۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۰

امام جمعه سیراف:

ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شود

ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شود

بوشهر- امام جمعه سیراف گفت: ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام صادق عاشوری در خطبه‌های نماز جمعه سیراف عوامل پیشگیری از گناه را دو عامل بیرونی و درونی خواند و اظهار کرد: عامل بیرونی همان دستگاه‌های تأمین امنیت ازجمله نیروی انتظامی، بازرسان، قوه قضائیه و امثال آن هستند.

وی ادامه داد: عامل درونی پیشگیری از جرم که بسیار مهم‌تر از عامل بیرونی است همان تقوا است و بدون اصلاح آن هرگز عامل بیرونی اثر ندارد. و حتی در صورت وضع قانون هم افراد بی تقوا به آن عمل نکرده و به راحتی قانون را دور می‌زنند.

امام جمعه سیراف با اشاره به اعتکاف بیان کرد: اعتکاف فرصتی برای گسترش و تعمیق تربیت دینی و اجتماعی نسل جوان است. بنا بر آمار اعلام شده نسبت به شرکت کنندگان سال گذشته، امسال افزایش چشمگیر ۳۵ درصدی به لحاظ استقبال مردم داشته است.

وی بیان داشت: از این جمعیت یک میلیون نفری، حدود ۸۰ درصد جوانان و نوجوانان و ۵۰ درصدشان، دانش‌آموز هستند یعنی کسانی که از نیمه دهه ۸۰ به بعد متولد شده‌اند و همین حکایت از جذابیت مسجد و آئین‌های دینی معنوی برای این نسل آینده‌ساز دارد.

خطیب جمعه سیراف دهه فجر را ایام الله خواند و گفت: یوم الله روز بیرون آمدن دست قدرت خداست، یوم الله روزی است که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده می‌کند، روزهای تاریخ‌سازند، روزهای عادّی نیستند.

وی توطئه فراموشی را از سوی دشمن در برابر ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: در واقع راهبرد دشمن در مواجهه با این ظرفیت و پشتوانه عظیم دینی انقلاب مبتنی بر فراموشی است که عدّه‌ای سعی می‌کنند این ایام الله حساس این روزها را به‌دست فراموشی بسپارند، مسائل دیگری را مطرح کنند، شاید بتوانند یاد این یوم‌الله بزرگ را تحت‌الشعاع قرار بدهند.

حجت‌الاسلام عاشوری ذکر و یاد ایام الله دهه پیروزی انقلاب و جهاد تبیین را دو راهبرد مقابله با تفکر کتمان دانست و توصیه داشت که جشن‌های امسال را پررنگ‌تر و کیفی‌تر انجام شود.

وی از موفقیت ستاد نماز جمعه بخش سیراف و کسب رتبه بالا در سطح استان و راهیابی به مرحله کشوری را به اعضای ستاد و نمازگزاران بخش سیراف تبریک گفته و از برپایی میز خدمت توسط ادارات مختلف شهرستان تشکر و همچنین از حضور پزشک متخصص چشم در بین نمازگزاران و خدمات ایشان قدردانی کرد.

کد خبر 6012231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha