۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷

معاون اداری مالی وزیر علوم:

حق التدریس اساتید در عمده دانشگاه‌ها پرداخت شده است

حق التدریس اساتید در عمده دانشگاه‌ها پرداخت شده است

معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره پرداخت حق التدریس اساتید دانشگاه ها گفت: در عمده دانشگاه ها حق التدریس ها پرداخت شده و به روز است.

علی خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره پرداخت حق التدریس اساتید گفت: در عمده دانشگاه ها حق التدریس ها پرداخت شده و به روز است در یک سری از دانشگاه ها هنوز پرداخت نشده که امیدواریم آنها کامل کنند.

وی درباره پرداخت پاداش پایان خدمت همه بازنشستگان آموزش عالی نیز گفت: در تلاش هستیم پرداخت کنیم.

معاون اداری مالی وزارت علوم همچنین گفت: با پیگیری‌ها و توافقات انجام شده با سازمان برنامه و بودجه کشور، مقرر است علاوه بر تسویه پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش عالی سال ۱۴۰۱، نسبت به تسویه پاداش بازنشستگان سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نیز اقدام لازم انجام شود.

وی عنوان کرده بود: پیرو درخواست سازمان برنامه و بودجه کشور، این معاونت نسبت به جمع‌آوری اطلاعات از همه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری اقدام کرده است و بر اساس آن گزارش پرونده بیش از ۱۶۶۰ بازنشسته تکمیل شده که برای تسویه آن به اعتباری حدود ۵۹۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

خطیبی یادآورشده بود: با توجه به گزارشات دریافت شده از سامانه پاداش پایان خدمت و تجارب سال‌های گذشته، حدود ۷۰۰ پرونده دیگر نیز در ادامه، تکمیل مدارک خواهند کرد که برای تسویه آن نیز اعتباری بالغ بر ۱۹۰۰ میلیارد ریال لازم است.

کد خبر 5943911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • وفا IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      1 0
      سلام حق التدریس واریز شد ولی خیلی کمتر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای لطفاً بررسی کنید ببینید دلیلش چیه ؟ بنظر ساعت های عملی و تئوری رو نرخ ها رو جابجا زدند و......و همچنین با توجه به اینکه در سامانه بوستان اعلام کردم که بیمه ندارم باز هم هر ترم مالیات کسر می‌شود به این مبلغ ناچیز!!!!!!!!!! ‌و¡!!!!!!!!
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      2 0
      تا عمده را چگونه تعریف کنید
    • مهتاب IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      8 0
      وقتی بعد از چند ماه به ازای هر ساعت بیست تومن واریز میکنید و جمع 18 ساعت حق التدریس بنده به هفت میلیون هم برای یک ترم نمی‌رسد تیتری نزنید که انگار شق القمر کرده اید. حق التدریس دانشگاه =برده داری نوین کاش با فرزندان خود نیز اینگونه رفتار می‌کردید
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      8 0
      استاد حق التدریس یعنی بدبختی که یک عمر درس خوانده و دکتری گرفته از نظر اخلاقی انسان خوبی بوده و الان جلسه ای کمتر از 100 هزار تومن بگیره اونم بعد از یکسال. لطفا تیتر الکی نزنید ترم قبل را هنوز پرداخت نکردند و اگر خوش شانس باشیم 28 اسفندی چیزی پرداخت کنند. امیدوارم خداوند جوابشان را بدهد...آه مظلوم.
    • غفاری IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      3 1
      برای ما از زمان کرونا تا به الان حقوقی واریز نکردید و اینگونه تیتر زدن شما یک توهین است وانتظار دارید که نظرات هاوی توهین ندهیم ،چراکه منتشر نمی کنید!!!!!!!!!دولت دانشگاه ها رو به طور رایگان با اساتید حق التدریس اداره می کند ولی هر ترم شهریه دانشجوی بیچاره را افزایش می دهد تا هزینه فلان جارا متقبل ش
    • افسانه IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
      6 0
      واقعا استاد حق التدریسی یعنی بیگاری. نه حقوقی نه بیمه ای وزارت علوم یه فکری به ما اساتید حق التدریسی بکند. با بدبختی درس بخون دکترا بگیر . داریم جون میکنیم به اندازه هیئت علمی تلاش میکنیم . استرس نمره ارزشیابی داریم . اگر نمره کم بشه ما را باز خواست میکنن. واقعا اساتید مدعو حق التدریسی خیلی مظلومیم.
    • هاله شیخ الاسلامی IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      2 0
      سلام بنده در دانشگاه شهید رجایی تدریس می کنم دقیقا چهار ترم و دو پودمان است که حق التدریس دریافت نکرده‌ایم
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      4 0
      باورتان میشود به یک دکتری و نخبه مملکت ساعتی 45 هزارتومن پول میدن اونم حداقل یکسال بعد.تازه زیاد شدش اینه.کاش از استادان حق التدریسی یک گزارش تهیه کنید احتمالا مردم هق هق گریه کنند. ایشالا کسانی که این حقوق ها رو تصویب میکنن خدا جوابشون رو بده که نخبه های در وطن مانده رو پشیمان و دیوانه کردن
    • A. R. N. F. IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      1 1
      سلام بر علم و عالم. دانشگاه تهران چیزی پرداخت نکرده است.‌
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
      3 0
      روسای دانشگاه و مسولان یک مشت نافرهیخته اند که اسم خودشان را فرهیخته گذاشتند. خجالت بکشید این مبالغ ناچیز چیه، مثل عیات علمی حقوق بدید.
    • F IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      3 0
      سلام ای کاش ازوزارت علوم بیان وببینن دانشگاه پیام نور چطور حقوق میده ازمهر ۱۴۰۱تاحالا هیچ حقوقی به ما ندادن ساعتی ۱۴ هزارتومن واقعا بیگاری است
    • آشوری IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      1 0
      سلام مبلغ حقوق حق التدریس به حدی پایین است که از برده داری هم بدتر است اربابان برده ها محلی برای خواب و مقداری غذا را برای برده ها در نظر می‌گرفتند ولی با مبلغ حق التدریس یک مدرس دانشگاه نمی‌تواند امروز محلی برای خواب و غذایی برای خوردن تهیه کند با ساعتی بیست هزار تومان....