۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۲:۱۴

قرآئتی:

آیت الله فاضل لنکرانى نزدیک‏‌ترین مرجع به امام خمینى (ره) بود

آیت الله فاضل لنکرانى نزدیک‏‌ترین مرجع به امام خمینى (ره) بود

قم - خبرگزاری مهر: رئیس ستاد اقامه نماز کشور، مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی را نزدیک‌ترین مرجع به امام خمینی (ره) عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محسن قرائتى در آستانه چهارمین سالگرد ارتحال مرجع تقلید شیعیان جهان حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در سخنانی با بیان اینکه من افتخار داشتم مدتى زیادى شاگرد آیت اللّه فاضل لنکرانى و همچنین مقلد و مرید ایشان بودم افزود: آیت الله فاضل تمام جهاتى که یک مرجع باید داشته باشد از جمله فقه، اجتهاد، عدالت و قابلیت‏هاى مرجعیتى که جامعه محترم مدرسین انتخاب کرده بودند را دارا بود.

کمتر طلبه‌ای در قم است که درس آیت الله فاضل نرفته باشد

مفسر قرآن کریم در ادامه به شاگرد پرورى این مرجع تقلید اشاره کرد و ابراز داشت: صد‌ها طلبه فاضل و جمع زیادى از مجتهدین شاگرد ایشان بودند و کمتر طلبه فاضلى داریم که در قم درس ایشان را نرفته باشد.

قرآئتی با بیان اینکه آیت الله فاضل دارای آثار قلمی بسیار مهمی بودند، به روحیات اخلاقی ایشان اشاره کرد و افزود: ایشان روحیه خاک نشینی داشت و از دنیا رفت در حالی که یک متر زمین نداشت.

وی در ادامه با بیان اینکه ایشان در روزهای آخر عمرش در خواست کرد تا به قم بیایدو مراسم ایام شهادت حضرت زهرا (س) در قم حضور داشته باشد اضافه کرد: این مرجع تقلید در روز شهادت فاطمه زهرا از دنیا رفت و انبوه بیشماری از مردم برای تشییع جنازه ایشان حاضر شدند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: در روایات داریم اگر کسى در تشییع جنازه یک عالم ربانى شرکت کند خداوند گناهانش را مى‏بخشد و با رحلت ایشان هزاران نفر مورد عفو و مغفرت خداوند قرار گرفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خاطره‌ای از این مرجع فقید پرداخت و اظهار داشت: یکى از طلبه‏هاى جوان از ایشان پرسید که من هم توان دارم فقیه و مجتهد بشوم و هم توان دارم مفسر بشوم در حال حاضر دنیاى شیعه به فقیه بیشتر نیاز دارد و یا به مفسر؟ ایشان با اینکه خودش فقیه و مرجع بود فرمود به مفسر نیاز بیشتر است.

قرآئتی عنوان کرد: ایشان در عرفان، فقه، تحقیق، نهیب به دشمن، دلسوزى براى فقراء، تربیت فرزند، تربیت شاگرد، همراهى با انقلاب، چشیدن تلخى‏هاى زندان و تبعید پیشتاز بود.

وی تصریح کرد: آیت الله فاضل شباهت‌های بسیار با امام راحل داشت و اگر بخواهیم بگوییم که شبیه‌ترین فرد به امام چه کسی است، بنده بنابر شناختى که دارم، عنوان می‌کنم، نزدیک‏‌ترین مرجع به امام خمینى، آیت الله فاضل لنکرانى است.

حجت السلام قرآئتی با بیان اینکه افتخار ما بود که چند صباحى در درس ایشان حضور داشتیم و به ایشان عشق مى‏ورزیدم افزود: بسیارى از خلق و خوى‏هاى که درسیماى یک انسان کامل است در آیت الله فاضل دیده می‌شد.

گفتنی است: مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی از مراجع تقلید فقید، ۱۶ اردیبهشت ماه در مسجد اعظم قم، مساجد سراسر کشور و همچنین برخی از کشورهای جهان برگزار می‌شود.
 

کد خبر 1300767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha