۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷

روسیه: اسرائیل اذعان کرد بمب اتمی دارد؛ بازرسان آژانس کجا هستند؟

روسیه: اسرائیل اذعان کرد بمب اتمی دارد؛ بازرسان آژانس کجا هستند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که اظهارات آشکار وزیر صهیونیستی درباره استفاده از بمب اتمی در غزه، پرسش‌های زیادی را مطرح کرده است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اظهارات آمیخای اِلیاهو، وزیر کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود «استفاده از بمب اتمی در غزه گزینه روی میز اسرائیل است»، گفت که این حرف پرسش‌های زیادی را مطرح کرده است!

زاخارووا اظهار داشت: این حرف سوالات بسیار زیادی را مطرح کرده است. اصلی‌ترین مساله هم این است که به نظر می‌رسد اسرائیل اذعان کرده است که سلاح اتمی دارد.

وی تاکید کرد: سوال اول؛ آیا اظهارات رسمی درباره وجود سلاح اتمی به گوش‌مان می‌خورد؟ اگر چنین است، پس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و بازرسان هسته‌ای بین‌المللی کجا هستند؟

هرچند رژیم صهیونیستی به طور علنی به داشتن سلاح اتمی اقرار نکرده اما فدراسیون دانشمندان آمریکا برآورد کرده است که تل‌آویو حدود ۹۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد.

اظهارات الیاهو که بلافاصله با تصمیم نتانیاهو مبنی بر تعلیق حضور وی در جلسات کابینه رژیم صهیونیستی مواجه شد، واکنش‌های شدیدالحن جهان را به همراه داشت. یک مقام آمریکایی نیز جریان رسانه‌ای اصلی اسرائیل را رسوا و «زننده» توصیف کرد و جمهوری اسلامی نیز خواستار واکنش سریع جامعه بین‌الملل شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: اظهارات وزیر رژیم اسرائیل به استفاده از بمب‌اتمی نشانگر شکست واقعی رژیم در برابر مقاومت است. شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی باید برای خلع سلاح اتمی این رژیم وحشی و آپارتاید فوری و بدون وقفه اقدام کند. فردا دیر است. مسئولیت کامل این نسل‌کشی با کاخ سفید است.

کد خبر 5932766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha