۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۱

رونمایی از وسیله نقلیه هوایی ایرباس/ ترکیب هواپیما و هلی‌کوپتر

رونمایی از وسیله نقلیه هوایی ایرباس/ ترکیب هواپیما و هلی‌کوپتر

شرکت «ایرباس هلی کوپتر» از یک وسیله نقلیه هوایی نیم هواپیما-نیم هلی کوپتر رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز،این وسیله نقلیه هواپیمایی که «ریسر»(Racer) نام داردبا بودجه ۲۰۰ میلیون یورو(۲۱۷ میلیون دلار) ساخته شده و یک مدل نمایشی است که پروانه های بالای وسیله نقلیه را با دو پروانه روبه جلو ترکیب می کند تا سرعت و ثبات را به ارمغان بیاورد وبه این ترتیب مدت زمان واکنش برای ماموریت های حیاتی مانند جستجو ونجات را کاهش دهد.

برونو اون مدیر ارشد اجرایی ایرباس هلی کوپترز در این باره گفت: ماموریت هایی وجود دارد که دسترسی سریع به منطقه بسیار حیاتی است. بیشتر اوقات ما درباره ساعت طلایی برای نجات و جستجو صحبت می کنیم.

وی به بازه زمانی اشاره داشت که فراهم کردن خدمات درمانی اهمیت زیاد دارد.

رونمایی از وسیله نقلیه هوایی ایرباس/ ترکیب هواپیما و هلی‌کوپتر

ممکن است طراحی نیم هواپیما-نیم هلی کوپتر برای توسعه نظامی نیز ارائه شود زیرا ناتو مشغول انجام پژوهش وسیعی درباره نسل آینده هلی کوپترهاست.

ریسر که نخستین بار در ماه آوریل به دور از دوربین رسانه ها پرواز کرد، از جلوی ۱۵۰ تماشاچی از جمله مدیران ارشد صنعتی، سیاستمداران و نمایندگان اتحادیه اروپا که در مقر این شرکت واقع در جنوب فرانسه جمع شده بودند، گذر کرد.

ایرباس بزرگترین تامین کننده هواپیماهای غیرنظامی جهان، سال‌هاست که در کنار رقبایی مانندSikorsky زیرمجموعه شرکت لاکهیدمارتین، طراحی‌های جدید هلیکوپتر را آزمایش می‌کند. بیش از یک دهه قبل ایرباس با هلی‌کوپتر نمایشی X2 رکورد سرعت آن زمان را شکست.

ریسر جانشین هلی کوپتر آزمایشیX3 است که ایرباس در ۲۰۱۰ میلادی رونمایی کرد.

کد خبر 6107928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha