۱۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۴۴

با حضور استاندار سمنان؛

مسائل و مشکلات شهر دیباج بررسی شد

مسائل و مشکلات شهر دیباج بررسی شد

دامغان - خبرگزاری مهر: استاندار سمنان در نخستین سفر خود به شهر دیباج از توابع بخش مرکزی شهرستان دامغان مسائل و مشکلات این شهر را از نزدیک بررسی و با ظرفیت و پتانسیل های موجود در این منطقه آشنا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد وکیلی صبح شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهر دیباج در محل دفتر امام جمعه این شهر اظهار داشت: شهر دیباج با تقدیم 75 شهید به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از افتخارات استان سمنان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه شهر دیباج مقام نخست تقدیم شهید در استان سمنان را دارد، گفت: از نظر کشوری نیز این شهر در رتبه ششم است.

استاندار سمنان از دیباج به عنوان شهری بسیار زیبا و دارای آب و هوای کوهستانی و با طراوت یاد کرد و افزود: دارا بودن کوهستان های وسیع و چشمه سارهای زیاد، گونه های جانوری و گیاهی متعدد از دیگر جاذبه هایی است که در این منطقه وجود دارد.

وکیلی خاطرنشان ساخت: شهر دیباج با مردمانی خونگرم و دوست داشتنی و جاذبه های گردشگری متنوع شامل بقعه امامزاده محمد، آبشار و تنگه های خدادادی و همچنین بناهای باستانی و تاریخی می تواند به عنوان اصلی ترین قطب گردشگری شهرستان دامغان پذیرای مهمانان و گردشگران باشد.

وی بر ایجاد اشتغال با محوریت کشاورزی و دامداری و همچنین با اولویت بر کارگاه های کوچک اشتغال خانگی تأکید کرد و افزود: فعالیت های تولیدی در شهر دیباج باید با توجه به قابلیت ها و پتانسیل های منطقه تعریف شود تا بتواند از مهاجرت بی رویه ساکنان منطقه جلوگیری کند.

استاندار سمنان در این نشست دستور داد که مطالعات گازرسانی به روستای تویه رودبار که در شش کیلومتری شهر دیباج قرار دارد آغاز شده تا انشاءالله در آینده نزدیک این روستای کوهستانی نیز از نعمت گاز برخوردار شود.

در این نشست مشکلات شهر دیباج از سوی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیان شد که مهمترین آنها روکش آسفالت شهر، استقرار نمایندگی برخی از ادارات در شهر، ارتقاء سطح مرکز خدمات بهداشتی و درمانی، حل مشکلات امامزاده محمد مطرح شد که مورد بررسی قرار گرفت.

شهر دیباج از توابع بخش مرکزی شهرستان دامغان است در 54 کیلومتری شمال دامغان واقع شده و در مسیر جاده مواصلاتی دامغان به بهشهر و گلوگاه در استان مازندران قرار دارد و نام این شهر (چهارده سابق) که از لقب امامزاده محمد فرزند بلافصل امام جعفر صادق (ع) مدفون در شهر است شهرت دارد. این شهر شامل روستاهای قلعه، ورزن و زردوان است. دیباج در سال 1375 و بر اساس مصوبه هیئت وزیران وقت به شهر تبدیل و اکنون دارای شهرداری است.

کد خبر 2251668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha