۲۰ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۲۸

امام جمعه دشتی:

ظرفیت اعتکاف به منظور نیروسازی برای انقلاب اسلامی استفاده شود

ظرفیت اعتکاف به منظور نیروسازی برای انقلاب اسلامی استفاده شود

بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: باید از ظرفیت اعتکاف به منظور جریان سازی و نیروسازی برای انقلاب اسلامی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام علی زاهد دوست عصر چهارشنبه در نشست ستاد برگزاری اعتکاف شهرستان دشتی اظهار داشت: اعتکاف یک هدیه آسمانی است که نشانه عنایت و لطف خدای متعال به بهترین بندگان خودش است.

امام جمعه دشتی افزود: اعتکاف یک برنامه عادی نیست، بلکه این ظرفیت، عنایت خدای متعال و امام عصر (عج) برای انقلاب اسلامی است تا از این ظرفیت، جهت نیرو سازی و جریان‌سازی استفاده شود.

وی گفت: در اعتکاف جریان‌سازی معنویت و اخلاق و نیرو سازی جهت تقویت پایه‌های معنوی جوانان و تربیت انسان مؤمن صالح تراز انقلاب اسلامی همزمان شکل می‌گیرد.

امام جمعه دشتی بیان کرد: حضور پررنگ دانش آموزان در مراسم اعتکاف، یک پدیده فوق‌العاده است لذا ضرورت دارد دست اندر کاران برگزاری مراسم اعتکاف به شکل خاص به بخش اعتکاف دانش آموزی تمرکز و زمینه حضور باشکوه دانش‌آموزان در اعتکاف را فراهم کنند.

حجت الاسلام زاهد دوست یادآور شد: کارگروه ویژه ای برای ساماندهی و اثر بخشی اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی تشکیل شود و موضوعات و مباحث مرتبط با اعتکاف آنها بررسی شود چرا که اعتکاف دانش‌آموزی و دانشجویی متفاوت از اعتکاف‌های عمومی است.

وی گفت: مقام معظم رهبری امام جماعت را رکن مسجد می‌دانند، لذا همه فعالیت‌ها از جمله اعتکاف نیز باید با محوریت امام جماعت برگزار شود و ائمه جماعات رکن و محور برگزاری اعتکاف در مساجد باشند.

کد خبر 5991203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha