۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۰۶

علی‌نژاد در گفتگو با مهر:

جغرافیایی ووشو جهان را تغییر دادیم/ این قهرمانی زلزله‌ای برای چین بود

جغرافیایی ووشو جهان را تغییر دادیم/ این قهرمانی زلزله‌ای برای چین بود

رئیس فدراسیون ووشو بعد از قهرمانی تیم ملی ایران در رقابتهای جهانی جوانان، گفت: تاکنون سابقه نداشته هیچ تیمی بالاتر از چینی‌ها در رقابتهای قاره‌ای و جهانی قرار گیرد و قهرمانی ایران باعث تغییر در جغرافیایی ووشو جهان شد.

مهدی علی‌نژاد، در عملکرد عملکرد خوب تیم ووشو جوانان ایران در مسابقات جهانی، ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: نتایج پنجمین دوره رقابتهای قهرمانی ووشو جهان از چند جهت قابل تحلیل و بررسی است و مهمترین آن کسب قهرمانی برای نخستین‌بار در تاریخ 25 ساله رقابتهای جهانی است. به طوریکه هیچ تیمی در ساندا تاکنون موفق نشده بود این عنوان را کسب کند. این جوانان در آینده به تیم ملی بزرگسالان راه پیدا خواهند کرد و با این تفکر که چین هم می‌توان پشت سر گذاشت، تفکر قهرمانی را به ووشو ایران منتقل می‌کنند.

وی افزود: کسب 8 مدال طلا و در مجموع 21 مدال و عنوان نایب قهرمانی در مجموع تالو و ساندا نیز برای اولین بار برای ووشو ایران اتفاق افتاد. ما در دوره‌های قبلی هم نتایج خوبی کسب می‌کردیم. در چهارمین دوره 11 مدال کسب شد و این دوره تعداد مدال‌های ما به عدد 21 ارتقاء یافت. نکته مهم اینکه چهار طلا در تالو برای اولین بار کسب شد که هر چهار مدال را نیز بانوان به خود اختصاص دادند.

رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به تشکیل کمیته نظارت در این رقابتها خاطرنشان کرد: این کمیته برای نخستین‌بار در مسابقات جهانی تشکیل شد و بنده نیز حضور موثری در ین کمیته داشتم که با جرات می‌توان گفت در کسب این نتیجه خیلی موثر بود و از برخی ناداوری‌ها که پیش از آن شاهد بودیم، جلوگیری شد.

اعضای تیم ساندا پسران ایران

وی ادامه داد: دکتر لشگری به عنوان مدیر کنترل دوپینگ این دوره از مسابقات حضور فعال و خوبی داشت و همچنین علیرضا بهره‌مند داور ایرانی حاضر در مسابقات تالو به صراحت اعلام کرد که با هدف حمایت از ملت مظلوم فلسطین و حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برای رژیم اشغالگر قدس قضاوت نخواهد کرد.

علی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که سطح فنی مسابقات چه تفاوتی با دوره قبل داشت، یادآور شد: دوره قبل 38 کشور در مسابقات جوانان جهان حضور داشتند و در این دوره 48 کشور به میدان رفتند که مسابقات نیز در سطح فنی خوب و بالاتری نسبت به دوره گذشته برگزار شد و این تعداد کشور برای مسابقات جهانی جوانان می‌تواند یک استاندارد خوب باشد.

وی در مورد قانون جدید وزنکشی مسابقات گفت: به صراحت می‌گویم که این قانون تنها برای جلوگیری از موفقیت ووشوکاران ایرانی اجرا شد. چینی‌ها چهار است در مسابقات داخلی خود این قانون را اجرا می‌کنند و وقتی دیدند که سانداکاران ایرانی به سرعت در حال پیشرفت هستند اقدام به اجرای این قانون در مسابقات جهانی کردند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی ادامه داد: چینی‌ها فکر می‌کردند چون سانداکاران ایرانی وزن زیادی برای رسیدن به سر وزن کم می‌کنند و بعد از وزن‌کشی دوباره وزن آنها بالا می‌رود و در جریان مبارزات با چینی‌ها چند کیلو اختلاف دارند، آمدند و  زمان وزن‌کشی را که پیش از این تنها یک‌بار در مسابقات انجام می‌شد، تغییر داده و اعلام کردند هر روز قبل از مسابقات وزن‌کشی خواهد شد، هر چند این تدبیر آنها نیز باعث نشد تا ما از موفقیت دور شویم. ما هم از مدت‌ها قبل برای آن تدبیر لازم را اتخاذ کرده و حتی در مسابقات کشوری اجرا کردیم به خوبی به شرایط آن آشنا بودیم.

اعضای تیم تالو دختران ایران

وی ادامه داد: این قانون باعث شد 5 نفر در کل مسابقات به سر وزن نرسند و برای خیلی از کشورها مشکل ساز شد ولی فدراسیون جهانی مصمم به ادامه اجرای آن در مسابقات مختلف است. ولی برای بازی‌های آسیایی پیگیری‌های که ما انجام دادیم، قانون جدید وزن‌کشی اجرا نشده و سانداکاران تنها یک بار وزن‌کشی می‌کنند.

علی‌نژاد در خصوص کسب برخی موفقیت‌ها برای اولین بار تاکید کرد: چند سالی است در رویدادهای مختلف جهانی و آسیایی موفقیت‌هایی را برای اولین‌بار کسب می‌کنیم و این مهم به دست نمی‌آید مگر در سایه تلاش و اتحاد خانواده بزرگ ووشو کشور. ضمن اینکه برخی از این اولین‌ها روزی آرزوی و رویایی ما بوده که اکنون به واقعیت تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: من هیچگاه فکر نمی‌کردم به این زودی‌ها بتوانیم بالاتر از چینی‌ها قرار بگیریم اما این اتفاق افتاد که از سوی خیلی از مربیان و سرپرستان تیم‌های شرکت کننده مورد تمجید قرار گرفت و به زلزله‌ای در ووشو جهان تعبیر شد.

رئیس فدراسیون ووشو در پایان به حضور مربیان ایرانی در تیم های ملی هم اشاره کرد و گفت: نکته مهم این موفقیت‌ها حضور مربیانی بود. اینکه ما مدال‌های طلا را در بخش‌های کسب کردیم که مربیانی ایرانی حضور داشتند و کسب این موفقیت‌ها با مربیان داخلی طعم شیرین آن را دو چندان می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی ووشو ایران در پایان رقابتهای قهرمانی جوانان جهان در بخش ساندا عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و در مجموع تالو وساندا به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد.

کد خبر 2258636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha