۱۰ تیر ۱۳۸۲، ۲۱:۳۱

شارون در نشست مشترك با ابومازن:

مي خواهم امنيت اسرائيلي ها را تامين كنم

مي خواهم  امنيت اسرائيلي ها  را تامين كنم

نخست وزير رژيم صهيونيستي در نشست مشترك با نخست وزير تشكيلات خودگردان فلسطين تصريح كرد كه امنيت مردم اسراييل اولين هدف و جزو اولويتهاي وي است .

به گزارش خبرگزاري مهر و به نقل از شبكه خبري ابوظبي، نشست مشترك مطبوعاتي ميان محمود عباس نخست وزير تشكيلات خودگردان فلسطين و آريل شارون نخست وزير اسراييل ساعتي  پيش در  بيت المقدس برگزار شد.
 نخست وزير رژيم صهيونيستي خطاب به ابومازن گفت : اكنون فرصت جديدي پيش روي ما گشوده شده تا براي صلح تلاش كنيم من به نوبه خود تمام تلاشها را براي حل سياسي و آرامش اوضاع و برقراري صلح به كار خواهم گرفت و اين را مسووليتي بر دوش خود مي دانم .
 شارون در ادامه براي نشان دادن چهره صلح طلب از خود ادعا كرد كه اسراييلي ها دوستدار صلح هستند و آن را حتي به بهاي دردناك هم مي پذيرند و من براي اينكار آمادگي دارم .
 وي  در ادامه با تروريستي خواندن مقاومت و انتفاضه مردم فلسطين  گفت : ما نبايد از كنار خطراتي كه در مقابل  فرصت هاي صلح بوجود آمده ، بي تفاوت عبور كنيم  كساني هستند كه براي نابودي فرصتها تلاش مي كنند ، آنها تروريستها و حاميان آنها ، تشويق كنندگان و تحريك كنندگاني هستند كه تنها هدفشان كشتار است .
 شارون بار ديگر با تاكيد بر حفظ امنيت صهيونيستها گفت : من به عنوان كسي كه مسووليت تامين امنيت ملت اسراييل بر دوش اوست بر اراده خود براي  مبارزه با تروريسم مصمم هستم و امنيت براي اسراييل حد و مرزي ندارد.
  نخست وزير رژيم صهيونيستي در حالي كه به دليل حملات وحشيانه نظاميان تحت امر وي ، شرايط بسيار سختي بر ملت فلسطين تحميل شده ، سعي كرد چهره صلح دوستي از خود نشان دهد .
 وي در حالي سخن از مبارزه با تروريسم بر زبان آورد كه جوخه هاي ترور ارتش تحت امر وي در هفته هاي اخير شماري از ملت فلسطين را به شهادت رسانده است .
 شارون ادعا كرد: بايد  گامهايي براي مبارزه با تروريسم برداريم ، من همانطور كه در 8 آوريل د ركنيست خطاب به ملت فلسطين گفتم كه ما اصلا جنگي با شما نداريم  و نمي خواهيم اراده خود را بر شما تحميل و سرنوشت شما را تعيين كنيم .
 وي  در ادامه با اتخاذ شيوه عوامفريبانه  ادعا كرد : ما مي خواهيم در كنار ملت فلسطين با صلح و آرامش زندگي كنيم ما براي اين كار تمايل داريم اكنون هم مي گويم ما خواستار صلح هستيم .  
در ادامه نخست وزير تشكيلات خودگردان فلسطين نيز گفت : تنها راه به سوي پيشرفت و صلح ، راه گفت وگو ، تفاهم و مذاكره است .
ابومازن افزود:  صلح عادلانه هدف اساسي ملت فلسطين است، صلح دايمي كه مورد رضايت آنها است و حقوق ملت فلسطين از جمله ايجاد دولت مستقل فلسطين و تامين آينده اي بهتر براي تبديل شدن سختي ها به راحتي ها و نااميدي ها به اميدواريها و در نهايت برقراري آزادي و صلح بايد تحقق يابد.
 نخست وزير تشكيلات خودگردان در ادامه گفت :
كشتار و تخريب تنها كينه و دشمني مي آورد  و امنيت فلسطين واسراييل را محقق نمي سازد.
  ابومازن در ادامه با ناديده گرفتن خون صدها شهيد فلسطيني و انتفاضه ملت فلسطين و اصل مبارزات آنها خطاب به شارون گفت : درگيري ما با شما يك درگيري سياسي است و ما مي خواهيم از راه هاي سياسي به اين درگيري پايان دهيم، دشمني با مردم اسراييل و درگيري با آنها به  نفع ما نيست .
   گفتني است پس از نشست مطبوعاتي شارون وابومازن ، گفت وگوهاي طرفين براي اجراي نقشه راه و موضوعات ديگر آغاز شد.

 

 

 


 

کد خبر 8570

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha