۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۵۲

امام جمعه ساوه:

تقویت مبانی و بنیان‎های فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه ضروری است

تقویت مبانی و بنیان‎های فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه ضروری است

ساوه- امام جمعه ساوه گفت: تقویت مبانی و بنیان‎های فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی ظهر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی ساوه اظهار کرد: ترویج فرهنگ سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد تاکید رهبری به عنوان یکی از راهبردهای شورای فرهنگ عمومی است که باید در جامعه نهادینه شود و دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در این راستا رسالت خطیری دارند.

امام جمعه ساوه افزود: برنامه‌های فرهنگی با رویکرد تقویت ارزش‌ها و بنیان فرهنگ و سنت منطبق با سبک زندگی اسلامی حمایت می‌شود و همه مکلف به حمایت و پشتیبانی از این برنامه‌ها که موجب ارتقای فرهنگ جامعه می‌شوند، هستند.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه اهمیت مصوبات شورا کمتر از مصوبات مجلس نیست، گفت: خروجی این نشست‌ها باید بنایی برای تقویت ارزش‌ها و ترویج فرهنگ اسلامی و الهی در زندگی مردم باشد تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

وی ایمان، نماز، اخلاق مداری، عفاف و حجاب، توکل، پرهیز از خشونت، ترویج سبک زندگی سالم، تسلیم ناپذیری در برابر ظلم و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از شاخصه‌های جامعه سالم دانست و گفت: چنانچه فرهنگ نماز در جامعه پیاده سازی شود تمام امور اصلاح می‌شوند و اصلاح همه مشکلات از طریق نماز و اقامه آن هموارتر می‌شود.

امام جمعه ساوه به آثار معنوی و اخلاقی نماز اشاره کرد و افزود: یکی از اعمالی که اخلاق و شخصیت انسان را تحت تأثیر و نفوذ قرار می‌دهد نماز و مداومت بر اقامه این عمل عبادی است.

وی عفاف و حجاب را یکی از شاخصه‌های جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: جامعه اسلامی را نمی‌توان بدون عفاف و حجاب پذیرفت همچنین عفاف و حجاب شاخص یک جامعه سالم است و اسلام منادی یک جامعه سالم است و برای اینکه جامعه سالم داشته باشیم به پوشش زنان و مردان تاکید می‌کند.

امام جمعه ساوه بر حضور حداکثری در انتخابات اسفندماه تاکید کرد و گفت: کشورمان با مشکلاتی روبه‌روست و مردم سختی‌ها را به خاطر حفظ انقلاب اسلامی تحمل کردند اما در مسیر انقلاب ماندند که انتظار است مسؤولان مشکلات جامعه را برطرف و زمینه جلب مشارکت عمومی را فراهم کنند.

کد خبر 5991180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha