۲۲ اسفند ۱۳۹۲، ۲۰:۰۶

ووشو قهرمانی جوانان جهان - آنتالیا ؛

ووشوکاران ایران از فردا به میدان می‌روند/ علی‌نژاد ناظر مسابقات جهانی

ووشوکاران ایران از فردا به میدان می‌روند/ علی‌نژاد ناظر مسابقات جهانی

پنجمین دوره رقابتهای ووشو قهرمانی جوانان در حالی از صبح فردا به میزبانی ترکیه آغاز می شود که رئیس فدراسیون ووشو کشورمان به عنوان ناظر فدراسیون جهانی در این مسابقات حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات با حضور ووشوکارانی از 48 کشور جهان از صبح فردا جمعه به میزبانی ترکیه در آنتالیا آغاز می شود. مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو کشورمان از سوی فدراسیون جهانی به عنوان ناظر این دوره از مسابقات انتخاب شده است.

در این دوره از مسابقات قانون وزنکشی تغییر کرده و سانداکاران هر روز دو ساعت قبل از آغاز مبارزات خود باید روی باسکول وزنکشی، وزن خود را تحویل دهند. به همین دلیل فدراسیون جهانی برای بررسی وضعیت این قانون از هر کشور یک نفر با عنوان کمیته نظارت بر مسابقات انتخاب کرده که از آسیا علی نژاد در این کمیته حضور خواهد داشت.

اما مراسم قرعه کشی این رقابت ها امروز پنجشنبه در هتل کرملین آنتالیا برگزار شد تا ورزشکاران اعزامی ایران حریفان خود را بشناسند. تیم ملی کشورمان در همین هتل اسکان دارد. در ساندای دختران و در وزن 48 کیلوگرم "ماریه قادری نژاد" از ایران دور نخست استراحت دارد و سپس به مصاف برنده نمایندگان مصر و آمریکا خواهد رفت. وی در صورت صعود به دیدار پایانی به احتمال فراوان با ووشوکاری از چین دیدار خواهد کرد.

زهرا سلحشور سانداکار وزن 56 کیلوگرم کشورمان ابتدا با نماینده روسیه روبرو می شود و در صورت پیروزی به مصاف ووشوکاری از مصر می رود. صبا شریفی هم در وزن 60 کیلوگرم ابتدا به دیدار حریفی از هند می رود و در صورت پیروزی با سانداکاری از روسیه مبارزه می کند.

در بخش پسران و در وزن 52 کیلوگرم مهدی محمدی گام نخست نماینده ترکمنستان را پیش رو دارد و در صورت پیروزی با یکی از نمایندگان جمهوری آذربایجان، افغانستان یا هند روبرو می‌شود. ووشوکارانی از مصر، کره جنوبی، ترکیه و روسیه با محمدی همگروه می باشند.

در وزن 56 کیلوگرم عرفان آهنگریان در اولین دیدار به مصاف ووشوکاری از ترکمنستان می رود و در صورت پیروزی به مصاف برنده مبارزه فرانسه و اندونزی می رود. در این گروه سانداکارانی از اوکراین، کره جنوبی، آمریکا و ویتنام نیز حضور دارند. در وزن 70 کیلوگرم محسن شهبازی ابتدا استراحت دارد و در مرحله دوم با اندونزی روبرو می شود و در صورت پیروزی افغانستان یا قزاقستان را در پیش خواهد داشت.

میلاد عارفی در وزن 75 کیلوگرم در اولین دیدار با نماینده هند پیکار می کند و  در وزن 80 کیلوگرم سینا خلیلی بعد از استراحت در مرحله نخست، دور دوم به مصاف ووشوکار پیروز روسیه و استرالیا می رود. 

پنجمین دوره رقابتهای ووشو قهرمانی جوانان به مدت 5 روز در ترکیه برگزار می شود.

کد خبر 2255863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha