۱۹ مهر ۱۳۸۸، ۱۶:۵۰

اولین بانک اطلاعات بانکهای خراسان رضوی منتشر شد

اولین بانک اطلاعات بانکهای خراسان رضوی منتشر شد

مشهد - خبرگزاری مهر: دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی استان خراسان رضوی از انتشار کتاب بانک اطلاعات بانکهای استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، اصغر عدالتی اسماعیل زاده پیش ازظهر یکشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران افزود: انتشار این کتاب گامی در راستای اطلاع رسانی در خصوص خدمات جدید بانکی و ارائه اطلاعاتی هر چند مختصر در خصوص بانکها، موسسات مالی و اعتباری و تعاونیهای اعتبار استان است.

وی با اشاره به گسترش روز افزون بانکداری نوین، گفت: بانکداری نوین موجب افزایش سرعت انجام امور بانکی، کاهش هزینه فرصت مشتریان، کاهش ریسک حمل و نقل پول و عواملی از این دست می شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی استان خراسان رضوی نیاز مردم را عنصر اصلی در ارائه خدمات نوین بانکی بر شمرد و افزود: چنانچه مشتریان بانک ها به این نقطه از نیاز برسند که ابزارهای موجود بانکداری سنتی، به دلایلی همچون شلوغی شعب و عدم سرعت بالا، پاسخگوی نیازهای آنها نمی باشد، به بانکداری الکترونیکی یا بانکداری نوین روی می آورند.

عدالتی با تاکید بر جایگاه مناسب این تکنولوژی در کلانشهرها با توجه به حجم ترافیک و وسعت شهر ادامه داد: در بانکداری نوین چیدمان ارائه خدمات بر اساس نیازهای متقاضیان و مشتریان پایه گذاری و توسعه می یابد و این امر ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این زمینه خصوصا در کلان شهرها را دوچندان می نماید تا توسعه بانکداری نوین به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر در جامعه نهادینه گردد.

وی افزود: اولین گام در توسعه نظام نوین بانکداری، ایجاد بستر لازم در سطح جامعه و آشنایی عمومی مردم با خدمات جدید بانکی است که این مهم تنها با آموزش فراگیر و مستمر محقق می گردد.

عدالتی اظهار امیدواری کرد که انتشار این کتاب بتواند در اعتلای خدمات بانکداری نوین و افزایش سطح آموزش و اطلاعات شهروندان در استان موثر واقع گردد.

بانک اطلاعات بانکهای استان حاوی لیست تمامی شعب بانکها، موسسات مالی و اعتباری و تعاونی های اعتبار استان است که از طریق کیوسکهای مطبوعاتی و کتابفروشیها در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

کد خبر 962526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha