۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۴۵

ساخت دکور سفارت ایران در افغانستان برای فیلم "مزار شریف"

ساخت دکور سفارت ایران در افغانستان برای فیلم "مزار شریف"

بازبینی لوکیشن‌های فیلم سینمایی "مزار شریف" در ایران و افغانستان به پایان رسید و گروه قصد دارند دکوری از سفارت ایران در افغانستان را در داخل کشور بسازند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از پایان بازنویسی فیلمنامه فیلم سینمایی "مزار شریف" به کارگردانی حسن برزیده و تهیه‌کنندگی منوچهر شاهسواری، بازبینی لوکیشن‌های مورد نظر برای فیلمبرداری این فیلم سینمایی و ساخت بخشی از دکورهای "مزار شریف" آغاز شد.

با توجه به اینکه داستان این فیلم سینمایی در "مزار شریف" رخ می دهد، اکثر بخش‌های آن در افغانستان فیلمبرداری می شود. اما گروه فیلمسازی تصمیم گرفته اند برای آنکه فضای فیلم به آنچه که در 15 سال پیش در سفارت ایران در افغانستان رخ داد، نزدیکتر به واقعیت باشد، دکور سفارتخانه ایران را در داخل کشور ساخته و تصاویر مربوط به این صحنه ها را در ایران فیلمبرداری کنند.

بازیگران مورد نظر برای حضور در فیلم سینمایی "مزار شریف" انتخاب شده اما هنوز قرارداد نهایی با آنها بسته نشده است. پیش از این در خبرها آمده بود که تهیه کننده و کارگردان این فیلم سینمایی تمایل بسیاری برای انتخاب بازیگران سرشناس سینمای ایران برای حضور در این فیلم سینمایی دارند. همچنین شاهسواری تهیه کننده این فیلم سینمایی قول داده که "مزار شریف" تا پایان سال جاری ساخته می شود.

شنیده ها حاکی از آن است که به غیر از صحنه های داخل سفارتخانه تمامی صحنه های این فیلم سینمایی در افغانستان فیلمبرداری می شود.

کشتار دیپلمات‌های ایرانی در کنسولگری افغانستان روز ۸ آگوست ۱۹۹۸  مصادف با 17 مرداد 1377 در کنسولگری ایران در مزار شریف به دنبال اشغال شهر توسط نیروهای طالبان رخ داد. در ابتدا مرگ هشت دیپلمات گزارش شد. مدتی بعد مرگ دو دیپلمات و یک روزنامه نگار دیگر نیز تایید شد. این کشتار توسط نیروهای سپاه صحابه انجام شد، البته تنها یک نفر از کارمندان کنسولگری به ایران بازگشت.

کد خبر 2178031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha