۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۳۶

یک کارشناس با مهر مطرح کرد؛

چوگان ایران لژیونرهای خوبی دارد/ نگاه‌ها به چوگان متفاوت شده است

چوگان ایران لژیونرهای خوبی دارد/ نگاه‌ها به چوگان متفاوت شده است

کارشناس چوگان معتقد است ایران لژیونرهای خوبی در این رشته دارد که حضور آنها در لیگ‌های خارجی می‌تواند نوید بخش روزهای خوبی برای چوگان ایران باشد.

مسعود مظفری در گفت و گو با خبرنگار مهر، درخصوص کیفیت رقابت‌های لیگ ملی چوگان اظهار داشت: این دوره از مسابقات در کیفیت بسیار بالایی برگزار شد. تمامی تیم‌های حاضر با تمام توان‌شان آمده بودند. یکی از نکات مثبت این مسابقات استقبال خوب تیم‌های شهرستانی بود که واقعاً پرفروغ تر از همیشه شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه این مسابقات با هدف شناسایی نفرات برتر رشته چوگان برگزار شد، ادامه داد: مهمترین رویدادی که در پیش داریم رقابت‌های جام جهانی چوگان است البته برای حضور در این مسابقات ابتدا باید رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را پشت سر بگذاریم. هدف از برگزاری لیگ ملی هم شناسایی نفرات برتر برای تیم ملی کشورمان بود.

این کارشناس چوگان اضافه کرد: هنوز تاریخ دقیق مسابقات مقدماتی جام جهانی مشخص نیست ولی در هر صورت ما باید تیم آماده‌ای برای شرکت در این رقابت‌ها داشته باشیم. دور گذشته ایران میزبان این مسابقات بود و کشورهای پاکستان، هند و آفریقای جنوبی در آن حضور داشتند که در نهایت تیم پاکستان موفق شد مجوز شرکت در رقابت‌های جام جهانی را به دست بیاورد.

چوگان ایران لژیونرهای خوبی دارد/ نگاه‌ها به چوگان متفاوت شده است

مظفری ادامه داد: سالی که ایران میزبان بود کیفیت مسابقات واقعاً خوب بود و بازیکن‌های خارجی خوبی هم شرکت کردند علاوه بر این ملی پوشان خودمان به قدری خوب ظاهر شدند که موفق شدند هندی کپ بگیرند.

وی در ادامه در واکنش به لژیونر بودند تعدادی از ورزشکاران ایران هم گفت: متأسفانه چوگان ایران برای مدتی مورد بی‌توجهی قرار گرفت و در نهایت هم شاهد افت آن بودیم ولی اخیراً باز نگاه‌ها به این رشته متفاوت شده است. در حال حاضر تعدادی از بازیکنان ما لژیونر هستند که اتفاق خوبی برای چوگان ایران است.

این کارشناس رشته چوگان در پایان یادآور شد: برادران بهبودی از جمله ورزشکارانی هستند که در چند سال گذشته به قدری حرفه‌ای کار کردند که در حال حاضر لژیونر هستند و در لیگ‌های پاکستان، انگلیس، نیجریه و آفریقای جنوبی بازی می‌کنند. بهادر بابایی دیگر ملی پوش ما است که در لیگ آرژانتین که یکی از معتبرترین لیگ‌ها به شمار می‌رود بازی می‌کند. همه اینها موارد نوید بخش روزهای خوب برای این رشته است.

کد خبر 6026995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha