۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۰۳

اسبقیان:

سیستم‌های نظارتی مخالف تخلف هستند/ مسایل مالی با مذاکره حل شود

سیستم‌های نظارتی مخالف تخلف هستند/ مسایل مالی با مذاکره حل شود

مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی با حضور معاون وزیر ورزش و بررسی شرایط این رشته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع عمومی فدراسیون تیراندازی امروز، ۲۹ بهمن ماه، با حضور سید محمد شروین اسبقیان، توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی در محل فدراسیون تیراندازی برگزار شد. مرتضی قربانی در ابتدای این مجمع اظهار داشت: این مجمع مربوط به عملکرد فدراسیون در سال ۱۴۰۱ است، البته فدراسیون در دو سال اخیر رشد خوب و قابل توجهی داشته است. ارائه گزارش عملکرد فدراسیون تیراندازی در سال ۱۴۰۱ توسط ناصر رسولی دبیر فدراسیون از بخش‌های دیگر این مجمع بود.

رسولی در این بخش اظهار داشت: ما اردوی مشترکی را با عمان داشتیم و امیدواریم این اردوها ادامه نیز داشته باشد. اعزام‌های فدراسیون در سال ۱۴۰۱ با سفر ۵۲ ساعتها به برزیل آغاز شد. پس از آن تیم ملی با ۲۲ ورزشکار به جمهوری آذربایجان اعزام شد و پس از آن اعزام به مسابقات آزاد در ترکیه صورت گرفت. در ادامه اعزام به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را داشتیم و بیرانوند اولین مدال خود را که برنز بود، کسب کرد. ما همچنین اعزام ۱۹ نفر به مسابقات قهرمانی جهان را داشتیم که اولین سهمیه المپیک بدست آمد.

وی ادامه داد: در ادامه طبق دستورالعمل فدراسیون جهانی، بهترین‌ها به جام جهانی مصر اعزام شدند. ما همچنین یکسری مسابقات نیز در داخل کشور برگزار کردیم تا ورزشکاران آماده شوند. بر این اساس ۳۲۴۷ ورزشکار در ۲۶ مسابقه مختلف در ایران شرکت کردند. مسابقات گلوله زنی هم انجام شد که نقش مهمی در جمع‌آوری سلاح‌ها و رشد این رشته داشت.

رسولی در ادامه گفت: ما امسال ۹ اعزام داشتیم که اولین آن جام جهانی باکو و کسب یک طلا و یک نقره بود. پس از آن مسابقات اعزام پروازی قزاقستان بود که اولین بار مدال برنز میکس تراپ را داشتیم. در ادامه در یونیورسیاد موفق به کسب دو مدال شدیم. باید اعزام به مسابقات کسب سهمیه در باکو نیز اشاره کنم که تیم تپانچه ده متر بادی نقره گرفت و شرمینه چهل امیرانی نیز علاوه بر کسب مدال، دومین سهمیه المپیک را به ارمغان آورد. در تابستان ملی‌پوشان راهی بازی‌های آسیایی شدند که یک برنز گرفتیم. دو هفته بعد از آن مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی برگزار شد که هانیه رستمیان برنز گرفت و همچنین نخستین مدال اهداف پروازی توسط بابک یگانه کسب شد. پس از آن مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی برگزار شد که فاطمه امینی موفق به کسب سهمیه شد و البته مدال‌های خوبی هم کسب کردیم.

پس از پایان این بخش خزانه دار فدراسیون گزارشی از عملکرد مالی فدراسیون ارائه کرد.

محمدشروین اسبقیان در اواسط گزارش حسابرس اظهار کرد: خوشحالم که در میان مجموعه تیراندازی حضور دارم. از برادر ارزشمندم مرتضی قربانی تشکر می‌کنم که تلاش بی شائبه‌ای دارند. در خصوص برخی مواردی که در گزارش حسابرسی نامشخص است از خزانه‌دار می‌خواهم توضیح دهد.

صداقت خزانه‌دار فدراسیون نیز افزود: در سال گذشته سود و زیان منفی بود. اگر تغییرات اگر را انجام می‌دادیم ضرردهی زیاد نمایش داده می‌شد و با مشورتی که انجام شد در سال‌های آینده انجام می‌شود. سال گذشته برای برزیل ۴۵ هزار دلار و دو هزار دلار قرض گرفتیم که بابت اینها است. همچنین مبالغ سنگین هم به وزارت دفاع برمی‌گردد که به آنها بدهی داریم. دسترسی به تاییدیه آنها نداشتیم اما اکنون به دست ما رسیده است.

حسابرس در ادامه اعلام کرد این فدراسیون فاقد پوشش بیمه‌ای است. بیمه آتش سوزی وکارفرمایی داریم ولی چون از وزارت دفاع مهمات خریداری شده بود آنها بیمه نداشتند که البته این موضوع هم فعلاً حل شده است.

اسبقیان درخصوص حد نصاب میزان هزینه‌های اداری فدراسیون نیز گفت: ما توصیه می‌کنیم آئین نامه مالیاتی رعایت شود. در حقیقت این هزینه پرسنل به رئیس فدراسیون تحمیل شده است. در این شرایط هم نه سیستم و نه نظام به دلیل وضعیت اقتصادی کشور موافق تعدیل نیرو نیست. ما هم تاکید داریم این کار انجام نشود هر چند که گاهی هم اجتناب ناپذیر است. معیشت مردم برای ما مهم است و قطعاً سردار قربانی در این زمینه تدابیر لازم را خواهند داشت.

وی افزود: باید با سیستم‌های نظارتی صحبت کرد چون اکثراً با این موضوع راه می آیند. اصولاً با صحبت و مذاکره حل می‌شود. حساسیت من با مسائل مالی این است که حتی یک خودکار هم به جیب کسی نرود. سیستم‌های نظارتی مخالف تخلف هستند وگرنه در مابقی موارد شرایط را درک می‌کنند و راه می آیند.

در این مجمع برای پذیرش استعفای حسین ذکی‌زاده خبره ورزشی تیراندازی که مدتی است به صورت همزمان در فدراسیون دوومیدانی هم مسئولیت دارد رأی گیری انجام شد. با ۲۹ رأی مخالف از ۵۱ رأی با این استعفا مخالفت شد و او باید از دوومیدانی استعفا کند.

کد خبر 6029862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha