لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز بیست‌ودوم؛

موج جدید حملات موشکی مقاومت/ تنش در روابط تل‌آویو و آنکارا

موج جدید حملات موشکی مقاومت/ تنش در روابط تل‌آویو و آنکارا

مقاومت فلسطین در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی، موج جدیدی از حملات موشکی به تل آویو و فرودگاه بن گورین انجام داد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: شب گذشته نوار غزه شاهد وحشیانه ترین و جنون آمیزترین حملات هوایی و توپخانه ای و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی بود به طوریکه مانند همیشه تل آویو در این حملات از بمب‌های حاوی فسفر سفید استفاده کرد.

شلیک موشک از لبنان به سمت رژیم صهیونیستی

منابع صهیونیستی اذعان کردند که از لبنان به سوی مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه زرعیت در الجلیل غربی موشک ضدتانک شلیک شده است.

این منابع در عین حال مدعی پاسخ نظامیان صهیونیست به حملات مقاومت شدند.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که آژیر هشدار در الجلیل غربی به صدا درآمده و چند موشک در منطقه زرعیت سقوط کرده است.

از سوی دیگر خبرنگار المنار از بمباران مناطق پیرامونی شهرک رامیه، جبل بلاط، عیتا الشعب و ارتفاعات باسیل در مرز لبنان و اراضی اشغالی خبر داد.

خبرنگار النشره نیز گزارش داد که منطقه حاصبیا در بخش شرقی مرزهای جنوبی لبنان از عصر امروز شاهد پروازهای پرتعداد بالگردهای صهیونیستی بوده و این بالگردها روی جمع‌آوری اطلاعات بر فراز اراضی شبعا و حدفاصل تپه‌های کفرشوبا و شبعا تا ارتفاعات جبل الظهر و اللیطانی در البقاع غربی تمرکز داشته‌اند.

همچنین آندریا تیننتی سخنگوی نیروهای یونیفل از سقوط یک خمپاره در داخل مقر نیروهای یونیفل و انجام تحقیقات در این باره خبر داد و اعلام کرد که این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است.

یک منبع نظامی لبنانی نیز اعلام کرد که یک خمپاره صهیونیستی از دیواره بتنی پیرامون مقر یونیفل در شهرک مرزی الناقوره عبور کرده است. در جریان تنش‌های اخیر این دومین بار است که یک خمپاره به مقر نیروهای یونیفل برخورد می‌کند.

تنش در روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی

الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز شنبه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: با توجه به اظهارات تندی که از سوی ترکیه مطرح شده است، دستور بازگشت نمایندگان دیپلماتیک از آنجا را به منظور ارزیابی مجدد روابط بین اسرائیل و ترکیه صادر کرده ام.

ابوعبیده دوره شکست صهیونیست‌ها آغاز شده است

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام، دلیل جنایات صهیونیست‌ها در حق فلسطینیان را درد سنگینی دانست که می‌چشند.

وی گفت: به دشمن که تهدیدهای خود را هر روز تکرار می‌کند، می‌گوئیم که ما هم‌چنان در انتظارتان هستیم. شکستی بالاتر از سطح انتظار یا هراس دشمن، به آنان می‌چشانیم. دوره شکست صهیونیست‌ها آغاز شده است. دوره برتری نظامی و اطلاعاتی ادعایی دشمن به پایان رسیده است.

ابوعبیده افزود: مجدداً از افراد شریف امت اسلامی می‌خواهیم که این نبرد را نقطه عطفی در تاریخ امت اسلام بدانند. به سران کشورهای عربی می‌گویم آیا تا این حد ناتوان شده‌اید که نمی‌توانید کمک‌ها را به غزه منتقل کنید؟

وی در ادامه گفت: تماس‌هایی درباره پرونده اسرا انجام شد و فرصت‌هایی برای دستیابی به توافق وجود داشت، اما دشمن وقت‌کشی کرد. بمباران وحشیانه دشمن به کشته‌شدن ۵۰ نفر از این اسرا انجامید.

ابو عبیده افزود: بهای آزادی انبوه اسرای دشمن که در اختیار ما هستند، آزادی تمامی اسرای ما از بند زندان‌های اشغالگران است. اگر دشمن خواهان پایان یافتن پرونده اسرا در یک مرحله باشد، ما آماده‌ایم و اگر خواهان روند چندمرحله‌ای آن باشد باز هم ما آماده‌ایم.

وی ادامه داد: زمان رؤیای فروشی به جهان درباره دروغ «ارتش شکست‌ناپذیر» و «تانک مرکاوای خارق‌العاده» به پایان رسیده است. ما این رؤیا را در اطراف غزه از بین بردیم.

آژیر خطر در تل آویو و فرودگاه بن گورین به صدا درآمد

منابع عبری اعلام کردند که صدای آژیر خطر در تل آویو و فرودگاه بن گورین به صدا درآمده است.

یعلون: بزرگترین شکست ما از سال ۱۹۴۸ تاکنون رقم خورد

موشه یلعون وزیر پیشین امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که هفتم اکتبر جاری خطرناک‌ترین شکست رژیم صهیونیستی از جنگ سال ۱۹۴۸ تاکنون به وقوع پیوسته است.

یلعون اذعان کرد که شکست هفتم اکتبر رژیم صهیونیستی، یک شکست نظامی، اطلاعاتی و راهبردی بوده است.

از سوی دیگر ایهود اولمرت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز در اعتراض به اوضاع کنونی رژیم صهیونیستی گفت: اکنون و در جریان جنگ تغییر نتانیاهو لازم است و هر روز که وی در قدرت باقی می‌ماند، خطرها و آسیب‌های بیشتری متوجه اسرائیل می‌شود.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین: در کمین صهیونیست‌ها هستیم

 سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین: در کمین صهیونیست‌ها هستیم+ فیلم

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت وگو با خبرنگار مهر در غزه ضمن اشاره به جنایات و کودک کشی آشکار رژیم صهیونیستی، از آمادگی مقاومت برای رویارویی با اشغالگران گفت.

«طارق سلمی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با خبرنگار مهر در غزه تاکید کرد: اشغالگران صهیونیست همچنان به ارتکاب فجیع‌ترین جنایات خود علیه غیرنظامیان بی گناه در نوار غزه ادامه می‌دهند تا بدین وسیله جبهه داخلی را تضعیف کنند.

وی افزود: بهترین شاهد برای این مسأله هدف قرار دادن و بمباران بیمارستان المعمدانی و کشتار زخمی‌های مستقر در این بیمارستان است. ما از برجای ماندن ۵۰۰ شهید در جریان این جنایت صحبت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اشغالگران صهیونیست مسئولیت کامل این کشتارها را که در حق غیرنظامیان در غزه صورت می‌گیرد برعهده دارند؛ این کشتارها با هدف تسلیم کردن نیروهای مقاومت و ساکنان غزه و متوقف کردن مسیر جهاد علیه اشغالگران صهیونیست انجام می‌شود.

سلمی افزود: ما از همین جا اعلام می‌کنیم که هر چقدر هم که این کشتارها تشدید شود مقاومت فلسطین در کمین اشغالگران صهیونیست بوده و کاملاً آماده رویارویی با دشمن صهیونیستی است.

حملات موشکی و خمپاره‌ای مقاومت به اراضی اشغالی

حملات موشکی و خمپاره‌ای مقاومت به اراضی اشغالی

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که موضع نظامی صهیونیستی «صوفا» را با خمپاره هدف قرار داده است.

با وجود حملات شدید و وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی مقاومت فلسطین همچنان در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها در حق فلسطینیان، مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را با موشک و خمپاره هدف قرار می‌دهد.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) از هدف قراردادن مراکز تجمع دشمن صهیونیست در مرکز نظامی «صوفا» واقع در اطراف نوار غزه با استفاده از خمپاره سنگین خبر داد.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که با استفاده از خمپاره سنگین موضع نظامی صهیونیستی «مارس» واقع در اطراف نوار غزه را هدف قرار داده است.

علاوه بر این گردان‌های قدس از حمله موشکی شدید به بئر السبع خبر داد.

منابع صهیونیستی اذعان کردند که مقاومت فلسطین موفق شده است یک ساختمان صهیونیستی را در بئر السبع هدف قرار بدهد. در نتیجه حملات مقاومت، آژیر هشدار در بئر السبع واقع در صحرای نقب به صدا درآمد.

گردان‌های قسام پیش‌تر اعلام کرد که در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها در حق غیرنظامیان فلسطینی شهرک صهیونیستی عسقلان و مناطق اشغالی اطراف آن را هدف قرار داده است.

تظاهرات میلیونی در لندن در حمایت از غزه

تظاهرات میلیونی در لندن در حمایت از غزه+ فیلم

تظاهرات میلیونی حمایت از مردم فلسطین در خیابان‌های لندن هم اکنون در حال برگزاری است.

تعداد زیادی از حامیان فلسطین امروز شنبه به خیابان‌های لندن پایتخت انگلیس آمده و با برگزاری تظاهراتی اعتراض آمیز علیه اشغالگران قدس خواستار برقراری آتش بس در نوار غزه شدند.

بر اساس اعلام این رسانه، تظاهرات امروز در لندن پس از آن برگزار شد که اشغالگران قدس از دیشب اعلام کردند که در حال گسترش عملیات زمینی علیه مردم مظلوم غزه هستند.

به گزارش ایندیپندنت، ارتباطات در نوار غزه به دلیل حملات شدید رژیم صهیونیستی قطع شده است و ارتباط جمعیت ۲.۳ میلیون نفری آن تا حد زیادی با یکدیگر و جهان خارج قطع شده است.

مطابق با گزارش ایندیپندنت، بیش از ۱۰۰ جنگنده نیمه شب گذشته، منازل فلسطینیان را در غزه مورد حمله قرار دادند.

ریاض: با نگرانی زیاد تنش‌های نظامی اسرائیل را دنبال می‌کنیم

ریاض: با نگرانی زیاد تنش‌های نظامی اسراییل را دنبال می‌کنیم

وزارت خارجه عربستان ضمن ابراز نگرانی شدید درباره تحولات غزه از جامعه جهانی خواست به مسئولیت خود عمل کند.

وزارت خارجه عربستان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ریاض با نگرانی بسیار تنش‌های نظامی اسرائیل در عملیات زمینی نوار غزه را پیگیری می‌کند.

در این بیانیه آمده است: عربستان هرگونه عملیات زمینی از جانب اسرائیل را محکوم می‌کند چون این گونه عملیات تهدیدی برای زندگی غیرنظامیان فلسطینی و قرار گرفتن آنان در معرض خطرات بیشتر است.

وزارت خارجه عربستان در ادامه اعلام کرد: عربستان نسبت به خطر تداوم ارتکاب این نقض‌های فاحش، غیرموجه و مغایر با قوانین بین المللی در حق مردم فلسطین و نیز پیامدهای آن بر ثبات منطقه و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی هشدار می‌دهد.

عربستان در این بیانیه از جامعه جهانی خواسته که به مسئولیت‌های خود برای توقف فوری این عملیات نظامی مطابق با قطعنامه روز گذشته مجمع عمومی سازمان ملل عمل کند و مانع از ریختن خون افراد بی گناه شود تا سازمانهای امداد و کمک رسانی بتوانند کمک‌های فوری به غیرنظامیان در غزه بدون هیچ مانعی ارسال کنند.

بازیگر معروف پاکستانی: تا زمان مرگ دردناک نتانیاهو زنده خواهم ماند

بازیگر معروف پاکستانی:تا زمان مرگ دردناک نتانیاهو زنده خواهم ماند

یک بازیگر معروف پاکستانی به حملات وحشیانه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه غزه به ویژه بمباران سنگین مناطق مسکونی این باریکه طی شامگاه گذشته واکنش نشان داد.

«عثمان خالد بت» بازیگر پاکستانی در واکنش به حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه در پیامی که در شبکه اجتماعی X منتشر شد، گفت: امیدوارم روزی را ببینم که این جنایتکار جنگی (نتانیاهو) به دست عدالت سپرده شود.

عثمان خالد بت گفت: هدف رژیم صهیونیستی از بین بردن حماس نیست، بلکه آنها همیشه می‌خواستند فلسطین را نابود کند و این چیزی است که امروز در حال رخ دادن است.

این بازیگر خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «این جنگ تنها در غزه پایان نخواهد یافت. بلکه مرگ شما بدتر و دردناک‌تر خواهد بود!

رژیم صهیونیستی در انجام عملیات زمینی علیه غزه سردرگم است

رژیم صهیونیستی در انجام عملیات زمینی علیه غزه سردرگم است

یکی از مقامات ارشد حماس از سردرگمی صهیونیست‌ها در آغاز عملیات زمینی گسترده علیه غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، «عزت الرشق» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اظهار داشت که تردید دشمن صهیونیستی در حمله زمینی به نوار غزه منعکس کننده سردرگمی و نگرانی آن از عواقب این اقدام برای نیروهایش است.

وی افزود که مقاومت کاملاً برای نبرد زمینی آماده است.

الرشق تاکید کرد که بمباران وحشیانه نوار غزه در شب گذشته در چارچوب همان جنگ نسل کشی صورت گرفت که دشمن صهیونیستی با حمایت و پوشش آمریکا علیه ملت فلسطین در نوار غزه به راه انداخته است.

این مقام حماس همچنین تشدید محاصره غزه و قطع آب، سوخت، برق و غذا از آن را جنایتگی جنگی توصیف کرد و خواستار بازگشایی مداوم گذرگاه رفح شد.

از سوی دیگر، گرشون هکوهین ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: هفتم اکتبر احساس امنیت برای اسرائیلی‌ها به طور کلی از بین رفت و همراه با آن این مفهوم که ما قادر به حمایت از مرزهای خود و شکست سریع دشمنان هستیم، به طور کلی فروپاشید.

افزایش شمار شهیدان حمله رژیم صهیونیستی به غزه

افزایش شمار شهیدان حمله رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت بهداشت غزه آماری جدید از شمار شهیدان حملات رژیم صهیونیستی به غزه ارائه داد.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهیدان حمله رژیم صهیونیستی به غزه به هفت هزار و ۷۰۳ نفر افزایش پیدا کرده است که از این میان سه هزار ۱۹۵ نفر از آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

همچنین وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که روز گذشته اشغالگران در شدیدترین حملات مرتکب ۵۳ کشتار شدند.

وزارت بهداشت غزه همچنین بیان کرد که از آغاز جنگ تاکنون، اشغالگران مرتکب ۸۲۵ کشتار علیه خانواده‌ها در غزه شده اند.

از سوی دیگر توپخانه رژیم صهیونیستی در حال گلوله باران شرق غزه است.


بیانیه حماس درباره شکست حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه

فعالیت تاسیسات زیربنایی و حیاتی در غزه به طور کامل فلج شد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای جزئیات شکست عملیات زمینی شامگاه گذشته ارتش رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: حمله زمینی دشمن صهیونیستی به غزه از ۳ محور مختلف شکست خورد و تلفات و خسارات سنگینی به اشغالگران وارد شد.

برای مقابله با نیروهای اشغالگر از موشک‌های کورنت و راکت‌های یاسین استفاده شد و احتمال می‌دهیم دشمن مجدداً قصد حمله به غزه را داشته باشد. رژیم اشغالگر برای انتقال کشته‌ها و مجروحان خود از میدان نبرد از چندین فروند بالگرد استفاده کرد.

نگرانی خانواده اسرای صهیونیست از تشدید حملات علیه غزه و تقاضای دیدار با نتانیاهو

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که خانواده‌های صهیونیست‌های اسیر در غزه خواستار جلسه فوری با کابینه جنگ شدند. خانواده‌های اسرای صهیونیست همچنین نسبت به تشدید حملات علیه غزه ابراز نگرانی کردند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه طی بیانیه‌ای اعلام کردند که حمله زمینی به غزه جان فرزندانشان را به خطر می‌اندازد. این خانواده‌ها خواستار دیدار فوری با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یواف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به منظور گفتگو در مورد سرنوشت فرزندانشان شدند.

این در حالی است که اخیراً گردان‌های قسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کرد که طی حملات و بمباران‌های شدید نوار غزه در روزهای اخیر دستکم ۵۰ اسیر صهیونیست کشته شده اند.l


۴۲ شهید دیگر در اردوگاه الشاطی / تصاویر دردناک از شهدای حملات شامگاهی علیه غزه

منابع فلسطینی گزارش دادند که امروز شنبه با روشن شدن هوا مردم بی‌دفاع نوار غزه به مناطقی که دیشب تحت شدیدترین بمباران‌ها و حملات بودند، رفته و با دستان خالی و بدون امکاناتی به خارج ساختن اجساد شهدا از زیر آوار و همچنین نجات افراد گرفتار شده پرداختند.

محله الشاطی در نوار غزه از مناطقی بود که دیشب دیوانه وار بمباران شد و در کنار آن هم هدف حملات سنگین توپخانه‌ای قرار گرفت. تاکنون پیکرهای ۴۲ شهید از این محله از زیر آوار خارج شده است.

بنابر اعلام منابع محلی هنوز اجساد زیادی زیر آوار مانده است و برخی افراد هم از جمله زنان و کودکان زنده هستند اما امکانات برای خارج ساختن آن‌ها وجود ندارد و هر لحظه امکان به شهادت رسیدن آن‌ها نیز وجود دارد. در همین ارتباط رسانه‌های فلسطینی تصاویری از پیکرهای شهدای حملات شامگاه گذشته صهیونیست‌ها علیه غزه منتشر کردند که اکثر آنها کودک هستند.

تماس رئیس جمهوری ایران با امیر قطر در ارتباط با جنگ غزه

شبکه الجزیره گزارش داد که سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در تماس با شیخ تمیم بن حمد امیر قطر درباره آخرین تحولات فلسطین با وی گفت‌وگو کرده است.

شلیک موشک زمین به هوا به سمت هواپیمای ارتش رژیم صهیونیستی

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک موشک زمین به هوا از لبنان به سمت یک هواپیمای نظامی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی شلیک شده است. براین اساس، ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ، مبدا شلیک این موشک را هدف حمله قرار داده است.

هلاکت ۳۱۱ نظامی صهیونیست در عملیات طوفان الاقصی / شمار جدید اسرا

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که تا این لحظه پیام‌هایی در رابطه با کشته شدن ۳۱۱ نظامی و اسارت ۲۲۹ اسرائیلی دیگر برای خانواده‌های آنها ارسال کرده‌ایم

اردوغان: اسرائیل باید فوراً از جنون کشتار کودکان و زنان خارج شود

اردوغان: اسرائیل باید فوراً از جنون کشتار کودکان و زنان خارج شود

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اعلام فراخوان برای تجمع مردم این کشور در دفاع از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد رژیم صهیونیستی باید فوراً از جنون کشتار کودکان و زنان غزه خارج شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر با انتقاد از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و کشتار مردم غزه اعلام کرد رژیم صهیونیستی باید هر چه سریع‌تر از حالت جنون خارج شود و حملات شدید و کشتار کودکان و زنان فلسطینی در غزه را متوقف کند.

وی همچنین افزود: امروز همهٔ برادرانم را به راهپیمایی بزرگ فلسطین در فرودگاه آتاتورک استانبول دعوت می‌کنم، جایی که این فراخوان‌ها را قوی‌تر خواهیم کرد و فریاد خواهیم زد که در کنار مردم فلسطین در برابر ظلم اسرائیل ایستاده‌ایم.»

اردوغان پنج‌شنبه گذشته نیز در انتقاد از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و کشتار مردم غزه اعلام کرد که حملات بی‌امان جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه «نه دفاع از خود که حملات وحشیانه‌ای است که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد. وی همچنین گفت: بیش از ۱۲ تن بمب بر سر ۲.۳ میلیون انسان در غزه که منطقه‌ای بسیار پرتراکم است، فرو ریخته شده است. زنان و کودکان بی‌گناه بخش عمده قربانیان هستند، نمی‌توانیم در مقابل آنچه شاهد هستیم، ساکت بنشینیم.»

رئیس‌جمهور ترکیه با تأکید بر اینکه «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، فراتر از دفاع از خود است و به سمت ظلم و جنایتی وحشیانه و کشتار فلسطینیان کشیده شده» افزود: تمامی کشورهای غربی به جای دعوت به آرامش، از حملات اسرائیل حمایت می‌کنند، پس حقوق بشر کجاست؟

اردوغان با بیان اینکه «سکوت در مورد کشتار کودکان در غزه شرم آور است و هیچکس نمی‌تواند ما را در این موقعیت قرار دهد» گفت: همه کسانی که در قبال غزه سکوت می‌کنند، مسئولیت دارند، از جمله سازمان‌های بین المللی.

وی در ادامه افزود: آماده ایم هر کاری که برای آتش بس در غزه لازم است انجام دهیم. تلاش می‌کنیم با همکاری برادرانمان در مصر به غزه کمک کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از موضع غرب در بمباران مردم غزه گفت: چه اتفاقی باید در غزه بیفتد تا غرب خواستار آتش بس شود. کشورهای غربی به جای دعوت به خویشتن داری، از حملات اسرائیل حمایت بی قید و شرط می‌کنند.

حمله موشکی قسام به پایگاه نظامی زیکیم

گردان‌های قسام اعلام کرد که لحظاتی قبل پایگاه نظامی زیکیم در اطراف غزه را با شلیک چند موشک در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی هدف قرار داده است.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۱۰۰ هواپیمای جنگی در حملات شب گذشته به نوار غزه مشارکت داشته‌اند.

روزنامه صهیونیستی: اسرائیل تبدیل به باری روی دوش آمریکا شده است

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت: اسرائیل در چشم آمریکایی‌ها به مثابه کسی است که نه فقط نیاز به حمایت بلکه کمک برای نجات یافتن دارد.

این اتفاق همزمان با احتمال وقوع جنگ چندجانبه بعد از عملیات طوفان الاقصی رخ داده است. اسرائیل «مشروعیت راهبردی» خود را نزد آمریکا از دست می‌دهد و از یک «ذخیره راهبردی» به باری روی دوش آمریکا تبدیل می‌شود.

اسرائیل بدون آنکه به آمریکا نشان دهد که همچنان شریک این کشور است نباید جنگ کنونی را به پایان برساند!

تداوم حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مرزی در جنوب لبنان

یک پهپاد رژیم صهیونیستی موشک‌هایی به سمت بلندی‌های جبل صافی در شمال رود لیتانی لبنان شلیک کرد.

خبرنگار الجزیره از حملات توپخانه اسرائیل به اطراف شهرک علما الشعب در جنوب لبنان خبر داد.

السیسی: نیازهای غزه با ۱۰۰ کامیون کمک هم برطرف نمی‌شود!

السیسی: مصر کشوری قوی است

رئیس جمهور مصر به ورود پهپادها به حریم هوایی مصر در روز گذشته واکنش نشان داد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر به ورود پهپادها به حریم هوایی مصر در روز گذشته واکنش نشان داد.

وی در واکنش به حادثه ورود پهپادها به آسمان این کشور تاکید کرد که مصر کشوری قوی است که نمی‌توان به آن تعرض کرد.

السیسی گفت: پهپادها از هر سمتی آمده باشند، من درباره گسترش درگیری‌های غزه هشدار داده بودم. مصر قادر به حفاظت از خود با ارتش و جوانانش است.

رئیس جمهور مصر ادامه داد: سیاست خارجی مصر مبتنی بر نیرنگ و توطئه نیست و ما مشتاق ساختن کشوریم. من پیش از این هشدار داده بودم که دامنه درگیری گسترش خواهد یافت و به نفع منطقه نیست. مصر به دنبال ایفای نقش مثبت و برقراری ثبات است.

السیسی گفت: درباره اوضاع کنونی نگران نباشید. ما تلاش زیادی را برای توقف درگیری درغزه و ورود کمک‌های بشردوستانه متناسب با نیازهای غزه به عمل می‌آوریم. نیازهای غزه زیاد است و با بیست یا حتی ۱۰۰ کامیون رفع نمی‌شود. ما خواهان ایفای نقش مثبت درباره آزادی اسیران هستیم.

هلال احمر فلسطین: خدمات‌رسانی در غزه کاملاً فلج شده است

هلال احمر فلسطین: خدمات‌رسانی در غزه کاملا فلج شده است

هلال احمر فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وضعیت نوار غزه با توجه به تداوم بمباران شدید این باریکه و مسدود بودن گذرگاه‌ها بحرانی‌تر از قبل شده است.

هلال احمر فلسطین در شهر خانیونس اعلام کرد: فعالیت اوژرانس به علت بمباران و قطع ارتباطات کاملاً فلج شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: آمبولانس‌ها به علت قطع ارتباط با اتاق عملیات در فعالیت خود و انتقال مجروحان با مشکل جدی مواجه هستند.

هلال احمر فلسطین تاکید کرد: برخی شهروندان کیلومترها را پیاده زیر بمباران طی و به مراکز اورژانسی مراجعه می‌کنند تا از نیاز مبرم برخی خانواده‌ها زیر آوار خبر دهند که منازلشان بمباران شده است.

۲۵ شهید دیگر در غزه

منابع بیمارستانی غزه از انتقال بیش از ۲۵ شهید و ۲۵ مجروح به بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه خبر دادند.

در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی در واکنش به شکست مفتضحانه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی خود در برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی به حملات وحشیانه علیه زیرساخت‌های حیاتی و مسکونی نوار غزه اقدام کرده و تاکنون بیش از ۷۳۰۰ غیر نظامی و انسان بی گناه را به شهادت رسانده است.

ارتش رژیم صهیونیستی: به ۱۵۰ هدف زیر زمینی در غزه حمله هوایی کردیم

ارتش رژیم صهیونیستی: به ۱۵۰ هدف زیر زمینی در غزه حمله هوایی کردیم

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده که در حملات شامگاه گذشته خود علیه غزه، اهداف زیر زمینی را هدف بمباران خود قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز مدعی شد که نیروی هوایی این رژیم شب گذشته به ۱۵۰ هدف زیرزمینی در شمال غزه حمله کرده است.

این ادعا در شرایطی مطرح شده که منابع فلسطینی شامگاه گذشته گزارش دادند که صهیونیست‌ها هعمچنان اهداف غیر نظامی و اماکن مسکونی در غزه را مورد هدف قرار می‌دهند و گوه این مساله نیز تشدید شمار شهدا در جریان حملات اخیر است.

جنگنده‌های صهیونیستی دقایقی پیش نیز اطراف بیمارستان کلیه در شمال نوار غزه را بمباران کردند.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه گذشته نیز اطراف بیمارستان‌های الشفا و اندونزی در غزه را بمباران کرده بودند.

از سوی دیگر، صبح امروز الجزیره از حمله یک جنگنده نظامی رژیم صهیونیستی به زیرساخت‌های نظامی حزب الله لبنان در نقاط مرزی این کشور خبر داد.

تجمع یهودی‌های آمریکا در اعتراض به نسل‌کشی مردم فلسطین

 تجمع یهودی‌های آمریکا در اعتراض به نسل‌کشی مردم فلسطین+ فیلم

هزاران نفر از یهودی‌های ساکن شهر نیویورک آمریکا با تجمع در ایستگاه مرکزی متروی این شهر، با دفاع از فلسطین، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار مردم را محکوم کردند.

در بحبوحه حملات مداوم جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین، هزاران نفر از یهودی‌های مقیم شهر نیویورک با تجمع در سالن اصلی ایستگاه مرکزی متروی این شهر، علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی شعار دادند و خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شدند.

معترضان یهودی خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی شعار می‌دادند که «به نام ما جنایت نکنید»، «آتش‌بس فوری».

رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که پلیس آمریکا با هجوم به معترضان یهودی‌، صدها نفر از آنها را بازداشت کرد.

همزمان با آغاز عملیات محدود زمینی شنبه‌شب ارتش اسرائیل در عملیات نفوذ شبانه به غزه، بیش از ۱۰۰ غیرنظامی اهل غزه طی بمباران سنگین ارتش صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

شهادت فرمانده پدافند هوایی حماس در نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری مدعی شد «عصام ابورکبه» فرمانده سامانه دفاع هوایی و حملات پهپادی گروه حماس در حملات دیشب جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده است.

گفته می‌شود شهید ابورکبه، مسئول عملیات پهپادی، پاراگلایدرها، عملیات شناسایی هوایی و پدافند هوایی حماس بود.

بمباران وحشیانه غزه با بمب‌های حاوی فسفر سفید

ارتش رژیم صهیونیستی به حملات وحشیانه هوایی، زمینی و دریایی خود علیه مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد. یکی از خمپاره‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نزدیکی بیمارستان اندونزی در شمال غزه اصابت کرد.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که شهر غزه در معرض حملات با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر سمی قرار گرفته است.

ادامه بمباران هوایی، زمینی و دریایی غزه

رسانه‌های خبری همچنین از درگیری و حملات توپخانه ای سنگین ارتش رژیم صهیونیستی علیه شرق البریج و جبالیا خبر دادند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که منورهایی برفراز پایگاه‌های رویسات العلم و رمثا متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان روشن شده اند.

اذعان شبکه آمریکایی به بمباران دیوانه وار غزه

خبرنگاران شبکه آمریکایی ان بی سی در نوار غزه نیز نسبت به تشدید حملات علیه این منطقه ابراز نگرانی کرده و گزارش دادند: ما در شرایط سخت و خطرناکی قرار داریم و شاهد حملات خمپاره‌ای سنگینی هستیم.

آنها تاکید کردند که مردم غزه با دست خود پیکرهای شهدایشان را حمل می‌کنند و خودروهای امدادرسان جرأت حضور در خیابان‌ها را ندارند.

طبق آمارهای منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی دست کم هزار فلسطینی همچنان زیر آوار ناشی از حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی گرفتار هستند.

ادامه بمباران هوایی، زمینی و دریایی غزه

حمله به کرانه باختری و بازداشت گسترده فلسطینی‌ها

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با تشدید حملات هوایی علیه نوار غزه ساعاتی قبل به اردوگاه الجلزون واقع در شمال رام الله یورش برد.

نظامیان صهیونیست در جریان این حملات تعداد زیادی از فلسطینی‌های ساکن این اردوگاه را بازداشت کردند.

عناصر اشغالگر همچنین منزل شیخ باجس نخله یکی از رهبران حماس در اردوگاه الجلزون در رام الله را تخریب کردند. تاکنون دست کم ۱۰ تن از اعضای جنبش حماس در کرانه باختری دستگیر شده اند.

ادامه بمباران هوایی، زمینی و دریایی غزه

دیده بان حقوق بشر: نقشه صهیونیست‌ها برای پنهان کردن جنایاتشان در غزه

از سوی دیگر سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که تل آویو با قطع راه‌های ارتباطی و خطوط اینترنت در غزه تلاش می‌کند جنایات و فجایع دسته جمعی خود را در این منطقه پنهان کند.

سندیکای خبرنگاری فلسطین نیز هشدار داد که رژیم صهیونیستی با قطع اینترنت و راه‌های ارتباطی به دنبال ارتکاب کشتارهای بیشتر در نوار غزه است.

المیادین گزارش داد که غزه بعد از قطع تمام راه‌های ارتباطی کاملاً از جهان بیرون جدا افتاده است.

ادامه بمباران هوایی، زمینی و دریایی غزه

عفو بین الملل: مردم غزه در معرض یک خطر بی سابقه هستند

عفو بین الملل نیز اعلام کرد که غیرنظامیان در غزه در معرض یک خطر بی سابقه قرار گرفته اند و رژیم صهیونیستی راه‌های ارتباطی آنها را قطع و حملات خود را علیه این منطقه افزایش داده است.

این نهاد بین المللی تاکید کرد: تل آویو باید حملات کورکورانه و نامتناسب خود را که باعث کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی شده است متوقف کند.

عفو بین الملل همچنین خواهان وصل مجدد شبکه‌های اینترنتی در نوار غزه و راه‌های ارتباطی در این منطقه به صورت فوری شد تا گروه‌های امدادرسان بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

در حال تکمیل

کد خبر 5923344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      3 0
      بهترین تعبیر این رژیم سفاک غده سرطانی است
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      3 0
      بنام خدا از آنجا که اکثر رسانه های مهم دنیا تحت مالکیت یا نفوذ سرمایه داران بسیار بزرگ بین المللی و نظام سلطه هستند، واقعیاات حال و گذشته فلسطین و اسرائیل را وارونه جلوه می دهند. بنابراین وظیفه انسانی داریم در امر درک و نشر حقایق در در باره جنایات رژیم سفاک صهیونیستی در حد توان تلاش کنیم.
    • اکبر فیجانی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
      2 0
      بنام خدا بی تفاوتی و انفعال در برابرهرگونه ظلم و ستم نسبت به همنوعان، صرف نظر از دین و نژادشان، با اصول انسانیت منافات دارد. کسانی که در فهم و نشر حقایق و روشنگری و برملا کردن دروغ و شایعات فعال هستند، حتی اگر دچار اشتباهاتی هم شوند، از افرادی که بی تفاوت یا ترسو هستند برای بشریت مفید تر می باشند