۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵

رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب:

۴۰۰مبلغ و مبلغه به مناطق شهرستان میناب در ماه رمضان اعزام شدند

۴۰۰مبلغ و مبلغه به مناطق شهرستان میناب در ماه رمضان اعزام شدند

میناب - رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب از اعزام بیش از ۴۰۰ مبلغ و مبلغه در ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز به مساجد و حسینیه، محل اسکان مسافران نوروزی در بوستان ها خبر داد.

حجت الاسلام مفید سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: رمضان ماه میهمانی خدا از راه رسید، ماهی که درهای رحمت الهی به روی بندگان باز بوده و فرصتی برای استغفار و انس بیشتر با قرآن کریم است.

وی با بیان این‌که در بیش‌از ۶۰۰ مسجد، حسینیه و تکیه تلاوت و تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان شهرستان برگزار می‌شود افزود: امسال بهار قرآن با بهار طبیعت یکی شده که امیدواریم مؤمنان از آن بهره‌مند شوند.

رییس اداره تبلیغات میناب اظهار داشت: قرائت روزانه یک جز از قرآن کریم در مساجد، برگزاری نماز جماعت، برپایی کرسی‌های پرسش و پاسخ، بیان مسائل سیاسی روز، پاسخگویی به سوالات شرعی و احکام، برگزاری کلاس‌های حفظ و روخوانی، تجلیل از مکتب خانه‌های قرآن، برپایی نماز جماعت و اجرای برنامه‌های شب‌های قدر و احیا توسط روحانیان و مبلغان اعزامی از جمله برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام سهرابی یادآوری شد: مبلغان اعزامی از سوی دفاتر مراجع از جمله دفتر آیت الله صافی گلپایگانی گروه تبلیغی موسسه دارالزهرا و دفتر آیت الله مکارم و دفتر آیت الله مرحوم ناصری گروه تبلیغی شفیعه محشرو عزام و انفرادی که با محوریت موضوع طرح مسطورا حفظ سی آیه از قرآن کریم که زندگی با سطر سطر آیه ها می باشد و فعالیت های دیگر همچون اقامه نماز جماعت، مراسمات مذهبی در مناسبت‌های مختلف، تبلیغ چهره به چهره، برگزاری حلقه معرفتی در موضوعات مختلف، سخنرانی عمومی، برگزاری جلسه دعا و زیارت، ارائه مشاوره و راهنمایی حضوری، برگزاری کلاسهای ترتیب مربی کودک و نوجوان و مشارکت در در فعالیت فرهنگی و تربیتی و کلاس اعتقادات، احکام و معارف، بخشی از فعالیت های مبلغین و مبلغات در ماه مبارک رمضان امسال است.

حجت الاسلام سهرابی افزود: ماه رمضان ماه رحمت و مغفرت و بندگی خداوند متعال است وی بیان داشت: یکی از برکات این ماه مبارک، بهره مندی توده مردم از فیوضات و برکات الهی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب خاطر نشان کرد: سخنرانی کارشناسان مذهبی و دینی در مساجد، آموزش صحیح قرآن کریم و احیای لیالی قدر در شب های نوزدهم، بیست و یکم، بیست و سوم ماه مبارک، اقامه نماز عید سعید فطر و سخنرانی در خصوص اهمیت تشریح جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت قرآن کریم از برنامه‌های پیش بینی شده مبلغین و مبلغان اعزامی در شهرستان میناب است.

شایان ذکر است، در شهرستان میناب با ۶۰۰ مسجد و حسینیه با ۲۸۰ هیات مذهبی و ۱۳۶ مداح فعال ساماندهی فعالیت دارند.

کد خبر 6052337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha