دیگر نیز زخمی شده اند که وضعیت صدها تن از آنها وخیم است. در همین رابطه با توجه به کشته شدن شمار زیادی از نظامیان صهیونیست در این عملیات، مقامات تل آویو تلاش دارند ضمن سانسور اخبار جنگ، از انتشار آمار بالای کشته شدگان نظامی خود جلوگیری نمایند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور محاصره کامل غزه را صادر کرد

یواف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی تداوم ناکامی‌ها در برابر مقاومت فلسطین، دستور داد که نوار غزه به صورت نظامی کاملاً تحت محاصره قرار گیرد.

وی در عین حال اذعان کرد که عملیات علیه نوار غزه چندین هفته به درازا خواهد کشید.

حملات موشکی مقاومت به غرب قدس اشغالی/ ۹ صهیونیست زخمی شدند

برخی منابع فلسطینی گزارش دادند که این دستور گالانت، با هدف قطع کامل آب و برق در نوار غزه صادر شده تا در نهایت با استفاده از این حربه مقاومت فلسطین را به توقف پیش روی‌های خود در اراضی اشغالی وادار کنند.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در این باره گفته است که دستور قطع فوری آب نوار غزه را صادر کرده است.

علی‌رغم تلاش‌های آمریکا؛ شورای امنیت قعطنامه علیه حماس صادر نکرد

منابع خبری اعلام کردند که علی‌رغم تلاش‌های آمریکا برای صدور قطعنامه و بیانیه مشترک، نشست محرمانه شورای امنیت سازمان ملل متحد بدون انتشار بیانیه علیه حماس پایان یافت.

نشست اعضای شورای امنیت سازمان ملل شامگاه یکشنبه درباره تحولات اراضی اشغالی و عملیات بزرگ و غافلگیرانه مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها برگزار شد، اما علی‌رغم تلاش آمریکا برای «محکومیت شدید حماس»، این نشست بدون قطعنامه و بیانیه مشترک به پایان رسید.

این نشست پشت درهای بسته و به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شد و در جریان آن «تور ونسلند»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور غرب آسیا به ۱۵ عضور این شورا گزارشی از تحولات اخیر در اراضی اشغالی ارائه داد؛ اما در پایان به علت اینکه اتفاق آرا صورت نگرفت، بیانیه مشترکی منتشر نشد.

«رابرت وود»، نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره عدم انتشار بیانیه مشترک مدعی شد: تعداد زیادی از کشورهای عضو شوراء حملات حماس را محکوم کردند، اما البته این شامل همه کشورها نیست. احتمالاً بدون نیاز به اشاره من می‌دانید منظورم کدام کشورهاست.»

در صورت ورود اشغالگران به غزه حزب الله به اراضی اشغالی حمله می‌کند

«صباح العکیلی» تحلیلگر سیاسی عراقی تاکید کرد: چنانچه اشغالگران صهیونیست وارد نوار غزه شوند حزب الله از سمت لبنان به اراضی اشغالی حمله می‌کند و ممکن است خود را به الجلیل برساند.

وی در ادامه افزود: پیش از این حزب الله لبنان نسبت به این مسأله هشدار داده بود. العکیلی تصریح کرد: ممکن است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم خود مبنی بر اعلان جنگ علیه غزه عقب نشینی کند چرا که یک اجماع واحد در داخل کابینه در این زمینه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ما شاهد شکاف‌های داخلی در رژیم صهیونیستی هستیم. اعلان جنگ علیه مقاومت فلسطین در غزه باعث می‌شود منطقه شعله ور شده و دیگر گروه‌های مقاومت در لبنان، یمن، سوریه، عراق و ایران برای مداخله علیه اشغالگران صهیونیست وارد عمل شوند.

تصویری از اتاق فرماندهی «گردان‌های قدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی

مبارزان «گردان‌های قدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصاویری را از اتاق فرماندهی این جنبش در عملیات «طوفان الاقصی» علیه صهیونیست‌ها را منتشر کردند.

این در حالی است که دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرد که کابینه امنیتی اسرائیل امروز یکشنبه رسماً آغاز جنگ علیه نوار غزه را تصویب کرد. بنابر گزارش شبکه «کان» رژیم صهیونیستی، نتانیاهو بدون انجام مشورت با وزرای کابینه، تصمیم به تصویب «بند جنگ» با نوار غزه گرفته است.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با استناد به «بند ۴۰ الف» قانون اساسی (غیرمدون) اعلام جنگ کرده است. رژیم صهیونیستی آخرین باری که از این بند استفاده کرده در سال ۱۹۷۳ بود. اکنون ارتش رژیم صهیونیستی آزادی عمل کامل دارد و می‌تواند به صلاحدید خود به طور مستقل عمل کند، اگرچه موظف است به رهبری سیاسی گزارش دهد.

کودک‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه به روایت تصاویر

کودک‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه به روایت تصاویر

رسانه های فلسطینی به تازگی تصاویری از جنایات جدید رژیم صهیونیستی در نوار غزه منتشر کرده اند. ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون در حملات وحشیانه خود علیه نوار غزه، ۴۹۳ فلسطینی را به شهادت رسانده است که شمار زیادی از آنها کودک هستند.

کودک‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه به روایت تصاویر

کودک‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه به روایت تصاویر

براساس آمار منابع محلی، تاکنون در این حملات ددمنشانه بیش از ۱۰۰ کودک و ده‌ها زن فلسطینی به خاک و خون کشیده شده و به شهادت رسیده اند.

کودک‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه به روایت تصاویر

کودک‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه به روایت تصاویر

این در حالی است که صهیونیست‌ها مدعی هستند در حملات خود اهداف غیر نظامی را مورد هدف قرار می‌دهند، اما بر خلاف این ادعای پوچ ناتوانی گسترده نظامی آنها در برابر مقاومت فلسطین، بار دیگر آنها را به کودک کشی واداشته، تا شاید از این طریق موفقیت های مقاومت فلسطین را تحت الشعاع قرار دهند.

تداوم حملات به اهداف غیرنظامی / شمار شهدای غزه به ۴۹۳ نفر افزایش یافت

منابع فلسطینی از افزایش شمار شهدای غزه در پی تداوم حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از ابتدای نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه ۴۹۳ فلسطینی به شهادت رسیده و ۲۷۵۱ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

افزایش شهدای غزه و تخریب چهار مسجد/ تل آویو در شوک پهپادهای حماس

بنابر اعلام منابع فلسطینی بیش از ۱۰۰ نفر از این شهدا، از کودکان فلسطینی هستند که در این حملات وحشیانه به شهادت رسیده اند.

سلامه معروف رئیس دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که بر خلاف ادعاهای دشمن صهیونیستی، جنگنده‌های اسرائیلی به جای پایگاه‌های مقاومت خانه‌ها و مناطق مسکونی را هدف قرار دادند و طی ساعات اخیر جنایاتی فجیع را در حق ۱۵ خانواده فلسطینی مرتکب شدند.

افزایش شهدای غزه و تخریب چهار مسجد/ تل آویو در شوک پهپادهای حماس

الجزیره اعلام کرد که از آغاز جنگ تا این لحظه رژیم صهیونیستی ۴ مسجد را در نوار غزه تخریب کرده است.

نظامیان صهیونیست: اوضاع وخیم است / تجهیزات لازم برای جنگ نداریم

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از نبود تجهیزات لازم برای مبارزه با نیروهای فلسطینی انتقاد کردند. رسانه‌های عبری زبان به نقل از نظامیان رژیم صهیونیستی گزارش دادند: اوضاع وخیم است و ما تجهیزات لازم برای نبرد با نیروهای فلسطینی نداریم.

از سوی دیگر رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع رسمی بلندپایه در این رژیم گزارش داد: تعداد تلفات اسرائیلی‌ها قابل شمارش نیست و بسیار بیشتر از آن چیزی است که در رسانه‌ها اعلام شده است.

صهیونیست‌های ساکن شهرک سدیروت اعلام کردند: ما نه آب داریم، نه غذا و نه برق. هیچ کسی به داد ما نمی‌رسد.

پهپادهای ارزان حماس سیستم‌های چند میلیون دلاری اسرائیل را فلج کرد

روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد: نخستین ضربه از سوی حماس زمانی وارد آمد که از پهپادهای جدید در میادین نبرد استفاده کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت: این پهپادهای کوچک و ارزان قیمت، ساخت داخل بوده و موفق شدند سیستم‌های پیشرفته اسرائیل را هدف قرار داده و فلج کنند؛ سیستم‌های پیشرفته‌ای که ارزش آنها به صدها هزار و چه بسا میلیون‌ها دلار می‌رسد.

در این گزارش آمده است: حماس همچنین توانست طوری خود را به پشت حصار مرزی برساند که تکنولوژی‌های اسرائیل را مغلوب خود کند. موفقیت اصلی حماس در استفاده از پهپادها برای هدف قرار دادن و انهدام تانک «مرکاوا ۴» که یکی از پیشرفته‌ترین تانک‌ها در جهان به شمار می‌رود نمود پیدا می‌کند.

هاآرتص نوشت: سیستم دفاعی اسرائیل برای هدف قرار دادن موشک‌های ضدزره طراحی شده نه حملات پهپادی. پیش از این حزب الله لبنان نیز برخی از این پهپادها را برای جمع آوری اطلاعات به سمت اسرائیل فرستاده بود اما در زمان نیاز می‌توان از این پهپادها برای اهداف هجومی نیز استفاده کرد.

رهبر کره شمالی در حمایت از ملت فلسطین: مساله آنها آزادی است

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به عملیات نظامی طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین و حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه اهداف غیر نظامی در نوار غزه، واکنش نشان داد.

وی در این باره تاکید کرد: من از فلسطینیان اعلام حمایت می‌کنم، فلسطین تنها موضوع مختص به اعراب و مسلمانان نیست بلکه یک موضوع مرتبط با آزادی آنها است.

گفتنی است در روزهای اخیر مقاومت فلسطین در واکنش به تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی و همچنین تعرضات شدید علیه مسجدالاقصی، قبله اول مسلمانان جهان، اقدام به اجرای یک عملیات نظامی در اطراف غزه کرد که طی آن صدها صهیونیست کشته و زخمی شده اند.

انتقاد رسانه‌های صهیونیستی از عملکرد ارتش اشغالگر

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی صدها هزار تن از نیروهای ذخیره خود را به صف می‌کند؛ این در حالی است که اطلاعاتی در خصوص کمبود تجهیزات نظامی و مواد غذایی در برخی اماکن منتشر شده است.


عملیات موشکی بامداد امروز مقاومت فلسطین

این رسانه‌ها همچنین از آماده باش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی خبر دادند.

نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به توان نظامی مقاومت+ فیلم و تصاویر
تصاویری از ویرانی‌های امروز در تل آویو در پی حملات موشکی مقاومت

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند: ارتش اسرائیل سردرگم شده و حضور محسوسی ندارد. ارتش نمی‌داند نیروهای فلسطینی از روی زمین به اسرائیل نفوذ کرده‌اند یا از زیرزمین؟

نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به توان نظامی مقاومت+ فیلم و تصاویر

آنها اعلام کردند که هنوز آمار درست و رسمی از تعداد نیروهای فلسطینی که وارد عملیات طوفان الاقصی شده و به داخل اراضی اشغالی نفوذ کرده‌اند در دست نیست.

نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به توان نظامی مقاومت+ فیلم و تصاویر

رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند: حماس ما را فریب داد و طی یک سال گذشته خود را برای این عملیات آماده می‌کرد.

نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به توان نظامی مقاومت+ فیلم و تصاویر

از سوی دیگر رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که یک افسر صهیونیست به نام «شخوف سورام» به دست نیروهای القسام اسیر شده است.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، سورام همان کسی است که به همراه دیگر نظامیان صهیونیست یک سال قبل به شهر نابلس در کرانه باختری حمله کرده و ابراهیم النابلسی را به شهادت رساندند.

نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به توان نظامی مقاومت+ فیلم و تصاویر

همچنین فلسطین الیوم به نقل از منابع عبری زبان گزارش داد: «اِلی گیسنبرگ» یکی از افسران ارشد یگان «شطیت ۱۳» ارتش رژیم صهیونیستی در جریان درگیری‌ها میان نظامیان صهیونیست و نیروهای مقاومت فلسطین در اطراف نوار غزه به هلاکت رسید.

تقلای بانک مرکزی رژیم صهیونیستی برای ممانعت از فروپاشی اقتصاد

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک طرح اضطراری برای فروش ارز خارجی به مبلغ ۳۰ میلیارد شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برای ممانعت از کاهش شدید ارزش شِکِل اجرا می‌کند. بانک مرکزی رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد که در آینده نزدیک تا حد لازم در بازار فعالیت خواهد کرد تا نوسانات نرخ ارز شِکِل را آرام و نقدینگی لازم برای ادامه فعالیت منظم بازارها را تأمین کند.

«امیر یارون»، رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این بانک بلافاصله ۳۰ میلیارد دلار خواهد فروخت و در صورت لزوم، ۱۵ میلیارد دلار اضافی از طریق معاملات سوآپ تزریق خواهد کرد. رویترز گزارش داده بود که ارزش شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) به پایین‌ترین حد خود طی ۸ سال گذشته رسیده به طوری که بیش از ۳ درصد مقابل دلار سقوط کرده است.

شهادت ۴۳۶ فلسطینی

وزارت بهداشت نوار غزه امروز اعلام کرد: تاکنون ۴۳۶ شهروند فلسطینی از جمله ۹۱ کودک و ۶۱ زن به شهادت رسیده اند.

این وزارتخانه تاکید کرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۷۱ فلسطینی از جمله ۲۴۴ کودک و ۱۵۱ زن فلسطینی زخمی شده اند.

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند: در سومین روز جنگ هستیم اما هنوز نتوانستیم کنترل اوضاع در اطراف نوار غزه را به دست بگیریم.

این در حالیست که وزارت کشور فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: اشغالگران صهیونیست با دست زدن به صدها حمله هوایی پی در پی طی ساعات گذشته، منازل مسکونی و تأسیسات غیرنظامی و بسیاری از مساجد را ویران کرده اند.

این وزارتخانه اضافه کرد: تاکید می‌کنیم که تمام اهداف حملات اشغالگران صهیونیست همین مناطق مسکونی و غیرنظامی بوده است. این حملات شهدا و مجروحان زیادی برجای گذاشته که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

در همین راستا، رسانه‌های خبری از هدف قرار گرفتن مسجد شیخ احمد یاسین در غرب غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

حمله به ۵۰۰ منطقه در غزه

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تعداد زیادی از اسرای اسرائیلی در اختیار نیروهای فلسطینی در غزه قرار دارند. آمار این اسرا را طی روزهای آتی اعلام می‌کنیم.

وی گفت: طی شب گذشته بیش از ۵۰۰ منطقه در نوار غزه را هدف قرار دادیم. در خصوص احتمال نفوذ نیروهای فلسطینی به اسرائیل از طریق تونل‌های زیرزمینی تحقیق می‌کنیم.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اضافه کرد: ۷۰ نیروی فلسطینی به شهرک بئیری وارد شده بودند. ما بر اساس هماهنگی‌های اطلاعاتی و عملیاتی با ارتش آمریکا عمل می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: هنوز در ۷ یا ۸ نقطه نزدیک نوار غزه درگیری وجود دارد. در حملات به نوار غزه از بیش از هزار تُن مواد منفجره استفاده کردیم.

شمار کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی به ۷۳ نفر رسید

ارتش رژیم صهیونیستی اسامی ۱۶ نفر دیگر از کشته‌های خود در نبرد طوفان الاقصی با مقاومت را منتشر کرد. بدین گونه شمار کشته‌های ارتش رژیم اشغالگر به ۷۳ نفر افزایش یافت.

برای نخستین بار بعد از سه قرن؛ اقامه نماز فتح در مسجدالاقصی

صلاةالفتح که به مدت ۳۳۳ سال در بیت‌المقدس خوانده نشده بود، برای نخستین مرتبه در ۳ قرن گذشته با حضور مسلمانان فلسطینی اقامه شد.

نماز فتح، نمازی در فقه اهل سنت است که بنا به روایت عامه، پیامبر اعظم (ص) بعد از فتح مکه مکرمه در خانه‌ام هانی بنت ابی طالب آن را سنت اعلام کرده و هر زمانی که مسلمانان به فتحی دست یافتند آن نماز را اقامه می‌کنند.

مشارکت هزار تن از نیروهای ویژه حماس در عملیات نفوذ به اراضی اشغالی

شبکه عبری زبان کان گزارش داد: بین ۸۰۰ تا هزار تن از نیروهای ویژه حماس در عملیات نفوذ به اسرائیل تحت پوشش حملات موشکی شرکت کردند.

این شبکه ادامه داد: آنها خود را به ۲۰ شهرک و ۱۱ پادگان ارتش اسرائیل رساندند. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، حماس برای این عملیات حدود یکسال برنامه ریزی کرده است.

از سوی دیگر منابع اسرائیلی اعلام کردند که برآوردها حاکی از آن است که ده‌ها نفر از مبارزان مقاومت فلسطین همچنان در شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه حضور دارند.

استفاده از پهپادهای هجومی برای نخستین بار توسط حماس

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که برای نخستین بار استفاده از پهپادهای هجومی به صورت گسترده از سوی حماس مشاهده شده است و حزب الله لبنان تجهیزات نظامی بسیار پیشرفته‌تری در اختیار دارد.

کاهش ارزش پول رژیم صهیونیستی به پایین‌ترین حد طی ۸ سال گذشته

رویترز گزارش داد که ارزش شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) به پایین‌ترین حد خود طی ۸ سال گذشته رسیده به طوری که بیش از ۳% مقابل دلار سقوط کرده است.

کد خبر 5906562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
      0 2
      تمام مسلمين با غيرت جهان متحد شويد و منتظر فرمان زمامداران تان نباشيد و خود آتش به اختيار ريشه اسرائيل صهيونيست اين غده سرطان خاورميانه را ريشه كن كنيد. اين تنها راه رهائى از اين عنصر پليد كودك كش است .