۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵

دیمیتری پسکوف:

توقف تحقیقات دانمارک درباره انفجار «نورد استریم» حماقت است

توقف تحقیقات دانمارک درباره انفجار «نورد استریم» حماقت است

سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد که اعلام توقف تحقیقات دولت اوکراین درباره پرونده انفجار خطوط گاز نورد استریم، اقدامی نزدیک به حماقت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به توقف تحقیقات دولت دانمارک درباره انفجارهای خطوط گاز نورد استریم اعلام کرد که این اقدام نزدیک به حماقت است.

پسکوف همچنین با بیان اینکه «مسکو تصمیمات آلمان برای بررسی حادثه نورد استریم را زیر نظر خواهد داشت» افزود روسیه بارها از دانمارک درخواست اطلاعات درباره تحقیقات نورد استریم را کرده بود و طرف مقابل امتناع کرده بود؛ هم اکنون هم امکان دریافت اطلاعات وجود ندارد.

ساعاتی پیش پلیس دانمارک اعلام کرد که تحقیقات درباره انفجارهای خطوط گاز نورد استریم را متوقف می کند. پلیس دانمارک دراین‌باره افزود مقامات این کشور به این نتیجه رسیده‌اند که خطوط لوله گاز نورد استریم با خرابکاری عمدی منفجر شدند.

اواسط بهمن ماه نیز دادستان سوئد اعلام کرد که قصد اعلام پایان تحقیقات پرونده انفجارهای نورد استریم را دارد.

روزنامه زوددویچه سایتونگ با استناد به منابع خود و نتایج تحقیقات مشترک با شرکت های تلویزیونی و رادیویی و نشریه «زیت» گزارش داد که دفتر دادستانی سوئد قصد دارد پایان تحقیقات در مورد انفجارهای نورد استریم را اعلام کند.

بر اساس ادعای این رسانه، روزنامه مذکوردر ادامه می نویسد: مقامات سوئدی ظاهراً نتوانسته اند مظنون خاصی را در کشور خود در این ارتباط پیدا کنند.

به گفته سیمور هرش روزنامه نگار آمریکایی، این مواد منفجره توسط غواصان نیروی دریایی آمریکا در رزمایش ناتو بالتپس ۲۰۲۲ زیر خطوط لوله گاز نورد استریم کار گذاشته شد و نروژی‌ ها ۳ ماه بعد آن‌ها را منفجر کردند.

علاوه بر این، جو بایدن با ۹ ماه گفتگوی محرمانه با تیم امنیت ملی خود تصمیم به خرابکاری در نورد استریم گرفت تا آلمان که گاز روسیه را از طریق نورد استریم دریافت نکند.

کد خبر 6037984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha