۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶

معاون شهردار تهران:

مدیریت شهری شهروندان اتیسمی را خانواده خود می‌داند

مدیریت شهری شهروندان اتیسمی را خانواده خود می‌داند

معاون شهردار تهران در افتتاح خانه اتیسم درمانگاه شهرداری در جنوب شهر در منطقه ۱۹ گفت: مدیریت شهری شهروندان اتیسمی را خانواده خود می‌داند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، آئین افتتاح پنجمین خانه امید اتیسم در درمانگاه شهدا منطقه ۱۹ شهرداری با حضور جمعی از مدیران شهری و کودکان اتیسم برگزار شد.

مجید باقری گفت: افتتاح خانه امید اتیسم توسط شهرداری تهران سه پیام راهبردی دارد. اینکه مجموعه مدیریت شهری، شهروندان مبتلا به اوت اتیسم را «اعضای خانواده خود» می‌داند و نسبت به خانواده‌هایی که دارای فرزندانی با این بیماری هستند، بی‌تفاوت نیست.

وی افزود: افتتاح این مرکز در جنوب شهر، بیانگر توجّه ویژه مدیریت شهری به بهداشت و سلامت جنوب شهر و عادلانه‌سازی برخورداری از امکانات و شرایّط است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه به همکاری با انجمن‌هایی که حضورشان در شهر تأثیرگذار است، اعتقاد راسخ داریم، افزود: همکاری شهرداری با انجمن اتیسم در این مورد، مصداقی از توجه ویژه شهرداری تهران به «تقویت و حضور سمن‌ها و انجمن‌های شهروندی» در اداره شهر است.

باقری تصریح کرد: ایجاد شرایطی برای کاهش آلام خانواده‌های اتیسم را رسالت جدی‌ای بر گردن خودم می‌دانم و برای کمک به آن‌ها و افزایش تعداد خانه‌های امید در مناطق شهرداری تهران تمام تلاش خودم را به کار می‌گیرم.

معاون شهردار تهران از انتصاب یک توان‌یاب به‌عنوان «مشاور معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا در حوزه توان‌یابان شهرداری تهران» خبر داد و گفت: اهتمام ویژه‌ای نسبت به تسهیل شرایط همکاران توان‌یاب داریم و برای کمک به کارکنان شهرداری که از خانواده اتیسم هستند، زیرساخت‌های لازم را مهیّا می‌کنیم.

باقری ادامه داد: با افزایش تعداد خانه‌های امید شرایط برای خانواده‌های اتیسم شاغل در شهرداری هم تسهیل می‌شود؛ به‌همین دلیل افزایش تعداد خانه‌های امید در شهرداری را در روزشمار افتتاح‌های امسال قرار می‌دهیم.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران عنوان کرد: کمک به کودکان اتیسم و خانواده‌های آنان باقی الصالحات است و جا دارد از خیرینی که به آن‌ها کمک می‌کنند تشکر کنم.

فرهادی افتتاح مرکز اتیسم در درمانگاه شهدا منطقه ۱۹ شهرداری تهران را اتفاق خوبی دانست و گفت: از تمام زحمت‌کشان برای تحقّق این اتفاق خوب که باعث کاهش آلام این عزیزان می‌شود، تشکر می‌کنم. تلاشمان در همین نقطه متوقف نمی‌شود و در آینده هم برای تسهیل شرایّط خانواده اتیسم کوتاهی نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بحث جمعیت در کشور و خدماتی که باید به آن‌ها بدهیم، متفاوت شده است، گفت: پس از انقلاب اسلامی جمعیّت کشور ۳۶ میلیون نفر بوده است و هم اکنون ۸۶ میلیون نفر هستیم که در چند سال آینده به پیری جمعیّت و پس از آن با جوانی جمعیّت مواجه هستیم که این موارد خدمات‌دهی مدیریّت شهری را تحت تأثیر قرار می‌دهد. امیدوارم بتوانیم پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را در مدیریت شهری داشته باشیم و غافلگیر نشویم.

کد خبر 5954191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha