با وجود ممنوعیت خرید آنلاین؛

درخواست تیک تاک، متا و یوتیوب جهت مجوز تجارت الکترونیک در اندونزی

درخواست تیک تاک، متا و یوتیوب جهت مجوز تجارت الکترونیک در اندونزی

تیک تاک و یوتیوب تصمیم دارند همراه متا درخواست مجوز تجارت الکترونیک در اندونزی را بدهند. این درحالی است که اندونزی پیش از این خرید آنلاین در پلتفرم‌های اجتماعی را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی اندونزی تراکنش های تجارت الکترونیک در شبکه های اجتماعی را از یک ماه قبل ممنوع و اعلام کرد برای حفاظت از کسب وکارهای کوچک و متوسط آفلاین، بازار آنها و تضمین حفاظت از داده ها چنین اقدامی را انجام داده است.

طبق اطلاعات شرکت مشاوره «مومنتوم ورکز»، اندونزی با جمعیت ۲۷۰ میلیون نفر سال گذشته حدود ۵۲ میلیارد دلار تراکنش تجارت الکترونیک داشت.

قانون جدید اندونزی به طور خاص به تیک تاک خسارت می زند. این پلتفرم در ماه ژوئن تعهد کرد چند میلیارد دلار در جنوب شرقی آسیا و به خصوص اندونزی سرمایه گذاری کند. این اقدام در جهت ایجاد سرویس تجارت الکترونیک پلتفرم به نام «تیک تاک شاپ» بود.

این اپ به شرکت چینی بایت دنس تعلق دارد و تصمیم دارد درخواست مجوز تجارت الکترونیک را ثبت کند. همچنین به گفته ۳ منبع آگاه این شبکه اجتماعی مشغول بررسی بهترین راه برای انجام امر است.

تیک تاک مشغول مذکراه برای شراکت احتمالی با پلتفرم های تجارت الکترونیک محلی از جمله توکوپدیا. است و از سوی دیگر قصد دارد اپ جداگانه تیک تاک شاپ را در اندونزی راه اندازی کند.

دریافت مجوز تجارت الکترونیک از دولت اندونزی به فروشندگان امکان می دهد کالاها را تبلیغ کنند و تحقیقات بازاری انجام دهند، اما آنها نمی توانند سرویس پرداخت در اپ ارائه کنند. متا خواستار چنین مجوزی برای پلتفرم های فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام است.

کد خبر 5922673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha