۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۹:۳۰

اخبار شیلات هرمزگان/

صید غیرمجاز خیانت به نسل آینده و نابود کننده ذخایر آبزیان است/نظارت بر شناورهای غیر صیاد وظیفه شیلات نیست

صید غیرمجاز خیانت به نسل آینده و نابود کننده ذخایر آبزیان است/نظارت بر شناورهای غیر صیاد وظیفه شیلات نیست

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه شیلات تنها مسئولیت شناورهای صیادی ثبت شده را برعهده دارد گفت: نظارت بر شناورهای غیر صیاد و ثبت نشده از وظایف شیلات خارج است.

به گزارش خبرگزاری مهر، قدرت میرزاده گفت: در حال حاضر شناورهایی که اقدام به صید غیر مجاز می کنند غالبا شناورهایی هستند که اصلا پروانه و شماره ثبت صیادی ندارند و علاوه بر صید غیر مجاز اقدام به فعالیت های غیر قانونی دیگر هم می کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه صید غیر مجاز خیانت به نسل آینده و نابود کننده ذخایر آبزیان است اظهار کرد: نمی توان از شیلات انتظار داشت که تمامی شناورها نظارت داشته باشد چرا که شیلات اصلا متولی این امر نیست و توان آن را هم ندارد.

میرزاده با اشاره به ورود چندین شناور به آبهای سیریک و اقدام آنها به صید غیر مجاز تصریح کرد: مقابله با این شناورها و قانون شکنان باید از طریق متولیان امر صورت گیرد و شیلات به لحاظ قانونی می توانند مجوز صید آنها را ابطال کند و این در حالی است که آنها نه تنها مجوز صید ندارند بلکه مجاز به این کار هم نیستند.

وی باتاکید بر اینکه حفاظت از مرزهای آبی و خاکی متولیان خاص خود را دارد افزود: جلوگیری از ورود شناورها به  آبهای استان در وظایف شیلات نمی گنجد.

میرزاده با بیان اینکه صید و صیادی غیر مجاز را از تهدیدهای بزرگ برای ذخایر با ارزش آبزیان و پایدار ماندن صید است، اجرای طرح ساماندهی شناورهای بدون هویت از سوی اداره کل شیلات و اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان و توجیه پیامدهای ناشی از صید غیر مجاز برای صیادان را از اهم اقدامات در این راستا خواند.

این مسئول صید و صیادی غیر مجاز را از تهدیدهای بزرگ برای ذخایر با ارزش آبزیان و پایدار ماندن صید عنوان کرد و افزود: صدور مجوز و ساماندهی بیش از چهار هزار فروند شناور صیادی و 28 هزار نفر از جامعه صیادی، ایجاد 22 بندر پشتیبانی به منظور تمرکز صیادان و تسهیل خدمات رسانی به صیادان، راهبری و تدوین برنامه‌های عملیاتی جهت مقابله با صید غیر مجاز، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی، انجام هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی و دستگاه‌های ذی‌ربط جهت برخورد با متخلفان از دیگر اقدامات این اداره کل در این زمینه است.

میرزاده با تاکید بر اینکه تلاش شبانه روزی یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان ستودنی است، خاطر نشان کرد: توانایی و بضاعت شیلات هرمزگان و یگان حفاظت از منابع آبزیان در همین حد است و مقابله با صید غیر مجاز و شناورهای غیر بومی یاری و حمایت بیش از پیش مسئولان استان را می طلبد.

مشاور عالی اتحادیه سراسری تعاونیهای صیادی ایران منصوب شد

اسحق تندرو با حفظ سمت "مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صیادی هرمزگان" به عنوان مشاور عالی اتحادیه سراسری تعاونیهای صیادی ایران منصوب شد.

این انتصاب با حکمی از سوی یعقوب دوجی رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری تعاونیهای صیادی ایران صورت گرفت.

گفتنی است اسحق تندرو از فعالان صیادی  استان هرمزگان است که پیش از این  ریاست شیلات کلاهی و سیریک، مدیرت چندین دوره تعاونی های صیادی و همچنین عضویت در هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های صیادی هرمزگان را در کارنامه خود داشته است.

 

کد خبر 2174211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha