سخنگوی وزارت خارجه پکن:

چین از فرصت ریاست بر شورای امنیت برای توقف جنگ غزه استفاده می‌کند

چین از فرصت ریاست بر شورای امنیت برای توقف جنگ غزه استفاده می‌کند

وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن از فرصتش به عنوان رییس شورای امنیت سازمان ملل متحد، برای بازگرداندن صلح و توقف جنگ در غزه نهایت استفاده را خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به آغاز ریاست دوره‌ای پکن بر شورای امنیت سازمان ملل، تاکید کرد که چین برای تحقق مسئولیت‌های شورای امنیت به منظور توقف جنگ غزه و حفظ امنیت غیرنظامیان، نهایت تلاش خود را به کار خواهد بست.

ون‌بین تاکید کرد: چین در اسرع وقت، به منظور ترغیب شورای امنیت جهت تحقق مسئولیت‌ها، نقش‌آفرینی، رسیدن به اجماع، مسئولیت‌پذیری و اقدامات معنادار جهت تعدیل بحران کنونی و تامین امنیت غیرنظامیان در راستای بازگرداندن صلح، نهایت تلاش خود را خواهد کرد.

بیانیه چین پس از تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه منتشر شده است. پکن هفته گذشته ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده گرفت.

روزنامه چاینادیلی به نقل از ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل نوشت که جنگ جاری در خاورمیانه، در اولویت دستور کار جلسه ماه نوامبر شورای امنیت خواهد بود.

ریاست شورای امنیت، به طور دوره‌ای، هر ماه به یکی از ۱۵ کشور عضو این شورا واگذار می‌شود. چین آخرین بار در آگوست ۲۰۲۲ ریاست شورای امنیت را برعهده داشت.

در پی عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی که هفتم اکتبر (۱۵ مهر) صورت گرفت، اشغالگران در اقدامی تلافی‌جویانه و وحشیانه حملات گسترده‌ای را علیه مردم بی‌دفاع غزه انجام داده‌اند به طوری که براساس اعلام وزارت بهداشت غزه، تاکنون ۹ هزار و ۷۷۰ نفر به شهادت رسیده‌اند. سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد که چهار هزار و ۸۰۰ نفر از شهدا کودک هستند.

کد خبر 5931845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha