۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱:۱۲

هشدار بورل به اسراییل درباره عملیات نظامی احتمالی اسراییل در رفح

هشدار بورل به اسراییل درباره عملیات نظامی احتمالی اسراییل در رفح

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه گفت که تنها راه جلوگیری از خونریزی، ازسرگیری مذاکرات و توقف درگیری‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد یکشنبه از نگرانی چندین کشور اروپایی درباره حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح و محور صلاح‌الدین خبر داد.

جوزف بورل با بیان اینکه حمله صهیونیست‌ها به رفح منجر به فاجعه انسانی توصیف‌ناپذیر و تنش عمیق با مصر می‌شود، نوشت: «ازسرگیری مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها و توقف درگیری‌ها تنها راه جلوگیری از خونریزی است.»

«جوزف بورل» مسؤول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر بحران انسانی در غزه را یک «فاجعه ساخته دست انسان» توصیف کرده بود.

وی در ادامه گفت: پس از توقف کمک‌های مالی برخی کشورها، هیچ جایگزینی برای آژانس کاریابی و امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد (آن روا - UNRWA) وجود ندارد.

نتانیاهو به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف دو هفته آینده آغاز خواهد شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده است.

این در حالی است که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز از اختلاف بین نتانیاهو و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش این رژیم بر سر عملیات احتمالی در رفح خبر داد.

از سوی دیگر، خبرگزاری «سما» فلسطین به نقل از شبکه کان رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که آمریکا بر این باور است که هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح در ماه رمضان موجب تشدید تنش گسترده در کل منطقه خواهد شد.

کد خبر 6020461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha