۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷

عباسی مطرح کرد؛

قصه، بازی و نمایش، قابلیت انتقال مفاهیم سخت را برای کودکان دارند

قصه، بازی و نمایش، قابلیت انتقال مفاهیم سخت را برای کودکان دارند

معاون فعالیت‌های فرهنگی و هنری حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: قصه، بازی و نمایش، قابلیت انتقال مفاهیم سخت را برای کودکان دارد و ما از این ظرفیت در برنامه‌های ملی هفته کودک بهره‌مند شدیم.

سجاد عباسی معاون فعالیت‌های فرهنگی و هنری حوزه هنری کودک و نوجوان، در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه‌های هفته ملی کودک گفت: حوزه هنری کودک و نوجوان با همکاری اداره کل آموزش شهروندی معاونت اجتماعی شهرداری تهران به مناسبت هفته ملی کودک، برنامه‌هایی را برای مناطق ۲۲ گانه شهر تهران تدارک دیده است. این برنامه‌ها در سه گروه با عناوینی همچون شادی؛ شادی ساختنی‌ست؛ اقوام ملی و چرخ مهر اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک آشنایی مخاطبان با اقوام ایرانی و تنوع قومیتی است. این برنامه در قالب عروسک‌های اقوام ایرانی در مناطق ۲۲ گانه تهران اجرایی می‌شود. به این معنا که هر روز در یکی از مناطق شاهد اجرای برنامه‌ها هستیم.

معاون فعالیت‌های فرهنگی و هنری حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به برنامه چرخ مهر گفت: این برنامه با محوریت مدارس اجرا می‌شود. هر روز در داخل یکی از مدارس حضور می‌یابیم و با استفاده از قصه، بازی و نمایش یک سری از مفاهیم را به کودکان انتقال می‌دهیم. قصه گو ابتدا قصه‌ای را باز خوانی می‌کند و متناسب با قصه، نمایشنامه آماده و محتوا به صورت نمایشی اجرا می‌شود. همچنین کودکان متناسب با قصه و نمایش در قالب بازی محیطی، به انجام بازی می‌پردازند.

وی افزود: برنامه دیگرمان «شادی ساختنی‌ست» بوده که در مناطق ۲۲ گانه تهران در ایام هفته کودک اجرا می‌شود. روزانه در مناطق این برنامه برای کودکان به اجرا در می‌آید. هدف از اجرای این برنامه افزایش شادی و نشاط در محلات و مناطق است. محوریت این برنامه قصه و بازی محیطی بوده و کودکان براساس آن لحظات مناسب و تفریحی را رقم می‌زنند.

عباسی با اشاره به اجرای برنامه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب گفت: این برنامه با همکاری شهردار شهر جدید پرند برگزار می‌شود. محوریت این برنامه بر قصه و نمایش است. هدفمان از اجرای این برنامه توسعه قصه گویی است. به این معنا که سعی داریم کودکان به واسطه قصه با مفاهیم جدید آشنا شوند.

وی با اشاره به محورهای برنامه‌های هفته ملی کودک گفت: محوریت اصلی برنامه‌های مان در هفته ملی کودک، اقوام ایرانی و آشنا شدن کودکان با تنوع اقوام در کشور است. بازی و نشاط از دیگر محورهای این برنامه به شمار می‌رود. همچنین قصه دیگر رویکردمان در اجرای این برنامه هاست و سعی داریم توجه خانواده‌ها را به قصه و قصه گویی جلب کنیم تا بدانند که مدل قصه گویی، یکی از مدل‌های مناسب برای انتقال مفاهیم به کودکان در روش غیرمستقیم است.

معاون فعالیت‌های فرهنگی و هنری حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به اهداف برنامه‌های هفته میلی کودک گفت: یکی از اهداف جدی ما آموزش برای خانواده هاست که یاد بگیرند چگونه به واسطه قصه، نمایش و بازی می‌توان مفاهیم سخت و سنگین را به کودکان در روش غیرمستقیم آموزش داد. همه اینها می‌تواند یک نمونه بارز برای شأن باشند. همین یادگیری سبب می‌شود تا خانواده‌ها این مدل را توسعه دهند. قصه، بازی و نمایش ظرفیت بسیاری در انتقال مفاهیم دارد.

کد خبر 5907586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha