۵ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۹

درخواست لهستان و انگلیس برای ارسال کمک های بیشتر به اوکراین 

درخواست لهستان و انگلیس برای ارسال کمک های بیشتر به اوکراین 

   وزرای خارجه انگلیس و لهستان خواستار ارسال کمک های بیشتر به اوکراین شدند.  

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پولتیکو، دیوید کامرون و رادوسلاو سیکورسکی وزرای خارجه انگلیس و لهستان روز شنبه هشدار دادند ناتوانی در ایستادگی در برابر حمله روسیه به اوکراین موجب شکل گیری جهان جدید خواهد شد.

دیوید کامرون و رادوسلاو سیکورسکی در مقاله مشترک در نشریه پولتیکو به مناسبت دومین سالگرد عملیات نظامی روسیه در اوکراین نوشتند «به نفع آمریکا - و همه متحدان است» که پول بیشتری در اختیار اوکراین -برای تلاش های جنگی این کشور- قرار دهند.

آنها در این مقاله همچنین از رهبران غربی خواستند «در بزرگ‌ترین آزمون این نسل » مردود نشوند.

این درخواست مشترک در حالی مطرح می شود که جمهوری خواهان در آمریکا همچنان در مقابل توافق بر سر تامین مالی جدید برای این کشور جنگ زده مقاومت می کنند.

کامرون و سیکورسکی در ادامه نوشتند «دشمنان واکنش ما را زیر نظر گرفته اند. این که آیا ما در کنار اوکراین خواهیم ماند؟ آیا ما در برابر تهاجم پوتین خواهیم ایستاد؟ پیامدهای شکست فقط در اوکراین احساس نمی‌شود، بلکه جهان را به این شکلی که ما می‌شناسیم، از نو خواهد ساخت.»

وزرای خارجه دو کشور همچنین از متحدانشان خواستند «ذخایر» را برای یافتن تجهیزاتی که می‌تواند «سریعا» به اوکراین ارسال شود، بررسی و درباره سامانه های تغییردهنده بازی همانند جنگنده‌های اف-۱۶ صحبت کنند.

پآنها همچنین طرح استفاده از دارایی های توقیف شده روسیه را برای کمک به بازسازی اوکراین مطرح کردند، پیشنهادی که در برخی از پایتخت های اروپایی با مقاومت روبرو شده است.

کد خبر 6035804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha