۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۹:۴۸

ووشو قهرمانی جوانان جهان - آنتالیا؛

جوانان ووشو ایران آماده افتخارآفرینی دیگر/ بی‌تجربگی اصلی‌ترین نگرانی

جوانان ووشو ایران آماده افتخارآفرینی دیگر/ بی‌تجربگی اصلی‌ترین نگرانی

رقابتهای ووشو قهرمانی جوانان جهان در حالی از روز پنجشنبه هفته جاری به میزبانی ترکیه در آنتالیا آغاز می‌شود که اعضای تیم از آمادگی بالای خود و تلاش برای کسب افتخار در این دوره از رقابتها سخن گفتند. 

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین دوره رقابتهای ووشو قهرمانی جوانان جهان به مدت پنج روز در ترکیه برگزار می شود و تیم ملی ایران با ترکیبی کامل در دو بخش بانوان و آقایان و در هر دو قسمت تالو و ساندا جهت شرکت در این مسابقات روز سه شنبه راهی آنتالیا شد. 

مشکلات مالی فدراسیون باعث شد تا این تیم بدون اردو یا مسابقه برون مرزی و با پشت سر گذاشتن 5 مرحله اردوی داخلی راهی آنتالیا شود. فدراسیون جهانی با تغییر قانون وزنکشی در بخش ساندا مشکلاتی را برای تیم ها ایجاد کرده است. پیش از این سانداکاران فقط روز قبل از آغاز مسابقات نسبت به وزنکشی اقدام می کردند ولی از این پس در هر روز از برگزاری مسابقات باید وزنکشی کنند. 

اعضای تیم ملی ووشو ایران قبل از حضور در این رقابت‌ها از امیدواری کسب موفقیتی دیگر برای این رشته خبر دادند.

تالوکارها در اوج آمادگی قراردارند
مریم معماری گفت: فدراسیون زمان بسیار خوبی را برای برگزاری اردوها در نظر گرفت و همین باعث شد تا بتوانیم فرصت کافی برای کار داشته باشیم. بنده نیز از تمام دانش و تجربیاتم استفاده کردم تا تیم بتواند به مرز مطلوب آمادگی برسد.

اعضای تیم ووشو بانوان ایران

مربی تیم تالو دختران ایران افزود: مسیری را طراحی کرده بودم که از روند حرکتی نفرات در آن راضی هستم. البته بدنسازی در این رده های سنی کار دشواری است؛ اما فشار خوبی را در تمرینات داشتیم تا اکنون که نفرات در اوج آمادگی هستند.

وی افزود: در انتخاب نفرات با مشکل مواجه شدیم چرا که فرم های جدید را باید امتحان می‌کردیم. در پایان نیز بهترین ها در اردو ماندند که اکنون آماده اعزام به ترکیه هستند. تلاش داشتیم شرایطی را در تمرینات و اردوها فراهم کنیم تا بچه ها با استرس مواجه شده و شرایط مسابقه را درک کنند. چندین بار شبیه سازی کردیم تا استرس تالوکارها کاهش پیدا کند. به هر حال، در اجرای فرم ها آرامشن قش ویژه ای دارد.
 
پیشرفت خوبی در اردوها داشتیم
نفیسه پورگنجی یکی از معدود باتجربه های تیم اعزامی به مسابقات جهانی است که از امیدهای کسب مدال طلا نیز به شمار می رود. وی در خصوص اردوها و تمرینات گفت: اردوها امسال از نظر زمانی و امکانات بهتر از سال های قبل بود. همین باعث شد تا هم از نظر سرعت و هم از نظر قدرت، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشیم. به همین دلیل، تمامی بچه ها با تمریناتی که مربیان داده اند، در سطح بالایی قرار دارند.
 

نفیسه پورگنجی عضو تیم تالو بانوان
 
این ملی پوش ادامه داد: تمامی نفرات در مقایسه با قبل پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند. البته، کشورهای دیگر هم باید پیشرفت کرده باشند. اما امیدوارم سرعت حرکت رو به جلوی ما بیشتر از آنها باشد.
نفیسه پورگنجی در فرم های "چانگ چوان"، "دائوشو"  و "گون شو" در مسابقات جهانی به روی تالو فیلد می رود.  
 
با مدال برمی گردم
حمیده برخور دیگر عضو تیم تالو دختران که در فرم های "تای چی چوان" و "تای چی جین" به روی تالو فیلد مسابقات جهانی می رود برخور گفت: برای حضور در مسابقات جهانی ترکیه 5 مرحله اردوی آمادگی را پشت سر گذاشتیم که با وجود امکانات مناسب تمرینات سنگینی را نیز داشته ایم که باعث شده در آمادگی مطلوبی قرار گیریم.
 
وی ادامه داد: در بدنسازی با تمریناتی که با مربی داشتیم، خیلی پیشرفت کرده ایم. این اردوها ما را به مرحله ای رسانده که تمامی نفرات برای کسب مدال طلا به آنتالیا می روند. البته اولین تجربه مسابقات جهانی را پیشرو دارم. کمی استرس دارم که طبیعی است. تمام تلاشم را می کنم تا این تمرینات و سختی ها هدر نرود و با مدال به کشور برگردم.
 
برخور درباره تغییر فرم های رده سنی جوانان گفت: همه چیز تغییر کرد که این کار ما را سخت کرد. اما من راضی ام چرا که تای چی را جذاب تر کرده است.
 
استرس ندارم و آماده هستم
امیر دارابی تالوکار اراکی تیم ملی ووشو که قرار است در "تای چی چوان"، "تای چی جین" و "دوئیلین" به دیدار رقبای آسیایی خود برود در مرد شرایط اردوها گفت: شرایط اردویی بسیار خوب بود. تغییر فرم‌ها کار ما را در رده جوانان مشکل کرد. به هر حال، سال ها روی فرم های قبلی کار کرده و تسلط داشتیم. اما مجبور شدیم همه چیز را از ابتدا شروع کنیم.
 
وی افزود: اگرچه مسئولیت زیادی روی دوش ماست اما استرس خاصی ندارم. از هر نظر آماده مسابقات هستم. تمرینات سخت و سنگینی را داشتیم؛ اما نمی دانم چه پیش خواهد آمد. به هر حال اولین اعزام جهانی است و باید دید چه خواهد شد اما من در آمادگی مطلوبی هستم.
 
تمام حواسم پای مدال طلاست
عرفان آهنگریان سانداکار مازنی تیم ملی که در وزن 56- کیلوگرم در رقابتهای قهرمانی جهان سرکت می کند گفت: اردوهای بسیار خوبی را در زنجان داشتیم. شرایط تمرین و خوابگاهی به قدری خوب بود که تفاوتی با تهران نداشت. همین هم باعث شد تا به اوج امادگی برسیم.
 
وی ادامه داد: اکنون در سطحی از آمادگی قرار گرفته ام که فکرش را هم نمی کردم. به هر حال، در این وزن همیشه چینی ها مدعی بوده اند و کار سخت است. روس ها هم هستند که حریفان اصلی من در این مسابقات به شمار می روند.
 
آهنگریان عنوان کرد: الان تمام فکرم کسب مدال طلاست و به امید خدا، به این موفقیت هم می رسم. امیدوارم بتوانم به این هدف رسیده و خانواده و کشورم را شاد کنم.
 
از کودکی آرزوی کسب مدال جهانی را داشتم
مهدی محمدی نماینده وزن 52- کیلوگرم تیم ملی ساندا ایران گفت: از ابتدای اردوها در زنجان تا آخرین روز که در تهران برگزار شد  بهترین تمرینات و امکانات را داشتیم. همین باعث شده تا به مرز آمادگی برسیم و منتظر مسابقات در ترکیه تا با دست پر برگردیم.
 
وی ادامه داد: تمامی نفرات در اوج آمادگی بوده و با امید کسب مدال طلا به ترکیه اعزام می‌شوند. من از کودکی ووشو کار کرده و اکنون برای مدال جهانی آماده می شوم. اگرچه برای اولین بار به عنوان نفر ثابت تیم اعزامی انتخاب شده ام؛ اما انگیزه بسیاری دارم.
 
محمدی عنوان کرد: اگرچه کمی استرس دارم اما با تمرینات خوبی که مربیانم داده اند، می‌روم تا بهترین نتیجه را بگیرم. در اینجا از زحمات خانواده ام، سرپرست تیم و اساتیدم تشکر می کنم.
 
با دست پر از ترکیه بازمی گردم
مهدی مختارپور گفت: با توجه به تغییرات در فرم های رده جوانان، مجبور شدیم همه چیز را از ابتدا شروع کنیم. اکنون در اوج آمادگی هستیم و مشغول مرور نکات فنی تا با دست پر به ترکیه رفته و برگردیم.
 
مختارپور عضو تیو تالو پسران ایران
 
تالوکار چهارمحالی تیم ملی درباره وضعیت اردوها اظهار داشت: امکانات در حد عالی بود. برای اولین بار بود اردوها به این انسجام و با این مدت زمانی برگزار می شد. همین باعث شد تا نفرات به اوج آمادگی فنی و جسمی برسند.
 
مختارپور گفت: چهار بار به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام شده که در تمامی آنها موفق به مدال آوری شده ام. امیدوارم این بار هم بتوانم پرچم کشورم را به اهتزاز درآورم.
 
بعد از سه برنز، نوبت مدال طلاست
امیرحسین سلطانی تالو کار زنجانی و باتجربه تیم ملی جوانان که با سه برنز آسیایی به ترکیه رفته می گوید: در اردوهای زنجان فشار زیادی را تحمل کردیم چرا که فرم ها کاملا تغییر کرده بود و باید خود را آماده می کردیم. در آن موقع از نظر فنی هم ضعیف تر بودیم؛ اما الان وضعیت کاملا تفاوت کرده و نفرات در سطح قابل قبولی هستند.
 
وی افزود: پیشرفت خوبی در اردوها داشتیم و  فشار تمرینات هم در آستانه مسابقات کمتر شده و در حال مرور فرم ها هستیم. البته کارمان وقتی سخت شد که فرم ها در جوانان عوض شد و باعث شد از ابتدا کار را شروع کنیم.
 
این ملی پوش تالو گفت: با توجه به تراکم مدعیان در این فرم، کارم در ترکیه سخت است؛ اما امسال در سطحی هستم که بتوانم مدال مسابقات جهانی را بگیرم بعد از سه برنز آسیایی با یک مدال طلای جهانی ویترین مدال هایم را کامل کنم. تحلیلم این است که در سطح رقبای چینی رسیده ام و می توانم روی سکو بروم.
 
هر چه در توان دارم برای موفقیت بکار می برم
نماینده وزن 75- کیلوگرم تیم ملی ساندای ایران گفت: اردوهای خوبی را برگزار کردیم. فشار تمرینات در اردوی زنجان بهاوج رسید و اکنون نیز مرحله پنجم را در تهران پشت سر می گذاریم تا بدن ها به شرایط اوج برسد.
 
میلاد عارفی گفت: اگرچه اردوهای زنجان در اوج سرمای سال برگزار شد اما امکانات خوب بود. مخصوصا پیست سرپوشیده ای که داشتند. اکنون هم در وضعیت مطلوبی قرار داریم و مشکلی برای حضور در ترکیه ندارم.
 
وی درباره وضعیتش عنوان کرد: به امید خدا می رویم تا مدال طلای مسابقات را به دست آوریم و دل خانواده و اساتیدمان را که برایمان زحمات زیادی کشیدند را خوشحال کنیم. البته برای اولین بار است که به رقابت های برون مرزی اعزام می شوم و تجربه خاصی ندارم.
 
عارفی افزود: سال قبل هم اردوها بودم اما باختم و نتوانستم بمانم. این بار انتخاب شدم و با تمام توان کار کرده ام تا با دست پر به کشور بازگردم.
 
مسابقات جهانی جوانان ووشو از 22 تا 27 اسفند ماه در آنتالیای ترکیه برگزار می شود.
کد خبر 2253925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha