۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱:۵۵

ووشو قهرمانی جوانان جهان - آنتالیا؛

کیانی دو مدال طلا کسب کرد/ پورشبانان باز هم قهرمان شد

کیانی دو مدال طلا کسب کرد/ پورشبانان باز هم قهرمان شد

ووشوکاران ایران روز دوم از رقابتهای ووشو قهرمانی جوانان جهان را با کسب 3 مدال طلا و یک برنز در بخش تالو و سه پیروزی در بخش ساندا پشت سر گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر ، در ادامه پنجمین دوره رقابتهای ووشو قهرمانی جوانان جهان که در شهر آنتالیا ترکیه در جریان است، ووشوکاران ایران یک روز پرفروغ را پشت سر گذاشته و 3 مدال طلا و یک برنز کسب کردند تا جمع مدا‎ل‌های ایران در این رقابتها به عدد 10 برسد.

ناهید پورشبانان که روز جمعه موفق به کسب یک نشان طلا در فرم "نن دائو" شده بود، امروز هم درخشید و در فرم "نن گوئن" قهرمان شد. وی در این فرم با امتیاز 8/95 بالاتر از سایر رقبا روی سکوی نخست ایستاد. تالوکاری از ماکائو با 8/85 نقره گرفت و نماینده ویتنام با 8/84 روی سکوی سوم ایستاد.

زهرا کیانی دیگر تالوکار ایران بود که امروز درخشش خیره کننده‌ای داشت و دو مدال طلا کسب کرد. وی ابتدا برای فرم "چانگ چوان" رده سنی نوجوانان به روی تالو فیلد رفت و با امتیاز 9/17 سومین طلای تیم ایران را کسب کرد. در این فرم تالوکارانی از هنگ کنگ با 9/02 و کانادا با 8/97 نقره و برنز گرفتند. کیانی در فرم "جی ان شو" هم به میدان رفت که ثبت امتیاز 8/93 عنوان قهرمانی و مدال طلا را به خود اختصاص داد.تالوکاری از مالزی با 8/77 و نماینده هنگ کنگ با 8/76 عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

ضمن اینکه شاهین بنی طالبی هم در فرم "جین شو" نونهالان، با امتیاز 8/80 به نشان برنز دست يافت. در این فرم تالوکار چینی با 8/97 طلا گرفت و مالزی هم با 8/82 به مدال برنز دست پیدا کرد.

اما در بخش ساندا و در وزن 52 کیلوگرم پسران مهدی محمدی موفق شد در نخستین گام و برابر حریفی از ترکمنستان به پیروزی برسد. وی توانست در دو راند پیاپی "رهات رحیم اوف" را شکست داده و به دور بعد صعود کند. محمدی دور بعد باید با حریفی از آذربایجان مصاف دهد. محسن شهبازی هم در وزن 70 کیلوگرم  پس از استراحت در دور نخست، "جاسون فیتونو" از اندونزی را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.  وی در این مرحله به مصاف حریفی از قزاقستان می‌رود.

در وزن 60 کیلوگرم دختران هم صبا شریفی که دور نخست نماینده هند را شکست داده بود، دور دوم برابر "داریا کوژو کینا" از روسیه را در دو راند متوالی شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد  شریفی برای رسیدن به بازی پایانی در یک دیدار سخت باید با حریفی از مصر پیکار کند. سانداکار مصری دور نخست موفق به شکست و حذف نماینده چین شده است. در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی این وزن، سانداکارانی از ترکیه و ویتنام دیدار خواهند کرد.

تیم ملی ووشو ایران در رقابتهای قهرمانی جوانان جهان تا کنون موفق به کسب 4 مدال طلا ، سه نقره و دو برنز در بخش تالو شده است. زهرا کیانی و ناهید پورشبانان هر کدام دو مدال طلا، حمیده برخور، طاها بدیعی دو مدال نقره، منیره پناهی یک نقره و یک برنز  نفیسه پورگنجی و شاهین بنی طالبی هم دو برنز برای ووشو ایران کسب کرده‌اند.

این دوره از مسابقات روز گذشته با حضور ووشوکارانی از 48 کشور جهان در آنتالیا آغاز شده و تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 2257067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha